Äidit, tiesittekö tämän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja HyppyKeppi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

HyppyKeppi

Aktiivinen jäsen
12.12.2005
2 682
0
36
Ostin joku aika sitten huuto.netin kautta Gesslein -merkkiset Swing-Fi vaunut vm 2006, joissa takuukuitissa on takuuta jäljellä vielä vuosi.
Nooh... Huomasin, että vaunuista on yksi sauma ommeltu huonosti ja se on päässyt hieman repeämään. Soitin asiasta kuitissa mainuttuun myyjään ja kerroin, että vaunuissa on takuuta vielä vuosi jäljellä, johon myyjä totesi, että ei vaikuta mitään!!! Takuu ei koskaan koske kolmatta osapuolta!

Onko tosiaan näin vai pissitettiinkö minua suoraan linssiin?
Onko tosiaan niin, että takuu raukeaa, jos tuote siirtyy toiselle omistajalle??

Mut mistä ne tiesi et sä et oo se joka vaunut oli ostanu?
Mä myin meidän vaunut niin et niissä oli vielä takuuta ja ihan hyvässä uskossa et jos niissä joku vika ilmaantuu niin seuraava saa ne takuun piikkiin korjauttaa!

Alkuperäinen kirjoittaja Miili:
Mut mistä ne tiesi et sä et oo se joka vaunut oli ostanu?
Mä myin meidän vaunut niin et niissä oli vielä takuuta ja ihan hyvässä uskossa et jos niissä joku vika ilmaantuu niin seuraava saa ne takuun piikkiin korjauttaa!

No kuinka sitten tulikin se puhelimessa mainittua... kun on välimatkaa kaupalle useampi sata kilometriä...olisihan se ilmi käynyt kuitenkin jossain vaiheessa...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siksi varmaan huutonetissäkin kauppaavat, että takuuta on vielä jäljellä, kun kaikki ei tiedä, että koskee vain ensimmäistä ostajaa se takuu.

Musta tuollaisesta tiedosta pitäisi silti valaista ihmisiä paremmin!!!

No ei kyllä minun mielestäni. Otappa suoraan yhteyttä maahantuojaan sekä kuluttaja-asiamieheen.
Sitä paitsi jos rikkoutuminen johtuu valmistus virheestä valmistaj on korvaus velvollinen vaikka takuu on mennyt umpeen.

Sinuna soittelisin uuestaan sinne myymälään ja sanosin että hei kuule ei se takuu siitä mihinkään muutu vaikka tavara vaihtaa omistajaa.Ja pyydä vaikka heitä ottaan kuluttaja asiamieheen yhteyttä ja soitteleen sit sulle, niin varmasti asia hoituu...Tai sit suoraan yhteys siihen maahantuojaan, varmaan sieltä liikkeestä saat tiedon.
Nin esimerkillä sanosin tän, että ajatteleppa jos joku ostaa lahjaksi jonku vempeleen ja siinä on takuu ja se pitää.eihän se enään ostajalle jää.

Alkuperäinen kirjoittaja mamaA:
Sinuna soittelisin uuestaan sinne myymälään ja sanosin että hei kuule ei se takuu siitä mihinkään muutu vaikka tavara vaihtaa omistajaa.Ja pyydä vaikka heitä ottaan kuluttaja asiamieheen yhteyttä ja soitteleen sit sulle, niin varmasti asia hoituu...Tai sit suoraan yhteys siihen maahantuojaan, varmaan sieltä liikkeestä saat tiedon.
Nin esimerkillä sanosin tän, että ajatteleppa jos joku ostaa lahjaksi jonku vempeleen ja siinä on takuu ja se pitää.eihän se enään ostajalle jää.
Asia on jo selvinnyt, mutta pakko kommentoida. Ei missään nimessä kannata jättää sian hoitamista liikkeen vastuulle. Eivät kai he nyt asiakkaan puolesta soita kuluttaja-asiamiehelle itseään vastaan!
Aina pitää valitusasiat hoitaa itse!

Alkuperäinen kirjoittaja anna:
joo, huuto.netissä näkee lähes jokaisessa uudemmassa vaunussa tekstin "takuu jäljellä helmikuuhun 2008" tms. mutta ei se päde ku tälle myyjälle...

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkapanuu:
Kun ostin huuto.netistä nuo vaunut, jotka ovat nyt vuoden vanhat ja niissä takuuta on jäljellä vielä vuosi. Vaunuista oli ratkennut ommel kuomusta pieneltä matkalta ja olin siitä yhteydessä vaunujen myyjäliikkeeseen. Sanoivat, että takuu ei koske enää minua, koska olen "tilanteessa" ns. kolmas osapuoli. Tulin tänne natiseen asiasta ja joku kannusti minua ottamaan yhteyttä vielä maahantuojaan.

Ja sehän sitten kyllä tavallaan akannattikin, koska sanoivat, että myyjän takuu ei koske enää vaunujen kolmatta omistajaa, mutta maahantuojan takuu kyllä koskee. Eli he olisivat hoitanut homman takuuseen. En vaan viitsinyt lähteä parin sentin haitattoman repeämän takia siihen ralliin, että vaunujen kuomu oltaisiin lähetetty saksaan korjattavaksi....

Ihan vain esimerkkinä muille, että kyllä se takuu koskee vielä sinuakin, vaikka olisit vaunujen 3. omistaja.

Yhteistyössä