Aiheeton lastensuojeluilmoitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 1313
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Työntekijän käytökseen en ota kantaa, koska en ole ollut paikalla sitä toteamassa.

Totta on se, että hyvään yhteistyöhön kannattaa pyrkiä, koska näin oma viesti tulee paremmin virkamiehillekin kuulluksi. Jos koko ajan haraa vastaan eikä kerro asioita kuin pakon edessä, on tilanne inhottava myös itselle. Avoimin kortein pelaten on helpompaa - oikeasti.

Neuvo tukihenkilön tai muun itselle tutun ja turvallisen ihmisen mukaan ottamisesta tapaamisiin on oikeasti tosi hyvä!! Näin on useampia korvia kuulemassa, mitä on sanottu ja tilannetta voi helpommin vielä jälkikäteen käydä läpi ihmisen kanssa, joka oli paikalla. Ikävä myös sanoa, mut usein silloin asiakaskin saa parempaa kohtelua osakseen, kun on "toinen todistaja" paikalla.

En siis todellakaan väitä, ettei ls:n puolella tapahdu ylilyöntejä ja/tai huolimattomuutta, mutta useinmiten työ hoidetaan hyvin ja vastuullisesti. Eikä niin, että aina kun tulee yhteydenotto, se on lähtökohtaisesti hoidettu väärin/typerästi. Tiukka lainsäädäntö ohjaa ls:n työtä ja sen mukaan mennään parhaan mukaan.

Mies taitaa olla oikea kusipää, vaikuttaa että hän on puhunut susta silmät ja suut täyteen paskaa näille työntekijöilleen. No, älä stressaa, näytät että osaat hoitaa asiasi ja lapsen niin ei sulla ole hätää.

Minua taas ei aikanaan haluttu kuudennen vuorokauden jälkeen päästää sairaalasta kotiin, koska olin juuri saanut esikoiseni ja olin yh. Vauvan käsittelemisessä tms. ei ongelmia, semmoista haparointia kuin muillakin esikoisten äideillä. Sanottiin, että olisi ehkä hyvä olla vielä sairaalassa niin apu olisi lähellä. Sanoin sitten vain, etten kai voi loppua elämääni olla sairaalassa ja että neuvola on lähietäisyydellä, toki osaan vauvani hoitaa. Minulla ei sosiaalitaustaa, mt-ongelmia ja kaikki asiat olivat kunnossa, paitsi että olin yh. No toki hyvä että huolehditaan, mutta moinen pakottaminen on perseestä. Vauvalla oli kaikki hyvin, samoin minulla. Lääkäri puolsi kotiin lähtemistä, tällä kätilöllä se ongelma oli.

^ Kai sairaalassa oli jotain perusteita sinua siellä pitää? Jos vauvalla ja äidillä kaikki ok niin pääsee 3 pv:n päästä kotiin. Vai oliko vauvalla jotain sairauksia yms ?

Yhteistyössä