Aika kalliita pussukoita

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:
Saapi tehdä itse, jos niin haluaa. Ideastakin joskus maksetaan :)

Siitä vaan ostamaan purjopusseja, muovittamaan ne että kestää, ostamaan vetoketju ja ompelemaan. Työnteostakin maksetaan, erityisesti suomessa...

Joo maksetaan, mutta merkkipussukoitakin saa halvemmalla.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Siitä vaan ostamaan purjopusseja, muovittamaan ne että kestää, ostamaan vetoketju ja ompelemaan. Työnteostakin maksetaan, erityisesti suomessa...

Suomessa tehtyjä? Kyllä aikamoni kierrätyskankainen tai marimekkokin maksaa.

<kun kuulee valitusta siitä, että töitä ei ole, niin luulisi meillä olevan enemmän kiinnostusta ostaa kotimaassa tehtyjä tuotteita>

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Merkkipussukat onkin lasten tekemiä eikä ne vaadi niin paljon palkkaa. Tai sit tehtaassa liukuhihnatyönä. Eikös noi makeet tehdä ihan käsin ja suomessa?

Alkuperäinen kirjoittaja olkinalle:
No ei nuo nyt mitään kalliita pussukoita ollut, ihan perustylsä Marimekkokin on kalliimpi puhumattakaan jos mennään muihin merkkeihin.
Hieno idea!!

Halpojahan nuo ovat, kun ajattelee sen työnmäärän mitä nuokin vaativat. Marimekon tai muita merkkipussukoita et saa halvemmalla.
Kiva idea noissa kyllä on!

Se on juuri se työaika mistä se hinta koostuu! Ei ne materiaalit ainoastaan hintaa sanele. Kyllä tuollaisessa pikkupussukassakin on näpräämistä.

Vaikka olisi tuote miten puoli-ilmaista kierrätysmateriaalia niin on se ihan kohtuullista pyytää edes jonkulainen vaivanpalkka työlleen ja jos kuluttaja käsityötä arvostaa niin hän sen seikan ymmärtääkin eikä halua ostaa tuotteita ihan polkuhintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:
Se on juuri se työaika mistä se hinta koostuu! Ei ne materiaalit ainoastaan hintaa sanele. Kyllä tuollaisessa pikkupussukassakin on näpräämistä.

Vaikka olisi tuote miten puoli-ilmaista kierrätysmateriaalia niin on se ihan kohtuullista pyytää edes jonkulainen vaivanpalkka työlleen ja jos kuluttaja käsityötä arvostaa niin hän sen seikan ymmärtääkin eikä halua ostaa tuotteita ihan polkuhintaan.

Kuitenkin täällä aina haukutaan esim. kampaajat. He eivät saisi pyytää työstään oikein mitään, vaikka sekin nimenomaan on käsityöammatti.

No minusta nuo oli ihan kohtuu hintaisia, mut mä en vaan tykänny kuosista ;)
Mut hieno idea. Olen joskus lukenu jutun näistä tekijöistä ja ihania persoonia olivat.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Pure Dynamite:

Kuitenkin täällä aina haukutaan esim. kampaajat. He eivät saisi pyytää työstään oikein mitään, vaikka sekin nimenomaan on käsityöammatti.

Minusta hekin saavat pyytää! Olen itse kampaajankin hommia tehnyt niin kyllä sitäkin työmäärää kunnioitan. Todellakin.

Yhteistyössä