Äidin syyllistäminen voi johtaa joskus vielä huonompaan lopputulokseen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entinennuoriäiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

entinennuoriäiti

Vieras
Nuorena äitinä annoin lapselleni korviketta 1,5kk iässä, koska olin tuskastunut imetysongelmiin. Muistan kysyneeni nettipalstalta, että onko tästä haittaa. Jotkut kirjoitti, että olen laiska äiti, joku kirjoitti, että yksikin annos korviketta pilaa lapsen suolinukkaa jne...

Tuosta asiasta tuli hirveän iso juttu minulle. Pyöritin asiaa mielessä ja sain jopa pakkoajatuksia. Lopulta koko imetys loppui ja masennuin.

Jälkeenpäin mietin, että voi kun joku olisi sanonut että ei se mitään, pääasia että molemmat voitte hyvin tms...

Jotkut on herkkiä, eikä kaikilla ole ketään keltä kysyä asioita.

Ehkä olsit sairastunut masennukseen joka tapauksessa, tehnyt ison asian jostain muusta jos ei tästä; tai sitten tästä vaikka kuka olisi mitä sanonut. Niin se usein on että jos on niin "herkkä" että on masentuakseen, niin sitten masentuu.

Ja muuten, nekin jotka ei masennu, on joskus herkkiä ja nekin voi väsyä ja niille voi tulla paha mieli. Herkkyyttä ei kannata patentoida itselleen, silloin tahtoo myötätunto toisia kohtaan mennä romukoppaan samalla.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
Minusta imettäminen on niin henkilökohtainen asia, etten kuuna päivänä asiasta (imettämättömyys) sanoisi vauvan äidille - enkä ainakaan ruotisi asiaa muiden kanssa esim. keskustelupalstalla. Eri asia, jos äiti laiminlöisi vauvaansa, ei antaisi korvikettakaan. Silloinkaan en ihmettelisi asiaa ulkopuolisten kanssa.

Äitiys ei ole millään lailla kiinni pelkästä imetyksestä minun mielestäni. Eikä ihmisen, joka jostain syystä ei imetä, tarvitse olla millään lailla puolustuskannalla minkään vuoksi eikä ketään vastaan.

• Tykkää
Reactions: Joxu

Yhteistyössä