Aika jännä juttu-raha-asioista perheessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Miehelläni on paljon paremmat tulot kuin minulla ja kulut on suunnilleen puoliksi laitettu, mutta miehelleni ei jää mitään säästöön, mutta minulle on jäänyt reippaasti. Ennen oli niin, että mies maksoi vuokrasta 250e/kk ja minä toisen saman verran. Miehelle ei jäänyt rahaa säästöön.
Muutettiin nyt viime syksynä uuteen(oma asunto) ja asumiskulut nousi huimasti eli mieheni osuus noin reilut 900e/kk(laina-vastike-sähkö-eräs hankintalaina). Tilanne vaan sama eli miehelle ei jää mitään ylimääräistä. No tässä ei ongelmaa, mutta mites se tilanne oli sama aiemmin kun hänen asumiskulut oli 650e kuussa pienemmät!? Tiedän, että anoppi on ollut aina nurkumassa rahaa lainaan häneltä ja tiedän antaneenkin lainaa. Eri asia onko anoppi maksanut niitä takaisin. Epäilys herää ettei ole maksanut. Kyse satojen eurojen lainoista kuukausittain. Kuulin juuri kun anoi tonnin lainaa mieheltäni, mutta eipä sillä ollut antaakaan kun omia maksuja tulossa paljon. Mieheni palkka ollut koko ajan suunnilleen sama. Rahapeleihin ei mene paljoa. Alkaa ärsyttää tuo anopinloinen, jos tosiaan on mennyt noin kuin aavistan. Tuo tossukka ei ilmeisesti voi sanoa sille ei, jos on rahaa "lainata".

[QUOTE="vieras";23049190]Höh, miehesi vaan sanoo sulle että kaikki rahat on käytetty ette kinua häneltä rahaa. ;)[/QUOTE]

En minä kinua häneltä rahaa koskaan vaan se on jopa toisinpäin kun tarvittais käsirahaa autoon tms.

Asiaan et voi vaikuttaa muuten, kuin miehen kautta. Saada hänet lopettamaan lainaaminen, koskaan ei taida pyytäminen loppua, kun on tottunut helpolla saamaan "lainaan".

[QUOTE="vieras";23049312]Asiaan et voi vaikuttaa muuten, kuin miehen kautta. Saada hänet lopettamaan lainaaminen, koskaan ei taida pyytäminen loppua, kun on tottunut helpolla saamaan "lainaan".[/QUOTE]

Tätä mieltä olen itsekin. En vaan tiedä onko sen mentävä noin, että miehellä ei ole ylimääräistä rahaa eli ei ole vara "lainata" kenellekään? Olen kuunnellut viime aikoina kyläillessä sen näitä rahan pyyntijuttuja. Siis toisista sukulaisista puhunut kuinka sillä ja sillä olisi kyllä vara hänelle ANTAA vaikka miten monta tonnia kun on niin rikas, mutta eipä ollut antaa. Varmaan kun mieheni rahahanat meni kiinni niin täytyy yrittää muualta saada. Niin ja se käy töissä ihan hyvällä palkalla ja menotkaan ei ole suuret-siis perusmenot,mutta kun on elättävä yli varojen.

[QUOTE="alkup.";23049352]Niin ja se käy töissä ihan hyvällä palkalla ja menotkaan ei ole suuret-siis perusmenot,mutta kun on elättävä yli varojen.[/QUOTE]
Yök. Voi kuvitella mikä tilanne on, kun jää eläkkeelle. Kannattaa tehdä asialle jotakin ennen. Tulevaisuus voi muuten olla sitä, että mies pelastelee mummuraista ahdingosta, kun on mennyt ottamaan pikavippejä.

[QUOTE="vieras";23049434]Yök. Voi kuvitella mikä tilanne on, kun jää eläkkeelle. Kannattaa tehdä asialle jotakin ennen. Tulevaisuus voi muuten olla sitä, että mies pelastelee mummuraista ahdingosta, kun on mennyt ottamaan pikavippejä.[/QUOTE]

Joo,... ja se suunnittelee jo osa-aikaeläkkeelle jäämistä.

[QUOTE="alkup.";23049534]Joo,... ja se suunnittelee jo osa-aikaeläkkeelle jäämistä.[/QUOTE]
Sano, että älä nyt vielä jää, kun sulla on velatkin vielä maksamatta :D.

Yhteistyössä