Aiheesta "lapset marketin ostoskärryissä"

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Eedla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Eedla

Aktiivinen jäsen
06.07.2011
7 832
2
36
Joku viikko/kuukausi sitte oli täällä siitä pitkä ketju, siis siitä että voiko lapsia pitää siinä ostoskärryn kärryosassa(minne normisti laitetaan ruuat) vai ei.
Mielenkiinnosta oon siitä asti kytänny tilannetta että miten se kaupoissa on ja joka ikisellä
ostosreissu Prismassa tai Cittarilla, tulee keskimäärin 2-6 ostoskärryä vastaan jossa on lapsi siellä
ostoksille tarkoitetussa osassa. Useinkin kyseessä taaperoikäinen mutta yllättävän usein on ollu isompiakin. Viimeksi kun kävin niin oli yksi ulkonäkönsä ja kokonsa perusteella joku 5-6vuotias sielä istumassa.

Oon myös kattonu kaikkien kauppojen kohdalla että onko sielä mitään mainintaan kyseisestä tavasta. Vain halpahallissa on kärryjen säilytyspaikassa lappu jossa sanotaan että lasten pitäminen sielä kärryosassa ei ole suotavaa, missään muussa kaupassa ei ole minkäänlaista lappua missään eikä kukaan myöskään o
ole ainakaan minun nähteni puuttunut tilanteeseen kun marketissa on tullut näitä vastaan kellä lapsi sielä on.

Sellaista yhden naisen tutkimusta :D

teininä minä olin siellä kärryissä itse :D ystävien kanssa oli suurta hupia, että vuorotellen istuttiin/kyykittiin¨
siellä limsapullot sylissä . ja kaahailla piti!

mutta ketjun aiheessa pysyäkseni: oma lapsi ottaa pienet kärryt tai on autokärryssä, en kaipaa
likaisia kenkiä ruokaostosten sekaan

Viimeksi muokattu:
Mä oon nähny prismassa, cittarissa sekä s-marketissa lapun, että lapsi kuuluu pitää istuimessa.Tuo taisi tulla sillon lintuinfluenssan aikaan "voimaan" ja ainakin meillä töissä asiasta huomautettiin jokaiselle, joka lukutaidottomana oli laittanut lapsen sinne väärään päähän istumaan.

Minua ihmetyttää se, että harvemmin niissä kärryissä näkee pientä lasta, vaan yleensä juurikin sellainen 3-5v lapsi. Siis oikeasti? Meidän lapset ei edes tuon ikäisinä suostuisi mihinkään kärryyn. Ihan turha tulla kertomaan erityislapsista, ei varmasti kaikilla ole erityislasta ja liikuntavammaista. Heille on muutenkin omat liikuntavälineet.

• Tykkää
Reactions: Anatolia
ja mä laitan 2v:n aina semmosissa kaupoissa missä ei oo missään kärryissä sisarusmahdollisuutta. 9kk istuu istuinosassa ja vilkas 2v ei voi todellakaan kävellä tai ei tuu ostoksista mitään :) joskus laitan pienemmän kärryihin, hällä ei ainakaan likaset kengät oo.

[QUOTE="wieras";26685758]ja mä laitan 2v:n aina semmosissa kaupoissa missä ei oo missään kärryissä sisarusmahdollisuutta. 9kk istuu istuinosassa ja vilkas 2v ei voi todellakaan kävellä tai ei tuu ostoksista mitään :) joskus laitan pienemmän kärryihin, hällä ei ainakaan likaset kengät oo.[/QUOTE]

2v ei osaa kävellä? Tai työntää pikkukärryjä?

Meidän kaksivuotias osaa ja onhan hänkin vilkas, mutta tykkää autella äitiä, joten ostosten tekeminen sujuu hyvin.

Minua ihmetyttää se, että harvemmin niissä kärryissä näkee pientä lasta, vaan yleensä juurikin sellainen 3-5v lapsi. Siis oikeasti? Meidän lapset ei edes tuon ikäisinä suostuisi mihinkään kärryyn. Ihan turha tulla kertomaan erityislapsista, ei varmasti kaikilla ole erityislasta ja liikuntavammaista. Heille on muutenkin omat liikuntavälineet.

Ehkä juurikin siksi, että pienempi lapsi suostuu ja osaa istua useimmiten kiltisti ja nätisti siinä istuinosassa, mutta isommat lapset juoksentelisivat huutaen pitkin kauppaa tai kiukuttelisivat, jos eivät sinne isompaan osioon pääse. Silloin, kun itse olin pieni ja osasin kävellä (2v), en enää istunut istuinosassa tai ikinä isommassa osiossa (siihen aikaan ei ollut mitään autokärryjä), vaan äiti käski pitää KOKO AJAN kärrystä kiinni, tai tuli tupenrapinat. Mutta kyllä..... kun äitin silmä vältti, tuli sitä serkun ja pikkuveljen kanssa leikittyä hippaa ja piilosta kaupan vaatepuolella sitten siinä vähän alle kouluikäisenä :)

Oma lapseni ei missään nimessä tule istumaan siellä ruokakärryssä muutoin kuin istuinosassa.

2v ei osaa kävellä? Tai työntää pikkukärryjä?

Meidän kaksivuotias osaa ja onhan hänkin vilkas, mutta tykkää autella äitiä, joten ostosten tekeminen sujuu hyvin.

:laugh:

Tervetuloa meille kokeilemaan minkälainen on kauppareissu meidän 2vuotiaan kanssa kun tyrkkäät hänelle pikkukärryt eteen ja annat itse kävellä.

Mutta joo, en silti oo sitä kärrosassa pitänyt kun meillä ei oo muita pieniä niin se saa aina olla siinä istuimessa.

Mua suunnattomasti rassaa ne muksut siinä kärryssä...Ei muuten mut kun sinne tosiaan laitetaan ruokaa ja koskaa ei tiiä missä koiran sonnassa ne mukulat on juoksennellu jne..Ei kivaa..

Mua suunnattomasti rassaa ne muksut siinä kärryssä...Ei muuten mut kun sinne tosiaan laitetaan ruokaa ja koskaa ei tiiä missä koiran sonnassa ne mukulat on juoksennellu jne..Ei kivaa..

Mä taas on miettiny sitä että kun niitä vauvan autokaukaloita pidetään siellä kärryosassa että lieneekö ne yhtään hygieenisempiä kuin ilman kenkiä siellä istuva pikkulapsi? KYllähän sitä kaukaloa lasketaan maahan milloin missäkin ja siihen voi tarttua ties mitä räkäklönttejä.

[QUOTE="wieras";26685814]osaa kävellä, mutta ei onnistu sillon kun olen yksin kaupassa lasten kans.

eikä oo uusavuttomuutta, tää on meidän 4:s lapsi, muut on vähän rauhallisempia tapauksia ;)[/QUOTE]

minkäs ikäisiä teidän muut lapset on?eikös isommat voisi näyttää 2 v:lle hyviä käytöstapoja kulkemalla kiltisti äidin vierellä ja vaikka pitää vilkkaan lapsen kädestä kiinni samalla?

täh eiks ne kärryt ookaan just sitä arten, että ne lapset voi vangita sinne? :D Sehän on super kätevää ja oon ain kelannu ku nään näitä hirviökakaroita, jotka vetää hirveet itkupotku raivarit karkki osastolla, että ois vanhempi säästyny paljolta jos ois käyttäny kärrejä!! ;)

meillä on isokokoinen 1wee3kk, painaa yli 15kg, joten ei saa istua kärryjen istuimessa, koska niissä on painoraja on 15kg. Joten kaupasta olen kysynyt miten toimia, niin sinne kärryihin on käsketty laittaa ja kielletty laittamasta siihen istuimeen, jos jotain sattuu sattumaan.

Toi ei lapsia kärryjen tavar osaan vesittyy meillä päin ainakin kesäisin, kun kärryt lojuvat siellä täällä taivasalla ja kaupassa sisällä saattaa lennellä lintuja. Jä tällaista ei tapahdu missään Porvoossa vaan Suomen suurimmassa kyläkaupassa, joka sattu olla meidän lähin kauppamme.

Yhteistyössä