V
Voimistelijaneito
Vieras
Olen 28-vuotias kahden lapsen äiti. Ongelmanani on säännöllisin väliajoin spontaanisti alkava " kilahtelu" miehelleni ja lasten isälle. Viimeksi näin kävi tänä iltana, vaikka työpäivä oli ollut antoisa, koko perhe on terve ja mitään erityistä ei ole tapahtunut. Muistan vain kuinka pienet asiat alkoivat turhauttaa: ensin lapsen lapanen jota ei vain löydy --> huoli että hän palelee ulkona, sitten toinen lapsi potee eroahdistusta ja en ole saanut rauhassa pestä kasvoja tai esim. vaihtaa alushousuja kun en vain osaa antaa hänen huutaa vaan kävelen asunnossa kuopus käsivarsilla -> tuntuu kuin olisin sidottu. Sitten näiden pikkujuttujen jälkeen huomaan huutavani miehelleni heti kun lapset on saatu puettua ja ovat ulkona.
Mene aivan pois tolaltani. Huudan itsesääliä tihkuvia asioita, ja osaan jopa huutaa että mies on ihana eikä millään tavalla syypää olotilaani
, mutta en vain osaa lopettaa. Pystyn huutamaan sieltä kaiken keskeltä että "älä kulta ota henkilökohtaisesti, sinä olet loistava isä ja puoliso mutta minä tässä se huono olen" ja kerron kuinka rupsahdan, vanhenen, kuinka huono äiti olen, kuinka hän löytää nuoremman, kuinka minua pelottaa että emme koskaan löydä hyvää asuntoa ( turhauttava vaihe on menossa), ja kaikkea kielteistä. Räyhään kurkku suorana.
Mitä tämä on? Tunnin täyttä kurkkua huudon jälkeen olo on parempi, jopa raukea. Tuntuu väärältä huutaa silti puolisolle. En muista kärsineeni pms-oireista ennen lapsia eikä oma äitini huutanut kuin erityistilanteissa. Nyt tämä toistuu kerran kolmessa tai 4 viikossa. Mikä auttaisi?
Mene aivan pois tolaltani. Huudan itsesääliä tihkuvia asioita, ja osaan jopa huutaa että mies on ihana eikä millään tavalla syypää olotilaani
Mitä tämä on? Tunnin täyttä kurkkua huudon jälkeen olo on parempi, jopa raukea. Tuntuu väärältä huutaa silti puolisolle. En muista kärsineeni pms-oireista ennen lapsia eikä oma äitini huutanut kuin erityistilanteissa. Nyt tämä toistuu kerran kolmessa tai 4 viikossa. Mikä auttaisi?