Äidilläni on vieläkin joku ongelma tyttäreni kutsumanimen kanssa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huoooooh
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Monet vähättelevät ap:n mielipidettä ja onhan tuo tietenkin pieni asia suuressa maailmassa MUTTA: vanhemmat on ne, jotka lastensa nimistä päättää, ei isovanhemmat. Mummojen ja pappojen aika on jo ohi tuossa nimiasiassa.

Peesi. Ja tuo eka ongelma, hohhoijaa. Omaa poikaani isäni sanoo toisella nimellä, on isäni isän nimi. Mun mielestä vaan söpöä. En olis antanut ko. nimeä toiseksi nimeksi, jos en haluasisi sitä koskaan kuulla.

Jos joskus kutsuu ''väärällä'' nimellä, ei haittaa, mutta ap:n tapauksessa hänen äiti kutsui aina ja väitti tutuilleen tytön kutsumanimen olevan Emma. Se on törkeää.

[QUOTE="Huokaus";26940626]Rehellisesti? Sä ylireagoit ja ongelma on oikeasti joku muu kuin tuo nimi. Olet lapsellinen.[/QUOTE]

Kyllä se on ap:n äiti joka tässä ylireagoi ja on lapsellinen!

No ei minusta isovanhempien tehtävä ole päättää lapsen nimestä. Jos vanhemmat ovat nimenneet lapsensa Oliviaksi niin siten lasta pitäisi minusta myös kutsua olivat isovanhemmat nimestä mitä mieltä tahansa. Toki ymmärrän että puhelikielessä nuo vokaalit voi helposti pidentyä mutta yleensä kyllä Olivia olisi silloin Oliivia eikä Oliviia. Samoin joku mainitsi nimen Julia joka muuntuu puheessa herkästi Juuliaksi. Mutta kukaan täysjärkinen ihminen ei menä selittämään että lapsen nimi on oikeasti Oliviia kun se sitä ei kerran ole.

Edelleen, miksi pitää antaa lapselle monta nimeä jos vain sitä yhtä ja ainotta saa käyttää. Miksi lapsesta tehdään Emma Olivia mikä olikaan, jos äiti vetää kilarit siitä että joku sitten myös käyttää Emmaa. Olisit antanut nimeksi pelkän Olivian niin ei olisi vaihtoehtoja. Mitäs sitten jos lapsi itse haluaa että häntä kutsutaan Emmaksi, pistätkö häneenkin välit poikki?

Mitä tulee tuohon arestiin mummolta niin se on kyllä sairasta.

Edelleen, miksi pitää antaa lapselle monta nimeä jos vain sitä yhtä ja ainotta saa käyttää. Miksi lapsesta tehdään Emma Olivia mikä olikaan, jos äiti vetää kilarit siitä että joku sitten myös käyttää Emmaa. Olisit antanut nimeksi pelkän Olivian niin ei olisi vaihtoehtoja. Mitäs sitten jos lapsi itse haluaa että häntä kutsutaan Emmaksi, pistätkö häneenkin välit poikki?

Mitä tulee tuohon arestiin mummolta niin se on kyllä sairasta.

Saahan Oliviaa Emmaksi joskus kutsua, mutta ei aina ja vielä väittää muille, että hänen kutsumanimensä on Emma. Jos lapsi joskus haluaa itseään kutsuttavan Emmaksi, kutsun kyllä, enkä laitaa välejä poikki.

Omassa työssäni saan ihan tarpeekseni näistä idiootti vanhemmista jotka eivät tajua että yleisimmin se ensimmäinen nimi on se joksi lasta kutsutaan. Jos on Martta Leena niin Marttaa minä vastaanotolle kutsun. Sitten ollaan se MELONI nenässä ja sanotaan että sinne papereihin on kyllä kirjoitettu että Leena on kutsumanimi. No olisitte sitten laittaneet nimeksi Leena Martta niin helppoa se on.

Ihan voin vaan kuvitella tälläisten vanhempien elämän. Tahallaan täytyy vääntää asiat hankalimmalla tavalla.

Omassa työssäni saan ihan tarpeekseni näistä idiootti vanhemmista jotka eivät tajua että yleisimmin se ensimmäinen nimi on se joksi lasta kutsutaan. Jos on Martta Leena niin Marttaa minä vastaanotolle kutsun. Sitten ollaan se MELONI nenässä ja sanotaan että sinne papereihin on kyllä kirjoitettu että Leena on kutsumanimi. No olisitte sitten laittaneet nimeksi Leena Martta niin helppoa se on.

Ihan voin vaan kuvitella tälläisten vanhempien elämän. Tahallaan täytyy vääntää asiat hankalimmalla tavalla.

En tiedä tarkoititko tätä minulle, mutta ymmärrän tietysti, että esim. läkärissä, hammaslääkärissä yms. kutsutaan Emmaksi, enkä sitä edes korjaa työntekijälle, ellen sitten sano lapselleni jotain tyyliin: Olivia, tule tänne tms. jolloin työntekijä yleensä asiaa alkaa ihmettelemään, sitten sanon, että kutsumanimi on Olivia.

Enkä ko. tilanteissa jos itse olen potilaana korjaa nimeäni, vaan annan heidän kutsua itseäni Miraksi.

En tiedä tarkoititko tätä minulle, mutta ymmärrän tietysti, että esim. läkärissä, hammaslääkärissä yms. kutsutaan Emmaksi, enkä sitä edes korjaa työntekijälle, ellen sitten sano lapselleni jotain tyyliin: Olivia, tule tänne tms. jolloin työntekijä yleensä asiaa alkaa ihmettelemään, sitten sanon, että kutsumanimi on Olivia.

Enkä ko. tilanteissa jos itse olen potilaana korjaa nimeäni, vaan annan heidän kutsua itseäni Miraksi.

Mira on kiva nimi, sen kannalta äidilläsi on nimimakua. Mutta Olivia on aivan ihana.

Mulla itelläni on toinen nimi kutsumanimenä. Samoin mun siskolla,ja yhä edelleen vaikka lääkärit (samt hoitavat olleet vuosia) ym kutsuvat sillä ekalla nimellä ja musta se on huvittavaa kun sit kuitenkin puhuvat kustumanimellä.
Mut joo kyllä muakin ärsyttäisi ihan suunnattomasti,jos mun lapsen nimi väännettäisiin joksiki ihme versioksi. Meillä molemilla lyhyt nimet 3 ja 4 kirjaimiset. Mun esikko on Ida ja mä ihan itte aloin sanoa sitä Iidaksi. Ittekkin sanoo et oon Iida yhdellä i:llä tosikko on Annu niin noista ei onneksi paljon lausuntavirheitä saa.
Mut meillä tytöstä piti tulla Aino Olivia Tai Ada Olivia mut tuttu varasti ton ensimmäisen...

Yhteistyössä