Ai ai ai!! Järkyttävä kipu paikatuissa hampaissa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuu!!

Vieras
Kaksi viikkoa sitten kävin hammaslääkärissä, paikattiin alaleuasta kaksi hammasta. Pari päivää sen jälkeen alkoi kipuilemaan koko alaleuka. Särky meni välillä ohitse, ajattelin olevan normaalia käsittelysärkyä ja nappailin särkylääkkeitä koska pärjäilin ihan hyvin... kunnes eilen kipu äityi sietämättömäksi.

Kävin eilen aamulla päivystävällä hammaslääkärillä joka totesi että paikat jääneet liian korkeiksi ja niitä sitten hiottiin, muuta vikaa ei lääkäri löytänyt, eikä yksittäiset hampaat ole koputellessa kipeitä ollenkaan, ikenistä puhumattakaan. Voisiko tämä kipu siis johtua purennan muuttumisesta? Kipu säteilee koko alaleukaan ja terveisiin hampaisiin. Meneeköhän tässä kauankin ennenkuin purenta palautuu ennalleen tai hampaat tottuu?

Mikään särkylääke ei auta :`( täytyy sanoa että menisin sata kertaa mieluummin synnyttämään kuin kärsisin tätä hammassärkyä

Kuulostaa kyllä kurjalta. Minulla on mennyt kyllä korottamisesta johtuva arkuus heti ohi, kun paikka on hiottu. Eikä purenta varmaan kokonaan muutu, vaikka vähän aikaa joku paikka korottaisi. Jos mahdollista, menisin sille lääkärille, joka paikkaukset teki.

Tämä kipu on kyllä jotain ihmeellistä, ei ole koskaan aikaisemmin vastaavaa ollut vaikka paljon hampaita olenkin "sairastanut". Valitettavasti omalla hammaslääkärilleni on erittäin vaikea saada aikoja, joten päivystys on ainut vaihtoehto näihin tapauksiin

Mene ihmeessä uudestaan tänään särkypäivystykseen, ei ole oikein että särkee. Sinne on tullut painetta tai jotain sinne paikan alle. Tai sitten reikä on ollut syvä ja joutuu tekemään juurihoidon jos ei paikkaus ole auttanut.

Se on kai tavallista että paikkauksen jälkeenkin sattuu vielä kun paikka jotenkin vielä mukautuu hampaaseen. Mulla ja miehellä ollut molemmilla tuota paikkauksen jälkeistä särkyä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
Se on kai tavallista että paikkauksen jälkeenkin sattuu vielä kun paikka jotenkin vielä mukautuu hampaaseen. Mulla ja miehellä ollut molemmilla tuota paikkauksen jälkeistä särkyä.

Mulla taas ei ole koskaan ollut jos paikkaus on onnistunut. Noin kovaa särkyä ei ainakaan kuuluisi olla kuin nyt ap:llä.

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

onko se sitten normaalia että näin kauan kestää? hampaistani on otettu röntgenkuvat ja luulisin että lääkäri olisi jo aloittanut viime kerralla juurihoidon mikäli reikä olisi niin syvä ollut (?)

Mulla rupesi särkee hampaita kuukausia paikkaamisen jälkeen ihan järkyttävästi. En saanut enää nukuttua, en ole koskaan kokenut vastaavaa! Säteili koko leukaan.

Päivystävällä ei todettu muuta, kuin et liian korkeiksi jääneet paikat ja hermo ärtynyt, kun yöllä puren hampaita yhteen. Hioivat, ja parin päivän päästä alkoi kipu hiipumaan.

Eli ei se hiominen heti auta välttämättä, jos se hermo on siellä ärtynyt, mutta pikkuhiljaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyl:
Mulla rupesi särkee hampaita kuukausia paikkaamisen jälkeen ihan järkyttävästi. En saanut enää nukuttua, en ole koskaan kokenut vastaavaa! Säteili koko leukaan.

Päivystävällä ei todettu muuta, kuin et liian korkeiksi jääneet paikat ja hermo ärtynyt, kun yöllä puren hampaita yhteen. Hioivat, ja parin päivän päästä alkoi kipu hiipumaan.

Eli ei se hiominen heti auta välttämättä, jos se hermo on siellä ärtynyt, mutta pikkuhiljaa.

Kiitos, jospa se tästä sitten. Uskomatonta miten loppujen lopuksi pieni seikka voi aiheuttaa näin kamalat tuskat. Ajattelin jo soittaa päivystykseen, mutta jos koittaisi tämän päivän vielä pärjätä jollain konstilla. Minulle on yksi juurihoito todella kipeään hampaaseen,s mutta se kipu oli aivan erilaista mitä tämä on..se kipu ei säteillyt samallalailla terveisiin hampaisiin vaan oli vain siinä kipeässä hampaassa.

Juurihoitoon vaan, ei tuommoinen särky itsestään lopu. Multa paikattiin syvä reikä, oliki mennyt juureen asti ja särky oli jotain ihan käsittämätöntä! Lamaannutti tosissaan.

Yhteistyössä