äijä jätti sitte 0e kuukaudeksi rahaa. osti vähän pyssyihin tarvikkeita.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
ja juu, onhan tuo kova metsästään mutta yhtään lintua ei ole tullut vielä tänä syksynä pakastimeen. tuskin yhtään hirveäkään.

mutta pyssyjä sitä vasten on tuolla asekaapissa 9. että sellanen erämies joka ei edes saalista saa :(

Onpa kunnioittava asenne miestä kohtaan.

Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Mut ei teillä nyt loppujenlopuks niin paha tilanne ole. Pistät vaikka ens kuussa miehen huolehtimaan ruokalaskuistakin. Ilmoitat et nyt on sun vuoro saada tehdä jotain kivaa omilla rahoilla.

no kyl mää tiedän että meidän talous ei tähän kaadu. säästössäkin kuitenki reilu tonni että sieltä voi ottaa jos tiukkaa tekee. mutta vituttaa vaan niin maan perkeleesti tuo äijän toiminta.

ollaan oltu opiskelijoita molemmat ja nyt mies valmistuttuaan on ilmeisesti sokaistunut tästä rahan määrästä. puolusteli tekoaan sillä että kun kaksi seuraavaa palkkaa tulee olemaan 3000-4000e luokkaa niin nyt ei haittaa vaikka tili on sileä.

mä en vaan kerta kaikkiaan voi ymmärtää tuommosta ajatuksenjuoksua että käytetään ennemmin visaa ku ootettas sitä rahasempaa kuukautta jollon vois panna vähän haisemaanki.

ja hälle joka sano tuosta elättämisestä, minä elätin perhettämme viime vuonna. en kyllä todellakaan voinut laittaa omiin harrastuksiini pennin jeniä. minä siis tein töitä viime vuoden jotta mies sai opinnot päätökseen. nyt on tilanne toisinpäin.

Alkuperäinen kirjoittaja ihan OT:
ja juu, onhan tuo kova metsästään mutta yhtään lintua ei ole tullut vielä tänä syksynä pakastimeen. tuskin yhtään hirveäkään.

mutta pyssyjä sitä vasten on tuolla asekaapissa 9. että sellanen erämies joka ei edes saalista saa :(

Samaa mietin itsekin. Ja onkohan pakastin tosi iso vai emännän metsästystietämys kehnonlainen, jos pakastimeen ei ole tänä syksynä tullut "tuskin yhtään hirveäkään". Tai sitten mies on ollut aiempina syksyinä aika armoton salakaataja.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonpilaajan paluu:
Alkuperäinen kirjoittaja ihan OT:

Samaa mietin itsekin. Ja onkohan pakastin tosi iso vai emännän metsästystietämys kehnonlainen, jos pakastimeen ei ole tänä syksynä tullut "tuskin yhtään hirveäkään". Tai sitten mies on ollut aiempina syksyinä aika armoton salakaataja.

no kyllä on kuule kunnioitus hetkeksi kadoksissa kun huomaa tällasta miehestään. minä en kyllä tämmöstä asiaa nieleskele ihan tuosta vaan ja suhtaudu kunnioittavasti tuohon rumaan asekaappiin joka kököttää huoneen nurkassa tai mihinkään mikä liittyy hänen harrastukseensa.

Alkuperäinen kirjoittaja Ilonpilaajan paluu:
Mulla menisi kyllä totaalisesti hermo, jos ensin elättäisin toista ja siihen päälle saisin vielä haukut, kun kerran käytän palkastani alle neljäsosan omiin harrastuksiini.

No jos perheenä eletään niin tulot on ja menot on yhteisiä. Minäkin repisin pelipöksyni jos mies laittais ihan omin päin noin paljon ihan mihin vaan rahaa.

No, kukin tavallaan. Mun mies osti vastikään itselleen pakettiauton ja mönkkärin, vaikka varmaan ois ollut parempiakin kohteita rahoille (esim. lainanlyhennys).

Mutta minä elän omalla palkallani ja minulla ei ole velkaa, joten en ole hänestä riippuvainen, enkä koskaan aiokaan olla kenestäkään taloudellisesti riippuvainen.

Nämä ovat valintakysymyksiä, eli haluaako jonkun toisen pääsevän vaikuttamaan omaan elämäänsä taloudellisesti noin paljon. Sitten sitä vaan on elettävä sen valintansa kanssa...

Alkuperäinen kirjoittaja clivia:
Jos sulla on nyt liki kolmesataa tilillä niin perjantaina tulee taas lapsilisät.Eiköhän sillä summalla elä 15 päivään asti kevyesti.

Älähän nyt, ne ovat säästöjä. Kaikki rahat heidän taloudessaan ovat yhteisiä, paitsi ne aloittajan omalla tilillä olevat.

Yhteistyössä