äidin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja alapäästä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

alapäästä

Vieras
Tämä ei nyt liity vauvan hoitoon, mutta haluaisin kysyä teiltä synnyttäneet seuraavaa:

Synnytyksestäni on nyt 2kk ja eilen alapäätäni peilatessa huomasin emättimen suuaukolla (sisäpuolella), välilihan vieressä vaalean pikkurillin pään kokoisen pullistuman. Mikähän voisi olla kyseessä?! Se ei ole siis punainen patti, vaan valkoinen, enemmänkin näyttää pullistumalta tms. Kipeä se ei ole yhtään. Jälkitarkasusta minulla ei ole vielä ollut, ja siksi huolestuinkin ""patista"". Välilihani leikattiin synnytyksessä, mutta haava vaikuttaa parantuneen hyvin, ei ainakaan ole enää kipeä. Neuvolantätikin taannoin haavaani katsoi ja napsaisi pari viimeistä kiristävää tikkiä pois. En ymmärrä mikä tuo mollukka on ja mistä se on siihen tullut? Se on kuitenkin kohtuullisen iso. Outoa!

Onko kenelläkään kokemusta tai tietoa? Olisin erittäin kiitollinen!

kaikki mollukat pitäis kyllä tutkituttaa, eli menes lääkäriin vaan. Gynegologille ja hän kyllä auttaa. Pitää tutkia tollaset heti, ettei ole vaan mikään kasvain. Hyvä laatuinenkin kasvain tollasesta paikasta pitäisi poistaa.

Mulle on ilmestynyt kans sellainen synnytyksen jälkeen, mutta peräaukon suulle. Itse ajattelin sen olevan peräpukama, mutta aivan varma en ole. Mulla leikattiin kans vähän välilihaa. En ole ollut huolissani, koska ei ole yhtään kipeä. Synnytyksestä jo 7kk. Täytyisköhän mennä tarkastuttaan?

Voi olla laskeuma, emättimen tai perasuolen.Älä vielä huolestu kovasti, ne on aika normaaleja synnytyksen jälkeen. Voit varmaan seurata sitä ihan hyvin, imetyksen jälkeen vasta näkee todellisen tilanteen. Puhu siitä jälkitarkastuksessa. Muista lantinpohjan lihasten jumppa!

Yhteistyössä