Äidistään riippuvainen mies

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turhautunut vaimoke
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turhautunut vaimoke

Vieras
Heipsan!
Minun on pakko avautua tästä aiheesta, jonka takia tuntuu, että alkuunsa niin ihana parisuhde ja yhteiselämä on tulossa tiensä päähän.

Olemme vähän yli 20 vuotias pariskunta, kimpassa oltu hiukan yli vuoden ja tulevaisuuden suunnitelmia on paljon.
Yhteiselämästämme en löydä paljoa puutteita, paitsi.. mieheni on oikeasti ripustautunut äitiinsä.
Hänen äitinsä soittelee tälle joka ikinen päivä ja koska asumme samassa kaupungissa hänen kanssaan, on mieheni päästävä melkein joka päivä käymään äidillään.
Aluksi tuntui hienolta, että kumppanillani on hyvä suhde äitinsä kanssa (hänen vanhempansa erosivat vuosia sitten) ja nämä tapaavat monesti, näenhän minäkin välillä äitiäni ja pidämme yhteyttä ainakin kerran viikkoon puhelimen välityksellä.

On ahdistava tunne huomata, että jää kakkoseksi kumppanin äidin rinnalla.
Asiasta olen hienotunteisesti vihjannut miehelleni, josta tämä on suuttuen laukonut päin naamaa "äitinsä tarvitsevan häntä".
Äidillään ei kuitenkaan ole mitään "syytä" miksi mieheni pitäisi rampata siellä jatkuvasti. Onhan hän varmaan yksinäinen, mutta ystäviä hänellä tuntuu olevan jne..

En tahdo olla ison lapsen kanssa suhteessa, joskus toivon salaa tapahtuvan jotain sellaista, jonka varjolla voisin pitää hänestä "taukoa", jottei tarvitsisi kokea tätä riittämättömyyden tunnetta. Laitan hänelle tunnollisesti ruokaa, puhumme kaikista asioista, seksielämämme on hyvää, jaksan tukea häntä elämässään.
Pakostakin alkaa miettimään, onko minussa se vika?

Oho, tulipas pitkä avautuminen.. Muilla samanlaisia kokemuksia?

No tuohan se on mielessä käynyt, mutta tulee sellainen olo, että ei tämä tälläiseen voi kaatua..
Harmittaa vain kun en osaa/kehtaa aloittaa tästä aiheesta keskustelua, koska se menisi kuitenkin väittelyksi ja onhan hänellä oikeus äitiinsä.
Tämä tilanne on niin raastava, meillä olisi jossakin vaiheessa muutto toiseen kaupunkiin edessä, mies itsekin haluaa sitä. Eihän hän sieltä asti (onneksi) voi olla jatkuvasti äitinsä helmoissa roikkumassa.

Jos asia vaivaa niin nyt on hyvä aika vaihtaa miestä.

Itse tein sen virheen, että ajattelin pääseväni jotenkin yli omista tunteistani liittyen miehen äitiin. Soittaa joka päivä monta kertaa sen lisäsi että ovat samassa paikassa töissä ja mies hoitaa äitinsä kaikki asiat. Vituttaa välillä niin etten kestä, mutta lapsen takia jaksan hammasta purren. En itse ole anopin kanssa yhtään samalla aaltopituudella. Hän on mitä pessimistisin ja surkein olento, joka ei viitsi tehdä mitään asioiden eteen vaankuin ruikuttaa. Oikea energiasyöppö arjessamme... En suosittele kellekään äidissään kiinni olevaa miestä!!! Paetkaa kun vielä voitte!!!!

Yhteistyössä