Äidin kilpirauhasen vajaatoiminta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kilpikonna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Unico:
hitsi ku toi kuulostaa niin tutulta... mulla noiden ap:n mainitsemien oireiden lisäks on noin kuukausi sitten tullu uutena tää palelu. Koko ajan aivan jäässä, vaikka mies kuin koittaa taloa lämmittää :/
Ennen mulla oli aina kuuma ja sillä kylmä ja nyt se sit ihmettelee ku on 27 lämmintä ni mä makaan sohvalla peiton alla villasukat jalassa...

Nooh mites se tiossa kesänä meni makkariss ayli 30 lämmintä ja mää nukun untuva tossut jalassa piukasti peiton alla kun mulla on KYLMÄ

jaahas nyt taas pääsin tänne palstalle... kyllä tää oireilu on aivan takapuolesta. Mä olin jo tulosten selvittyä lannistunut ajatuksesta, että tätä tää mun elämä nyt sitte on tästä eteenpäinkin.

Kävin kilpirauhasjutuista lukemassa netissä ja mul on kaikki muut oireet paitsi lihominen ja turvotuskin on hetkittäistä sormissa ja nilkoissa... mulla lähinnä tippunut tuo paino vuosien varrella ja hemoglobiini arvokin on noussut pojan syntymän jälkeen. Jotenkin tuntuu, että koko elimistö meni sekaisin pojan syntymän jälkeen ja siitä on jo yli 2 vuotta aikaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Armiliina:
Mulle siis tämä vajaatoiminta on ihan ok-homma!!! Vaikka oonkin aika herkkä itkemään/suremaan asioita, niin tätä 'sairautta' en ole surrut ikinä!!!

No mua taas vajaatoiminta ärsyttää, koska aivan kuin mulla ei olisi kaikkea muuta vaivaa jo ollut, edelleen olemassa ja varmaan tulossa vielä. :kieh: :headwall:

Mulla on synnynnäinen kilpirauhasen vajaatoiminta eli ollut 1-vuotiaasta asti ja oireet samat kuin ap:llä eli mulla on lääkitys kohdallaan ja muutenkin elän ihan normaalia elämää paitsi että käyn kontrollissa pari kolme kertaa vuodessa, riippuu labratuloksista mutta viime aikoina ovat olleet kohdallaan, mulla on 2 tervettä tyttöä eli ei ole vaikuttanut hedelmällisyyteen millään lailla ja lääkkeen sivuvaikutuksista, niitä ei ainakaan mulla ole ollut

Mulla oli arvot pahasti pielessä, epäiltiin kasvainta kilpirauhasessa. Ei sitten kuitenkana ollut. Arvojen saaminen kohdilleen ja oireiden poistuminen, painonlasku kesti yli puoli vuotta.

Viel yks kysymys. Vaikuttaako lääkityksen aloitus painoon? Kuinka monella niin on käynyt? Kuten tuossa edellä? Olen itse normaalipainoinen, mutta painoa on tullut silti 5 kiloa lisää. Eli olen 175cm ja 68 kiloa!

Yhteistyössä