Ai kauheeta ku vanhemmat ei osaa kantaa kantovälineissään lapsiaan. Taas näin yhden vanhemman, jonka vauva.....

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ap

Vieras
Pieni vauva BabyBjörnissä, just osas itse kannatella päätänsä. Naama menosuuntaan ja jalat roikkuu tikkuna alas. Isäkin näytti tuskaiselta. Ei mitään lantiovyötä, reppu meni vain olkapäiltä. Mahtoi olla tuskaa kaikille.

Sitten näin yhden äidin, joka kantoi vauvaansa jossain repussa, jonka merkkiä en tiedä. Mutta ei ollu BB, ei ergo eikä manduca. Vauva roikkui erittäin alhaalla. Kun vauvan kuuluis olla niin ylhäällä, että ylettää suukottaa otsaan. Ihan liikaa näkee näitä jotka roikottaa vauvojaan aivan liian alhaalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Ei kai väliä ole kuin korkealla tai matalalla lasta kantaa jos vain on turvallisesti. Itsellä siinä vain saattaa tulla paikat kipeiksi...

Onhan sillä väliä just vanhemman mukavuuden suhteen. Jos lasta roikottaa liian alhaalla, tulee paikat kipeeks ku painopiste liian alhaalla. Ja sit ei tykätä kantaa ku se rasittaa. Mutta oikein kannettuna se olis mukavaa. Tyhmää vähentää kantamista omien virheiden vuoks.

Tää on just se syy etten koskaan kantanut esikoista liinassa tai repussa, vaikka molemmat kotoa löytyivät. En vain jotenkin osannut asettaa vauvaa niin että molemmilla olisi ollut hyvä olla. Reppua kokeilin useaankin kertaan kotioloissa, ja vaikka vauva oli oikein asetettu, niin silti se ei tuntunut itsestä hyvältä. Ehkä tämän seuraavan kanssa oppisin käyttämään noita vekottimia. Koen ne kyllä hyödyllisiksi, mutta en itse ole käyttänyt juuri sen takia ettei tullut luottavainen olo kun vauva oli liinassa/repussa.

Alkuperäinen kirjoittaja **:
Alkuperäinen kirjoittaja Kauheeta:
Kauheeta, kertakaikkisen kauheeta *päivittelee käsi suun edessä*

kyllä se kuule ihan oikeasti kauheeta on jos vauvalla on paha olla ja voi saada elinikäisiä vikojakin.

Mikään ei näytä pahemmalta, kuin pieni vauva retkottamassa naama menosuuntaan jalat tikkuina. Se on kauhean näköistä.

Yks puolituttu mietti että lähtiskö rullaluistelemaan pieni vauva rintarepussa! Silloin oli jo pakko kertoa mielipide asiasta, vaikka normaalisti yritänkin välttää jyrkkiä kommentteja lastenhoidon suhteen!

Reput on kyllä aika kamalia muutenkin, ainakin bb. Mutta trikoo liina alottelijalle :D , suosittelen, pienelle vauvalle tää valmiiks "pussin" mallinen kantoliina, ei tuu nimi mieleen, meillä on se mutta silti B)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minä tein joskus kuukausi sitten vastaavan aloituksen ja mut haukuttiin, kun yritän vain päteä tiedoillani ja olla parempi äiti. :D

no eihän sitä saa mennä sanomaan kellekään jos vaikka kantaakin väärin vauvaa.. jokaisen pitää saada ihan itse tehdä virheensä ja kenties ei koskaan edes oppia niistä. muuten murenee äitiys ja omanarvontunto jos joku tietääkin enemmän kuin sinä..
:kieh:

Minulla olisi kysyttävää kantoliinoista nyt kun näistä sidonnoista jne keskustellaan.
Löytyy noin 5m:n pituinen ja noin 50cm leveä trikooliina joka on ommeltu kaksinkertaiseksi.
Teen sidonnan kuvan ohjeiden mukaan (kietaisu x kakkonen) ja se on napakasti ja liinat levitetty ja aseteltu oikein.
Silti 5kk:n ikäinen lapseni (naama minuun päin) vääntäytyy aina toiseen suuntaan hieman vinoon, miksi ja miten tämän voisi korjata, jos voi?

Yhteistyössä