Äidin vuorotyö ja eskarin aloitus, miten järjestää hoito?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja .....
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

.....

Vieras
Mulla on vuorotyö. Ei mahdollisuutta tehdä pelkkää päivävuoroa. Lapsi aloittaa eskarin ja lapsen isä on maanviljelijä ja karjaakin on. Miten siis järjestää hoito?

Olemme eronneet, joten vähän järjesteltävää on. Voiko lapsi (6v.) esim olla illasta yksin talossa niin, että isä on pihapiirissä kuitenkin lähettyvillä vaikkei ääressä olekkaan? Lapsi olisi isäviikoilla iltaisin pari tuntia yksin.

Minun viikoilla lapsen pitäisi olla vuorohoidossa ja mahdollisesti yöhoidossakin.

Neuvokaa, miten helvetissä tämän saa onnistumaan????? Mä en tiedä...
 
Siis eikö siellä vuoropäiväkodissa ole eskaria? Isäviikolla lapsi on päiväkodissa isän töiden mukaan, ja sinun viikoilla sitten sinun vuorojen mukaan.

Vuorohoidossa eskaria on "koko ajan", ei pelkästään aamupäivästä. Ainakin meillä, oletin että on ihan yleinen käytäntö.
 
Täällä ei ole vuoropäiväkotia ollenkaan.
Lapsi voi olla isällä sisällä isän ollessa samasa pihapiirissä.
Noin ison lapsen voi ottaa jo mukaan talon töihin. Näin on monessa paikassa.

Eskari ei ole vielä pakollinen.
 
Meillä lapset olivat mukana navettatöillä , jolleivat viihtyneet yksinään sisällä . Ja aamulla jäivät nukkumaan kun navettatöille lähdettiin.

Mikä ap:llä on ongelma ???
 
Ongelma lähinnä se, että asumme lasten isän kanssa eri osoitteissa. Vuorohoidosta kuljetetaan eskariin ja takaisin.

Ja jos tällä viikko-viikkosysteemillä edetään niin en näe lapsia koskaan. Esim jos menen yövuoroon (klo 17) ja lapsella eskaripäivä, vien hänet jo klo 8 hoitoon, josta sitten eskariin. Lapsi olisi seuraavaan päivään hoidossa koska työvuoroni loppuu vasta seitsemältä aamulla, ja lapsi siis olisi kaksi päivää hoidossa koska seuraavana päivänä olisi eskaripäivä kuitenkin.

Vai alanko etävanhemmaksi, kun lapset pystyvät isällään olemaan paremmin kun isä kuitenkin näkösällä kuitenkin koko ajan... Minä en ole...
 
[QUOTE="alkup";29563381]Ongelma lähinnä se, että asumme lasten isän kanssa eri osoitteissa. Vuorohoidosta kuljetetaan eskariin ja takaisin.

Ja jos tällä viikko-viikkosysteemillä edetään niin en näe lapsia koskaan. Esim jos menen yövuoroon (klo 17) ja lapsella eskaripäivä, vien hänet jo klo 8 hoitoon, josta sitten eskariin. Lapsi olisi seuraavaan päivään hoidossa koska työvuoroni loppuu vasta seitsemältä aamulla, ja lapsi siis olisi kaksi päivää hoidossa koska seuraavana päivänä olisi eskaripäivä kuitenkin.

Vai alanko etävanhemmaksi, kun lapset pystyvät isällään olemaan paremmin kun isä kuitenkin näkösällä kuitenkin koko ajan... Minä en ole...[/QUOTE]

Kuulostaa siltä että olisi järkevämpää että asuisivat isällään ja olisivat sun luona sun vapaapäivinä ja vaikka sillon kun teet aamuvuoroa.
 
Kuten #4 ehdotti, voisko ajatella, että muuttaisitte lasten asumisjärjestelyjä? Jos viikko-viikko ei tunnu enää toimivan, vois hyvin ajatella, että lapset olis isällään kun sulla on iltavuoroja/yövuoroja. Vuoden päästä alkaa sitten koulukin, jolloin lapselle ei ole mitään kunnallista hoitopaikkaa iltaisin. Ja kyllä tuon ikäinen pärjää sisällä useammankin tunnin, jos isä on pellolla tai navetassa/lampolassa/sikalassa. Kännykkä hollille jos tulee jotain ongelmia.
 
Eskariaika on klo 8-12, mutta ei se ole pakollinen. Eli jos menen yövuoroon, vien lapsen hoitoon klo 18.15 ja haen seuraavana päivänä klo 14, jolloin tyttö siis on eskarissa. Jos mulla on viikkovapaa, ollaan kotona ja eskari jää väliin. Samoin iltavuorossa, vien lapsen klo 12 hoitoon, eli silloinkaan ei ole eskarissa. Aamuvuoroina on tietty eskarissakin.

Eskari ei siis todella ole pakollinen.
 

Similar threads

S
Viestiä
12
Luettu
1K
Aihe vapaa
aiheen aloittaja
A
Y
Viestiä
4
Luettu
3K
Aihe vapaa
vierailija
V

Yhteistyössä