Ai että osaakin risoa joidenkin facebookpäivitykset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä tavaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hyvä tavaton

Vieras
Pari kaveriani on kotona vauvojen kanssa ja ilmeisesti on liikaa aikaa. Joka päivä aamu alkaa hyvää huamenta toivotuksilla tai kliffaa päivää hekumoinnilla. Oikeasti kirjoittavat tällaisella murreväännöksiää kuin huamenta, oikkee(oikein) kliffaa yms. Joka aamu siis toivotetaan kaikille kivaa tiistaita tai mukavaa keskiviikkoa ja muistetaan kertoa samalla kuinka tiskikone pyörii ja pesukone laulaa jo toista kertaa tänään. Myöskin aina muistetaan kertoa kuinka aamusumpit on ryystetty ja kuinka lapset ovat niin palleroisia taas ja isoimmat ovat jo matkalla kouluun. Ja sitten viimeistään illalla on kuva jostain ruuasta, joka tehty tai jostakusta lapsesta leipomassa tai värittämässä/pelaamassa/lukemassa/pulkkailemassa...joskus vielä otetaan kuva itsestäkin, tai no oikeastaan joka viikko postataan kuvia itsestä eri naamanasennoissa. Narsistista?Oikeasti tunnen molemmat oikein hyvin ja elämä ei nyt ole ihan niin pumpulista mitä haluavat näyttää. Mistä johtuu tällainen facebookkäytös? Molemmilla on lisäksi kova pätemisentarve lastenhoitoon liittyvissä asioissa ja tarve ylentää itseään muita paremmaksi.Onko tämä joku persoonallisuushäiriö?

Alkuperäinen kirjoittaja hyvä tavaton;29482491:
Pari kaveriani on kotona vauvojen kanssa ja ilmeisesti on liikaa aikaa. Joka päivä aamu alkaa hyvää huamenta toivotuksilla tai kliffaa päivää hekumoinnilla. Oikeasti kirjoittavat tällaisella murreväännöksiää kuin huamenta, oikkee(oikein) kliffaa yms. Joka aamu siis toivotetaan kaikille kivaa tiistaita tai mukavaa keskiviikkoa ja muistetaan kertoa samalla kuinka tiskikone pyörii ja pesukone laulaa jo toista kertaa tänään. Myöskin aina muistetaan kertoa kuinka aamusumpit on ryystetty ja kuinka lapset ovat niin palleroisia taas ja isoimmat ovat jo matkalla kouluun. Ja sitten viimeistään illalla on kuva jostain ruuasta, joka tehty tai jostakusta lapsesta leipomassa tai värittämässä/pelaamassa/lukemassa/pulkkailemassa...joskus vielä otetaan kuva itsestäkin, tai no oikeastaan joka viikko postataan kuvia itsestä eri naamanasennoissa. Narsistista?Oikeasti tunnen molemmat oikein hyvin ja elämä ei nyt ole ihan niin pumpulista mitä haluavat näyttää. Mistä johtuu tällainen facebookkäytös? Molemmilla on lisäksi kova pätemisentarve lastenhoitoon liittyvissä asioissa ja tarve ylentää itseään muita paremmaksi.Onko tämä joku persoonallisuushäiriö?

Mikäs diagnoosi sulle keksitään tuosta että sulla on pakonomainen tarve keksiä ihan normaalista käytöksestä jonkinlaista ongelmaa?

• Tykkää
Reactions: Pinki ja Data
Tiedän tämän ihmistyypin. Munkin kavereissa on näitä ja suoraan sanottuna niiden päivityksille naureskellaan selän takana. Osa on jopa estänyt niiden päivitysten näkymisen seinällään kun vituttaa niin paljon.

V-mäiset päivitykset saa piiloon poistamatta henkilöä kaverilistalta. Menet päivityksen kohdalle ja sieltä oikeasta ylänurkasta valikko esille -> piilota -> piilota kaikki henkilön X päivitykset.

[QUOTE="hehe";29482533]Täällä mammat ottaa pulttia kun suurin osa on kotiloisia, joita kiinnostaa enemmän vauvojen tekeminen kuin rehellinen työ.[/QUOTE]

Odotinkin ensimmäistä tälläistä kommenttia, eikä tarvinnut odottaa pitkään.

murre rassaa, niin opettelepa ensin itse kirjoittamaan Facebook-päivitys-sana oikein. Murteen kirjoittaminen kuitenkin yleensä kertoo keskivertoa paremmasta kielitaidosta. Mä oon lähestyny mua ärsyttäviä tilapäivityksiä niin, että jokainen päivittää Facebookiin asioita, jotka on itselleen tärkeitä. Eihän päivitykset aina voi kaikkia napata, mutta ovat tärkeitä tekijälleen ja kertovat paljon hänestä.

Mä oon piilottanu kaikkien niiden päivitykset mitä en halua lukea. Eikä ole kiinni siitä pidänkö/en pidä tästä ihmisestä. Päivitykset vaan on välillä aika rasittavaa lukea, kuinka joku koira sitä ja tätä ja kuinka taaaaas sairastetaan, tms. tuubaa. Ei vaan jaksa kiinnostaa aina vaan uudestaan, uudestaan, uudestaan sitä samaa. Sit ku laittaa noi piiloon, niin saa lukea vain niitä kiinnostavia juttuja.

Ihan ensin mä omalla kohdallani miettisin, miksi ko. päivitykset risoo. Mikä niissä mua niin vaivaa, koska ovathan ne jonkun muun elämää, eivät mun. Jos se olisi omakohtaista, niin silloin ymmärtäisin risomisen, mutta toisen elämään liittyvänä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos. Et voi heidän tekoihinsa vaikuttaa, mutta voit valita suhtautumistapasi - onko risominen oikea tapa ja hyväksi sulle itsellesi =)

Kyllähän monilla facebook-päivittely on itsensä brändäystä. Kuka nyt milläkin tavalla haluaa päteä ja antaa itsestään parasta mahdollista kuvaa. Onneks silti ollaan erilaisia, joku haluaa olla hyvä äiti, joku paras urheilija, toinen vaan muuten kaunis ja ihana ja fiksu.

Ymmärrän.
Minua kiehtoo tuollaiset ihmiset. Kuvittelevatko he todellakin, että muita kiinnostaa heidän pulleropallerot niin paljoa kuin heitä itseään?

Omassa kaveripiirissäni tällaisia FB-hehkuttajia myös löytyy. Samat kuviot päivästä toiseen. Ei se minua ärsytä mutta mielenkiinnolla seuraan kun juuri kukaan ei enää vaivaudu kommentoimaan pulleropalleron asiat. Ja silti niitä tulee jatkuvalla syötöllä. Milloinkahan se herää siihen faktaan, että sen pulleropallero ei olekaan maailman napa.

Ihan ensin mä omalla kohdallani miettisin, miksi ko. päivitykset risoo. Mikä niissä mua niin vaivaa, koska ovathan ne jonkun muun elämää, eivät mun. Jos se olisi omakohtaista, niin silloin ymmärtäisin risomisen, mutta toisen elämään liittyvänä toisesta silmästä sisään ja toisesta ulos. Et voi heidän tekoihinsa vaikuttaa, mutta voit valita suhtautumistapasi - onko risominen oikea tapa ja hyväksi sulle itsellesi =)

No esimerkiksi yksi ystävistäni laittaa tosi rasistisia päivityksiä, joita en vaan halua nähdä. Mutta tätä ystävää en aio poistaa, koska hän on mun lapsuudenystävä ja joskus nähdään ja muuten tykkään hänestä ihmisenä. Huolimatta siis tästä erikoisesta piirteestä, joka näkyy noissa päivityksissä.

Yksi ystävistä on perheensä kanssa ihan aina näköjään kipeenä. Hän ei ehkä ymmärrä, että on aika erikoista päivittää VAIN ja ainoastaan kun ovat kipeänä. Tää on siis jatkuvaa, oksennusta, ripulia, flunssaa, allergiaa, milloin missäkin lääkärissä ravataan ja nukutaan huonosti. Apua eivät kaipaa, että siitä ei ole kyse.

Yksi on sellainen, jolla on lapsia 4 kpl, mutta hän päivittää pelkästään koirista juttuja. joka päivä, monta kertaa. Tulee mieleen, että rakastaako hän lapsiaan enemmän kuin koiriaan? Näitä "ulpu kahlaa nyt lumessa"-päivityksiä ei vaan huvita lukea. Lapsijutut häneltä kiinnostaisi, mutta niitä ei koskaan tule.

Voihan nämä sivuuttaa, mutta helpompi kun piilottaa ne ja välillä käy kyseisten henkilöiden sivulla katsomassa ja on yhteydessä muuten sitten. Eikä nämä siis mua varsinaisesti riso, mutta facebook itselleni on semmoinen kevyt hupi/työ, joten miksi haluaisin sinne sellaista mikä aiheuttaa harmia ja tympäisee? Siis sellaista, kuten rasismi? Se ei kuulu mun maailmankatsomukseen. Tai ne sairaudet? Tiedän, että hänellä tapahtuu muutakin elämässä, mutta haluaako jotain sääliä kun kuvailee kaikkien oksennusta vai mikä tää juttu on? Tai ne koirapäivitykset, miksimiksi kysyn? Siis satoja päivityksiä vuodessa siitä samasta asiasta, käytiin näyttelyssä, ulpu makaa, ulpu seisooo, ulpu uljaana auringossa, blaablaablaa.

No esimerkiksi yksi ystävistäni laittaa tosi rasistisia päivityksiä, joita en vaan halua nähdä. Mutta tätä ystävää en aio poistaa, koska hän on mun lapsuudenystävä ja joskus nähdään ja muuten tykkään hänestä ihmisenä. Huolimatta siis tästä erikoisesta piirteestä, joka näkyy noissa päivityksissä.

Yksi ystävistä on perheensä kanssa ihan aina näköjään kipeenä. Hän ei ehkä ymmärrä, että on aika erikoista päivittää VAIN ja ainoastaan kun ovat kipeänä. Tää on siis jatkuvaa, oksennusta, ripulia, flunssaa, allergiaa, milloin missäkin lääkärissä ravataan ja nukutaan huonosti. Apua eivät kaipaa, että siitä ei ole kyse.

Yksi on sellainen, jolla on lapsia 4 kpl, mutta hän päivittää pelkästään koirista juttuja. joka päivä, monta kertaa. Tulee mieleen, että rakastaako hän lapsiaan enemmän kuin koiriaan? Näitä "ulpu kahlaa nyt lumessa"-päivityksiä ei vaan huvita lukea. Lapsijutut häneltä kiinnostaisi, mutta niitä ei koskaan tule.

Voihan nämä sivuuttaa, mutta helpompi kun piilottaa ne ja välillä käy kyseisten henkilöiden sivulla katsomassa ja on yhteydessä muuten sitten. Eikä nämä siis mua varsinaisesti riso, mutta facebook itselleni on semmoinen kevyt hupi/työ, joten miksi haluaisin sinne sellaista mikä aiheuttaa harmia ja tympäisee? Siis sellaista, kuten rasismi? Se ei kuulu mun maailmankatsomukseen. Tai ne sairaudet? Tiedän, että hänellä tapahtuu muutakin elämässä, mutta haluaako jotain sääliä kun kuvailee kaikkien oksennusta vai mikä tää juttu on? Tai ne koirapäivitykset, miksimiksi kysyn? Siis satoja päivityksiä vuodessa siitä samasta asiasta, käytiin näyttelyssä, ulpu makaa, ulpu seisooo, ulpu uljaana auringossa, blaablaablaa.

Sun pitää varmaan kuule poistaa kaikki kaverit niin saat ihan rauhassa olla siellä facebookissa yksinäsi.

Facebook tuntuu monelle olevan vähän liiallisestikin tunteita kuumentava paikka. Enemmän olisin huolissani itsestäni jos noin kovasti ärsyyntyisin joistain tilapäivityksistä.

Todennäköisesti heillä ei ole muuta elämää ja se jaetaan sitten ainoalla tavalla mikä on käytettävissä.

Toisaalta turha tuollaisista on ärsyyntyä, ei niitä ole pakko lukea. Ja facebookissakaan ei ole pakko olla, en minäkään ole.

Olis varmaan paras jos kukaan ei päivittäisi mitään. Kerran vuodessa saisi vaihtaa uuden profiilikuvan sentään ja sekin tulisi ottaa tarkkojen sääntöjen sisällä. Minkäänlaiset matkakuvat tai edes se kuva sieltä muumimaailmasta lasten kanssa ei käy, koska sillon olet aina jollain tavalla narsisti, jos olet vaikka käynyt Teneriffalla ja vielä kehtaat siitä muille kertoa. Todennäköisesti kommentitkin olisi luokkaa "eihän teillä ole varaa, elättekö velaksi", "Teillä on muuten tosi paska vanha auto".

Yhteistyössä