K
Kolmen Äippä
Vieras
UNOHDETUT ROTINAT
( Lue :ÄIDIN hoitoa = o) )
Onko nyt niin että vanhat kunnon ROTINAT on unohtuneet kokonaan ??
Minusta oli ainakin tosi ihanaa, kun oli juuri saanut tuplapoikani, tuttavani tuli kylään rotinoitten kera.
Eli ; ROTINAT tarkoittaa, että kun joku on juuri saanut vauvan, mennään kylään äitiä ja vauvaa katsomaan, viedään mukana suolaista piirasta ja makeaa kahvin kanssa syötävää.
Ettei tuoreen äidin tarvitse laittaa herkkuja itse, vaan saa levätä.
Sitten kun on kahviteltu ja kuulumiset vaihdettu, siivotaan pöytä ja tiskataan tiskit.Auttaahan voi tietysti vielä muissakin hommissa.
Koska usein äiti on väsynyt synnyttämisestä, vaikkei sitä ehkä myönnäkään.
Kun äiti saa tällaisen ""täyspalvelun"" eikä itse tarvitse väsyneenä vieraita kestitä, sitä kutsutaan ROTINOIKSI.
Ja se saa todella joka äidin onnelliseksi!!
Itse olen tämän kohtelun saanut ja itse sitä myös toteutan joka kerta, kun menemme kyläilemään uuden vauvan saaneille ihmisille.
Olen saanut pelkkää kiitosta ja hyvää mieltä tästä.
Silti, kun keskustelen odottavien/synnyttäneiden äitien kanssa, useimmat ei ole edes kuulleet tällaisesta!
Kannattaa kuitenkin asianomaiselle perheelle vihjaista etukäteen, etteivät turhaan huhki ja laita pöytää koreaksi...
Nyt hyvät naiset & miehet; Perinteet kunniaan ja ""rotinoita""
( Tai millä nimellä niitä ikinä haluaakaan kutsua..) toteuttamaan !
Siitä saa todella hyvän mielen sekä itse, että ystäväperhe ja se kyllä muistetaan vielä vuosienkin kuluttua
= o} Laitoin tämän taas muistutukseksi pitkästä aikaa...
( Lue :ÄIDIN hoitoa = o) )
Onko nyt niin että vanhat kunnon ROTINAT on unohtuneet kokonaan ??
Minusta oli ainakin tosi ihanaa, kun oli juuri saanut tuplapoikani, tuttavani tuli kylään rotinoitten kera.
Eli ; ROTINAT tarkoittaa, että kun joku on juuri saanut vauvan, mennään kylään äitiä ja vauvaa katsomaan, viedään mukana suolaista piirasta ja makeaa kahvin kanssa syötävää.
Ettei tuoreen äidin tarvitse laittaa herkkuja itse, vaan saa levätä.
Sitten kun on kahviteltu ja kuulumiset vaihdettu, siivotaan pöytä ja tiskataan tiskit.Auttaahan voi tietysti vielä muissakin hommissa.
Koska usein äiti on väsynyt synnyttämisestä, vaikkei sitä ehkä myönnäkään.
Kun äiti saa tällaisen ""täyspalvelun"" eikä itse tarvitse väsyneenä vieraita kestitä, sitä kutsutaan ROTINOIKSI.
Ja se saa todella joka äidin onnelliseksi!!
Itse olen tämän kohtelun saanut ja itse sitä myös toteutan joka kerta, kun menemme kyläilemään uuden vauvan saaneille ihmisille.
Olen saanut pelkkää kiitosta ja hyvää mieltä tästä.
Silti, kun keskustelen odottavien/synnyttäneiden äitien kanssa, useimmat ei ole edes kuulleet tällaisesta!
Kannattaa kuitenkin asianomaiselle perheelle vihjaista etukäteen, etteivät turhaan huhki ja laita pöytää koreaksi...
Nyt hyvät naiset & miehet; Perinteet kunniaan ja ""rotinoita""
( Tai millä nimellä niitä ikinä haluaakaan kutsua..) toteuttamaan !
Siitä saa todella hyvän mielen sekä itse, että ystäväperhe ja se kyllä muistetaan vielä vuosienkin kuluttua
= o} Laitoin tämän taas muistutukseksi pitkästä aikaa...