Ai että osaakin risoa joidenkin facebookpäivitykset!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hyvä tavaton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Suoraan sanoen mielummin näitä hyvää päivää kirvesvartta-päivityksiä positiivisessa hengessä kuin vyörytetään kauheaa ongelmaryöppyä tai omia jyrkkiä mielipiteitä tms. sinne.

Mä ainakin käytän facebookkia vain kuulumisten kertomiseen, ja silloinkin yleensä vain positiivisessa hengessä. Ja mussa ei kyllä ole yhtään sellaista stalkkerihenkeä että jaksaisin innostua mistään vuodatuksista tms. vaan pikemminkin ahdistun niistä, enkä halua niitä lukea muiltakaan. Ja riiteleminen facebookissa olisi viimeinen asia mitä haluan tehdä.

• Tykkää
Reactions: hallittu kaaos
No joo. Samaa mieltä, että jatkuva päivittely, monta kertaa päivässä, tyhjänpäiväisyyksistä, on ärsyttävää. Onpa se lapsista, lemmikistä, musiikkia, hassuja kuvia, omia kuvia jne...

Kaikista ärsyttävintä on huomion keruu heruttamalla... "Nyt elämäni romahtaa :( :( " kaikki kyselee, että mitä nyt on tapahtunut jne. Mutta ei mitään. Epämääräistä tunteiden vuoristorataa suuntaan ja toiseen, eikä ikinä selitetä.

Tai kauhea liioittelu, että "Lapsen kanssa lääkäriasemalla :( :( voi itku en kestä enää" -ja lopulta joku saa tivattua, mitä selvisi, niin vastaus on, että lääkäri on niin paska, ettei löytänyt bakteeria, vaikka lapsella on nuha jo toista päivää.

No esimerkiksi yksi ystävistäni laittaa tosi rasistisia päivityksiä, joita en vaan halua nähdä. Mutta tätä ystävää en aio poistaa, koska hän on mun lapsuudenystävä ja joskus nähdään ja muuten tykkään hänestä ihmisenä. Huolimatta siis tästä erikoisesta piirteestä, joka näkyy noissa päivityksissä.

Yksi ystävistä on perheensä kanssa ihan aina näköjään kipeenä. Hän ei ehkä ymmärrä, että on aika erikoista päivittää VAIN ja ainoastaan kun ovat kipeänä. Tää on siis jatkuvaa, oksennusta, ripulia, flunssaa, allergiaa, milloin missäkin lääkärissä ravataan ja nukutaan huonosti. Apua eivät kaipaa, että siitä ei ole kyse.

Yksi on sellainen, jolla on lapsia 4 kpl, mutta hän päivittää pelkästään koirista juttuja. joka päivä, monta kertaa. Tulee mieleen, että rakastaako hän lapsiaan enemmän kuin koiriaan? Näitä "ulpu kahlaa nyt lumessa"-päivityksiä ei vaan huvita lukea. Lapsijutut häneltä kiinnostaisi, mutta niitä ei koskaan tule.

Voihan nämä sivuuttaa, mutta helpompi kun piilottaa ne ja välillä käy kyseisten henkilöiden sivulla katsomassa ja on yhteydessä muuten sitten. Eikä nämä siis mua varsinaisesti riso, mutta facebook itselleni on semmoinen kevyt hupi/työ, joten miksi haluaisin sinne sellaista mikä aiheuttaa harmia ja tympäisee? Siis sellaista, kuten rasismi? Se ei kuulu mun maailmankatsomukseen. Tai ne sairaudet? Tiedän, että hänellä tapahtuu muutakin elämässä, mutta haluaako jotain sääliä kun kuvailee kaikkien oksennusta vai mikä tää juttu on? Tai ne koirapäivitykset, miksimiksi kysyn? Siis satoja päivityksiä vuodessa siitä samasta asiasta, käytiin näyttelyssä, ulpu makaa, ulpu seisooo, ulpu uljaana auringossa, blaablaablaa.

Ei vitsi, hajosin. Otatko sä nyt facebookkelin VÄHÄN liian vakavasti? Jospa sä sanelet omalle seinällesi ehdot, mitä kukin saa omalle seinälleen kirjoittaa, ettei sulle vaan tule känkkäränkkä kylään muiden päivitysten takia :D

Voihan nämä sivuuttaa, mutta helpompi kun piilottaa ne ja välillä käy kyseisten henkilöiden sivulla katsomassa ja on yhteydessä muuten sitten. Eikä nämä siis mua varsinaisesti riso, mutta facebook itselleni on semmoinen kevyt hupi/työ, joten miksi haluaisin sinne sellaista mikä aiheuttaa harmia ja tympäisee? Siis sellaista, kuten rasismi? Se ei kuulu mun maailmankatsomukseen. Tai ne sairaudet? Tiedän, että hänellä tapahtuu muutakin elämässä, mutta haluaako jotain sääliä kun kuvailee kaikkien oksennusta vai mikä tää juttu on? Tai ne koirapäivitykset, miksimiksi kysyn? Siis satoja päivityksiä vuodessa siitä samasta asiasta, käytiin näyttelyssä, ulpu makaa, ulpu seisooo, ulpu uljaana auringossa, blaablaablaa.

Ihmiset nyt vain elävät omaa elämäänsä, heillä on erilaiset mielenkiinnon kohteet ja ajatukset. Näistä ne päivitykset faceen kumpuavat.

Voihan facebookkia tosiaan jollain tapaa muokata mieleisekseen (ignooraamalla kavereita tai piilottamalla julkaisut), mutta ihan täysin oman mielen mukaiseksi sitä on kai vaikea saada. Joten lauseesi "miksi haluaisin sinne sellaista mikä aiheuttaa harmia ja tympäisee?" on mielestäni jotenkin jännä... kun vuorovaikutus ihmisten kanssa ei aina ole omista haluista kiinni. Ts. jos siis haluaa olla toisen kanssa tekemisissä, niin minusta on hyväksyttävä (aina ei tarvitse ymmärtää niitä) myös hänen huonot puolensa, kuten varmaan teetkin (rasismi), mutta onhan se vähän vaikeaa varmaankin itselle, jos haluaa valita ystävistään vain ne hyvät puolet.

[QUOTE="hehe";29482533]Täällä mammat ottaa pulttia kun suurin osa on kotiloisia, joita kiinnostaa enemmän vauvojen tekeminen kuin rehellinen työ.[/QUOTE]

Rehellisestä työstä tuli mieleen, itsellä ei ole noita kaverien mammapäivityksiä näkyny seinällä, mutta noita kyllä, että joka päviä pitää ilmoittaa että "töihin", "taas töihin", "töihin meen", "työpäivä tänään" ja "vika työpäivä ennen vkonloppua" ja sitte "viikonloppu/vapaat alko jee". Tämä sama kaava toistuu noin vajaa 50x vuodessa, paitsi kun "jee kesäloma".
Joo, yleensä ihmiset tekevät töitä, jotkut jopa viis päivää viikossa ja vapaitakin on, mutta kiitos kun ilmoitatte.

Joillekin mikää ei ole hyvä.. Itse luulin päivitysten olevan ensisijaisesti omaa hupia ja muut kestäköön tai lähtekööt kaverilistalta. Ennen laittelin omia höpöjä, pihajuttuja yms joista aiheutui älytöntä kränää joillekin. :D oli liikaa hehkutusta jne kuulemma. No nyt oon antanu täyslaidallisen murheita ja vastoinkäymisiä, niitä aina toki ollutkin, julki jotta olispa eräät tyytyväisiä. Koht vaan tulee kevät ja puutarhakuvat ammutaan kiusaks taas! ;)
Suurin osa kai silti päivittelee elämäänsä omaksi ilokseen.. Ihme juttu miten ne voi ketää ärsyttää. Itm

Yhteistyössä