aiheutin lapsille varmasti vakavan trauman

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja öllykkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei tietenkään äidin pidä olla mikään kotiorja ja pph:n päikkäriaika on ainut tauko koko päivän aikana, jolloin ei kyllä tarvi töitä tehdä (kuinka moni muu oikeasti tekisi 9-10h työpäivä yhdelle 1h tauolla?)
Mutta muuten tuo on kyllä kaksipiippuinen juttu... Kyllä pph:nkin perheessäpitisi saada perheen elää normaalisti eli niin että kaikki ei aina ole tiptop. Pesisitkö vessoja/suihkuja joka päivä tai siivoisitkohiekkoja eteisestä useasti päivässä, jos et olisi pph? Tai laittaisitko illalla seuraavanpäivä ruokia tai muuten järjestäisi seuraavaa päivää jos et olisi pph?
Tottakai perheen pitää osallistua kotitöihin, mutta ei sellaisiin mitä eiolisi jos et olisi pph!

Pph pitää leikkiä lasten kaa. Pyh sanon minä. Lapset leikkii omatoimisesti. Leikitkö äitinä 9 h lapsesi kanssa? Pph pitää pestä vessat omalla ajalla? Pyh, pesetkö itse vessat töissä omalla ajalla jos lakimäärää? Pph koti pitää olla siisti. Vanhemmat tätä vaatii. Mutta pph ei saa käyttää työaikaa siistimiseen sillä sen pitää viihdyttää 9 h lapsia ja olla vain juuri sen sun lapsen kanssa.
Tää työ on vanhemmulta vähiten arvostetuinta ja haukutuinta.

Hoidan lapset, ruokin , annan leikkiä, rikastan leikkiä, askartelemaan pyydän monta kertaa viikossa, luen ja huolehin turvallisuudesta ja hygienista.

[QUOTE="Mä vain";27628838]Eihän perhepäivähoitajan työ pidä olla "vessojen siivoamista, ruokien laittoa, siivoamista yleensä yms"? Eihän? Perhepäivähoitajan pitää kantaa vastuu hoitolapsista eikä "pestä niitä vessoja minkä kerkeää työajalla"...???
Ongelma on kyllä myös sun miehelläs...
Toivon todella, että tämä on provo.. Koska kohta joudumme laittamaan omat lapset jonnekin "tarhaan/hoitoon", koska työt kutsuvat ja emme halua elää "toisten ihmisten" kustannuksella :) (ts. sosiaalituilla)[/QUOTE]

arvaa kuka siivoaa pöydät ja vessoja päiväkodissa? sun kersojesi hoitajat siivoavat nykyään myös sitä ylläpitosiivousta.

sun kersat eivät ole maailman napa kenellekään. koita muistaa.

Ymmärrän sua niin hyvin, tosin minulla on muutaman päivän aikana mennyt pinna pariin otteeseen. Olen itkenyt ja eilen pakkasin lastenhuoneesta leluja ja legoja pois viisi isoa laatikollista. Isommat lapset eivät vielä tiedä, kun patistin saunakamariin nukkumaan. En jaksanut niitä enää, enkä itseäni raivona.

Olen vain ihan loppu tähän ainaiseen siivoamiseen ja pyykkäämiseen. Kymppivee esikoinen tulee koulusta ajoissa, mutta vain sotkee, levittää tavaroita ja kun tulen töistä pienempien kanssa, alkaa temppuilla ja hakea huomiota raivokkaasti, estää mun normaalit hommat. Eilen sitten oikein julisti, kuinka hänen vaatteidensa noukkiminen lattialta on normaalin äidin työtä, eikä musta ole mihinkään, kun en pysty edes siihen.

Nyt on vielä lumityöt ja jäätyvän auton haasteet muiden hommien lisäksi.

MITÄ lapsilta voi vaatia ja MITEN? Meillä ei ainakaan toimi mikään. Kuopus kyllä auttelee, mutta jotenkin iän mukana taantuvat :((

Älä enää alistu tuohon, tosiaan vaikka etuuksia lapsilta vähentämällä koitat saada tekemään osansa. En tiedä mikä mieheen tehoaisi, mutta älä nyt ainakaan passaa sitä.

Ymmärrän sua niin hyvin, tosin minulla on muutaman päivän aikana mennyt pinna pariin otteeseen. Olen itkenyt ja eilen pakkasin lastenhuoneesta leluja ja legoja pois viisi isoa laatikollista. Isommat lapset eivät vielä tiedä, kun patistin saunakamariin nukkumaan. En jaksanut niitä enää, enkä itseäni raivona.

Olen vain ihan loppu tähän ainaiseen siivoamiseen ja pyykkäämiseen. Kymppivee esikoinen tulee koulusta ajoissa, mutta vain sotkee, levittää tavaroita ja kun tulen töistä pienempien kanssa, alkaa temppuilla ja hakea huomiota raivokkaasti, estää mun normaalit hommat. Eilen sitten oikein julisti, kuinka hänen vaatteidensa noukkiminen lattialta on normaalin äidin työtä, eikä musta ole mihinkään, kun en pysty edes siihen.

Nyt on vielä lumityöt ja jäätyvän auton haasteet muiden hommien lisäksi.

MITÄ lapsilta voi vaatia ja MITEN? Meillä ei ainakaan toimi mikään. Kuopus kyllä auttelee, mutta jotenkin iän mukana taantuvat :((

Kiristys ja kiristys. Alat kerää kaiken lojuvan roskasäkkeihin, peset ne pyykit jotka on viety koriin jne. Meillä muksu+mies on alkaneet oppia kun ei olekaan puhasta eikä ne kävele itekseen koriin. Tavaroita on pantu roskiin ja johan alko tapahtua pojan kohdalla jne....Taulukko jossa kunkin hommat, ellei tapahdu, menettää jotain mikä tuntuu.

Pph pitää leikkiä lasten kaa. Pyh sanon minä. Lapset leikkii omatoimisesti. Leikitkö äitinä 9 h lapsesi kanssa? Pph pitää pestä vessat omalla ajalla? Pyh, pesetkö itse vessat töissä omalla ajalla jos lakimäärää? Pph koti pitää olla siisti. Vanhemmat tätä vaatii. Mutta pph ei saa käyttää työaikaa siistimiseen sillä sen pitää viihdyttää 9 h lapsia ja olla vain juuri sen sun lapsen kanssa.
Tää työ on vanhemmulta vähiten arvostetuinta ja haukutuinta.

Hoidan lapset, ruokin , annan leikkiä, rikastan leikkiä, askartelemaan pyydän monta kertaa viikossa, luen ja huolehin turvallisuudesta ja hygienista.

Sulle maksetaan palkaa lastenhoidosta,lastenhoidosta! EI siivoomisesta,vessojen pesusta/tai laiskottelusta! Ei omien hommien hoitamisesta hoitolasten kustannuksella vaan siitä LASTENHOIDOSTA! SÄ saat siitä sen palkan! eli joo tottakai kun askartelette lasten kanssa siivootte yhdessä sotkun. mutta hoitoaika ei ole sitä varten että pph hoitaa omia juttuja esim vessan siivousta

[QUOTE="hilda";27630756]Sulle maksetaan palkaa lastenhoidosta,lastenhoidosta! EI siivoomisesta,vessojen pesusta/tai laiskottelusta! Ei omien hommien hoitamisesta hoitolasten kustannuksella vaan siitä LASTENHOIDOSTA! SÄ saat siitä sen palkan! eli joo tottakai kun askartelette lasten kanssa siivootte yhdessä sotkun. mutta hoitoaika ei ole sitä varten että pph hoitaa omia juttuja esim vessan siivousta[/QUOTE]

eli kun se hoitolapsi sattuu vahingossa kaataan pissapotan,no AP siivoaa sen työajan jälkeen?
Tai pyyhkii syönnin jälkeen pöydän vasta illalla? Kyllä näkee kommentista,että sulla ei ole kokemusta
alasta..

Kyllä ne jopa siellä pk:ssa siivoaa lasten sotkut työajalla.. Ruokailun jälkeen pyyhitään pöydät
ja lattia. Kuraeteisestä otetaan hiekat,ettei ne sukkien mukana kule muualle.

[QUOTE="hilda";27630756]Sulle maksetaan palkaa lastenhoidosta,lastenhoidosta! EI siivoomisesta,vessojen pesusta/tai laiskottelusta! Ei omien hommien hoitamisesta hoitolasten kustannuksella vaan siitä LASTENHOIDOSTA! SÄ saat siitä sen palkan! eli joo tottakai kun askartelette lasten kanssa siivootte yhdessä sotkun. mutta hoitoaika ei ole sitä varten että pph hoitaa omia juttuja esim vessan siivousta[/QUOTE]

oletko hieman lukutaidoton? Mun työhön kuukuu perhepäivähoitokodin siisteys joka on määritelty ihan säännöidsä. Siihen kuuluu vessan pesu päovittäin, oven kahvojen pyyhintä päivittäin, kosketuspintojen pyyhintä päivittäin, ruokailutilan ja valmistuspaikan puhdistus perustteellisesti päivittäin, lelujen pesu viikoittain, petien sijaaminen paikoilleen päivittäin ja pois sijaaminen päiväunien jälkeen, ruokaikun jälkeen imuroin tai lakaisen pöydän alustat pyyhin lattian keittiöstä mopilla ja jopa päivittäi ruokapöydän ja tuolit pitää pyyhliä. Ripustelen ulkoilun jälkeen mahdolliset märät vaatteet kuivuun, pesen sen vessan lattian taas koska yksi lapsi tykkää todellakin tällähetkellä sotkea pissalla paikkoja vaikka ikää 4 v! Lelut lapset vie paikoilleen leiki jälkeen ja avustan siinä.

Mulle maksetaan lapsen hoidosta kodinomaississa tiloissa mutta turvallisuus ja hygienia säännöt rajaavat työtä ja se on ihan sun lapsesi parhaaksi jotta taudit ei leviäis. niin, valmistan ruokaa sun lapselle joka päivä... En syötä eineksiä. Ihan ihmeellistä tää äitien riehuminen että hoitajan täytyy olla koko 9 h lapsen vierellä tarjoamassa virikkeitä :S kyllä ne lapset krskenään leikkii todella paljon. Tuntuu vaan olevan äitien oman syyyllisyyden tuskan helpotuksen yrityksiä kun kuvittelevat että hoitaja paapoo koko päivän hänen lastaan...

Tarjoan myös syliä, loruhetkiä, jumppaa ,temppuratoja, askarteluja, satuhetkiä, ulkoilua, nyt talven myötä luistelua ja hiihtoa siihen pystyville, ruokahetken ja läsnäolevan aikuisen joka hiivatin välissä.

Omat kodin askareet teen työn ohessa kun en voi niitä eritellä keskentyön teon. Eli lakaisen vain tuon kiven kun se on hoitolapsen kengästä, pyyhin vain nuo murut lattilata kun ne on nyt hoitolapsen, pesen ja siirrän vain nämä tiskit koneeseen kun ne kuuluu mun työhön ja nuo toiset astiat odottaa kun työpäiväloppuu.

Teen töitä kotona ja työpaikkani on kotini. Siihen työn kuvaan kuuluu työpaikan siisteyden ylläpito. Arvatkaapas jos päivähoidon ohjaaja tulee ja on hiekat lattioilla, tiskit pöydällä, pedit siivoamatta, lelut lattioilla hujan hajan.... Saisin vakavan huomautuksen.

Yhteistyössä