Ai niin - seinien tehosteväriksi valikoitui nyt sitten suunnilleen tällainen sävy:

[QUOTE="vieras";23711606]Arvaan lisää, suurimmalla osalla palstalaisista on, tai ainakin haaveilee "rievun" värisestä seinästä. :)[/QUOTE]

Noup, mä haaveilen Terra de Siennan värisistä seinistä tai kultapesulla tehdyistä.T
Tai sitte joku vst. tapetti ;)

[QUOTE="Jenni";23711593]No kyllä yleensä pitäis sopia yhteen lattian ja katonkin kanssa jos jotain maalaa. Halojata halloo, sehän väri muuttuu ihan erilaiseksi kun siihen tulee seinävärikin uusiksi. Esim. meillä on vaalea laminaatti, ja jos siihen laittaa jotain vihertävää, niin lattia muuttuu niin kellertäväksi että on ihan hirveän näkönen.
Että kyllä ehdottomasti pitää sopia myös lattian kanssa yhteen. Millainen lattia sulla on sitte? Tiilenpunertava ei ainakaan mene tohon!![/QUOTE]

No kyllä mä sen nyt tiedän, että niiden pitää sopia yhteen :D. Ja mun mielestä ne ihan hyvin natsaakin livenä.

Tykkään kovasti :). Mä tosin olenkin aina ollut kovasti neutraalien värien ystävä. Mun mielestä tuo väri on tarpeeksi räväkkä ollakseen tehosteväri, mutta toisaalta tarpeeksi neutraali ettei siihen kyllästy nopeasti.

Tää on tietty mun mielipide, mutta kirkkaista väreistä tulee helposti mauttomia isoina pintoina. Tekstiileillä, koriste-esineillä jne. voi helposti tehdä räväkkää piristettä kotiin :).

Sinänsä oikeastaan aika koomista: jos kaikki seinät olisi valkoiset, sanottaisiin, että on kolkkoa. Nyt kun valitsin neutraalin sävyn, se on tylsää. Jos sävy olisi hento pastelli, se olisi äklöä ja kirkas sävy taas olisi mauton ja tyylitön ja ties mitä :D.

Itse pidän myös neutraaleista ja hillityistä väristä seinissä, mutta mulla on tarkka värisilmä ja jotenkin ei vain tuo natsaa yhteen lattian kanssa. Sävyltään olisi pitänyt olla ehkä punertavampi tai sitten joku todella vaalea. Voi olla että luononssa on toisen näköinen.

[QUOTE="ööö";23711753]Itse pidän myös neutraaleista ja hillityistä väristä seinissä, mutta mulla on tarkka värisilmä ja jotenkin ei vain tuo natsaa yhteen lattian kanssa. Sävyltään olisi pitänyt olla ehkä punertavampi tai sitten joku todella vaalea. Voi olla että luononssa on toisen näköinen.[/QUOTE]

Mullahan on se kuuluisa absoluuttinen värisilmä :D, joten uskoisin osanneeni valita toimivan värin.

Sinänsä oikeastaan aika koomista: jos kaikki seinät olisi valkoiset, sanottaisiin, että on kolkkoa. Nyt kun valitsin neutraalin sävyn, se on tylsää. Jos sävy olisi hento pastelli, se olisi äklöä ja kirkas sävy taas olisi mauton ja tyylitön ja ties mitä :D.

Se johtuu just siitä, että makuja on monia :). Siksi pitääkin miettiä vain ja ainoastaan sitä mistä itse tykkää. Mä olen jo monta vuotta sitten löytänyt omat lempivärini ja niitä tulee kodissa olemaan oli muoti sitten mitä tahansa :).

Nii-in. No mikä on väreistä tylsempi kuin harmaariepu? Turvallinen, mielikuvitukseton, neutraali ja varma valinta.
Kaikista mahdollisista väreistä ihmiset valitsevat juuri tuon.

Meillä on koko olkkarissa tuollaiset seinät ja tykkään kovasti :) Muuten on tumma keittiön pöytä, valkea matto, valkeat pariovet, vaalea sohva...sopii mielestäni hyvin ja aivan sama mitä palsta on mieltä. :D Minä viihdyn <3

Meillä miltei tuon väriset seinät sekä keittiössä että olkkarissa. Inasen on kyllä vaaleampi värisävy. Eli tykkään. Mutta meillä on kaikki seinät tuon väriset, tehostevärinä sitten ihan jotain muuta (esim. keittiössä vaaleansininen, babyblue). Mulle tehosteväri on sellainen mikä hyppää selkeästi näkyviin joten maanläheiset värit ei mun makuun sellaiseksi toimi. Mutta makuasioista ei voi kiistellä ja itse väristä tykkää tosiaan kovasti. :)

[QUOTE="vieras";23711810]Meillä on koko olkkarissa tuollaiset seinät ja tykkään kovasti :) Muuten on tumma keittiön pöytä, valkea matto, valkeat pariovet, vaalea sohva...sopii mielestäni hyvin ja aivan sama mitä palsta on mieltä. :D Minä viihdyn <3[/QUOTE]

Painaa tykkää :D Meil suurinpiirtein sama, parketti tosin on hieman tumma.

Yhteistyössä