Ahdistavasti aaltoileva vetoketju

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lämmintä talveksi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lämmintä talveksi

Vieras
Ostin pari viikkoa sitten uuden fleecetakin. Alkuun takki tuntui hyvältä, mutta piakkoin sen vetoketju meni kupruille. Tätä olen nähnyt ennenkin pesun jälkeen, mutta kyseistä takkia ei ole vielä edes pesty vaan se on ollut varsin vähäisellä käytöllä, koska säät olivat vielä melko lämpimät päivällä. Nyt kuitenkin nuo kuprut alkoivat vaivata, koska yksi sisäänpäin vääntynyt kohta painaa samaa tiettyä kohtaa rinnan alla. Pitkän päälle tuo tunne ahdistaa sen verran, että tulee pakottava tarve nyppiä takkia suoraan. Tämä on erityisemmän ikävää esim. pyöräillessä ja autoa ajaessa.

Kävin kertomassa asiasta kaupassa ja ehdotin, että voisin vaihtaa kyseisen takin kokoa suurempaan. Kyseinen koko oli hihoista vähän liian pitkä, mutta vartalon kohdalla olisi enemmän tilaa, etteivät kuprut painaisi niin pahasti. Tätä isompaakin takkia kokeillessa huomasi, että jäykkä vetoketju alkoi muodostaa kupruja, kun taivutteli vartaloaan enemmän kuin mitä peilatessa yleensä vääntyilee.

Kauppias kuitenkin totesi, että tuotetta on käytetty ja sitä ei voi vaihtaa. Kovasti hän oli myös sitä mieltä, että tuotteessa ei ole vikaa. En alkanut tilanteessa enempää tivaamaan, vaikka oma mielipiteeni on, että kyseisen takkityypin vetoketju on huonoa laatua, eikä vian laajuutta huomaa kuin vasta käytön jälkeen. Teimme kuitenkin reklamoinnin valmistajan suuntaan.

Mietityttää nyt, että olisiko minun pitänyt voida havaita vetoketjun mahdollinen kupruilu jo peilin edessä ja onko aaltoileva vetoketju tarpeeksi suuri syy reklamointiin. Valmistajan mielipide selvinnee myöhemmin, mutta koitan valmistautua penäämään oikeuksiani, jos minulla tässä tilanteessa sellaisia on.

Tottahan vetoketjut vääntyilevät mutta niidenkin välillä on melko suuria eroja kupruilun voimakkuudessa. Fleecetakeissa minulla ei ole aiemmin ollut kokopitkää vetoketjua, mutta neuleissa on selviä eroja, miten pahasti vetoketju aaltoilee. Näiden osalta se aaltoilu on tosin alkanut vasta pesun jälkeen eli kutistunut materiaali on mahdollisesti ollut suurin syy. Pahimmassa tapauksessa koko ketju meni mykkyrälle ensimmäisen pesun jälkeen.

Mutta kuten sanoin tätä takkia en ole vielä edes pessyt ja tuo kupruilu alkoi nimenomaan näkyä pahemmin vasta käytössä. Lisäksi aallonpohja painaa sen verran voimakkaasti rinnan alta, että kyseistä takkia on hankala pitää. Muuten koko tuntuu minulle hyvältä ja se että en pystyisi upouutta takkia pitämään vetoketjun venkoilun takia on minusta tuotteen virhe.

Yhteistyössä