Ai että mua ärsyttää tää mun miehessäni.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Minna"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"Minna"

Vieras
Se on päivät töissä, tekee toimistotyötä. Mä olen kotona, 3 lasta joista yks on ekaluokkalainen ja kaks muuta alle kouluikäisiä.

Joka päivä se on mieheltä sitä samaa vinkunaa, että kun ME ei harrasteta tarpeeksi liikuntaa, että kun ME ei ulkoilla tarpeeksi, että kun ME ollaan vaan sisällä. Että hän haluaa, että ME kaikki liikutaan enemmän.

Siis ME lasten kanssa ulkoillaan päivisin, ME tehdään päivällä lenkkejä, ME ollaan lasten kanssa ulkona monta tuntia päivässä. Minä kuljen iltaisin omiin harrastuksiin pyörällä, koska mulla ei ole autoa, poljen viikossa yhteensä kevyesti päälle 50 kilometriä ja niin edelleen. Mies olettaa, että kun hän on päivän siellä tietokoneen ääressä toimistossa, niin sen täytyy tarkoittaa että kukaan muukaan meistä ei ole ulkona tai liikkumassa :kieh:

Minua taas ärsyttää miehessäni se, ettei häntä saa millään osallistumaan lasten kanssa yhteiseen ulkoiluun tai liikkumiseen. Mies tekee raskasta fyysistä työtä ja makaa illat ja viikonloput sohvalla. Omissa harrastuksissaan hän kyllä jaksaa käydä (metsästys) eli ulkoilee ja liikkuu kavereidensa kanssa.

Onneksi lapset saavat ulkoilla päivisin päiväkodissa, mutta kyllä jonkun on opetettava heidät ajamaan pyörällä, hiihtämään, luistelemaan yms. Ja se joku olen minä. Esikoinen on jo 5 vuotias. Näiden vuosien aikana olen saanut pakotettua miehen peräti kaksi kertaa luistelukentälle, koska en pysty yksinään vahtimaan 2 vuotta nuorempaa pikkusisarusta, kun esikoinen opettelee luistelemaan. Sama juttu pyöräilyn kanssa.

Ymmärrän siti sinua ap oikein hyvin, vaikka meillä onkin lähes päinvastaiset ongelmat.

[QUOTE="Juu";22005391]No ettekö vois jättää päivällä lasten kanssa liikkumatta ja lähtä iltapäivällä koko perhe kävelylle?[/QUOTE]

Ja siis tarkotin liikkumatta äs in harrastamatta liikuntaa, en liikkumatta paikallaan :D

Itseäni puolestaan ärsyttää naisessani se, että parisuhde on hänelle suoritus. Nainen ei osaa vain olla vaan yhdessä pitää tehdä jatkuvasti jotakin, koska muutenhan toista ei tarvita mihinkään. Jos haluaa vain olla, niin sitä voisi tehdä yksinkin. Rasittavaa, kun pitää yrittää olla joku ihmeen ohjelmatoimisto! Ja tietysti ainoastaan minussa on vikaa ja minun tulee muuttua...

Yhteistyössä