Aika kallista, kun pitää kaksi lasta viedä hoitoon,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

santsu

Vieras
just löysin tällaisen: Perheen nuorimmasta kokopäivähoidossa olevasta lapsesta peritään taulukon maksuprosentin mukaan määräytyvä maksu. Ikäjärjestyksessä seuraavasta lapsesta peritään samansuuruinen maksu kuin nuorimmasta, kuitenkin enintään 210 ? kuukaudessa. Kustakin seuraavasta lapsesta määrättävä maksu on 20 % nuorimman lapsen maksusta.

eli mei menee yhteensä 440 euroa, kun toisesta maksetaan täysi 230 ja toisesta tuo 210.... huhhei, ei paljon työt kannata.

No saa kyl olla aika hyvä palkka et kannattaa viedä usempi lapsi hoitoon. Mun palkalla ei ois kannattanu. Paljoko muuten on tuloraja et alkaa mennä täysi maksu? Meillä aika pienet tulot ja menee yhestä lapsesta 124,34 ?.

Mun pitäs laittaa hoitoon kolme alle kouluikästä, tulot ylittää rajan eli täydet maksut. En taida viitsiä vielä mennäkkään. Aina töihin voi palata ensi vuonna, jolloin yksi on jo koulussa. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Muurarin Vaimo:
Mun pitäs laittaa hoitoon kolme alle kouluikästä, tulot ylittää rajan eli täydet maksut. En taida viitsiä vielä mennäkkään. Aina töihin voi palata ensi vuonna, jolloin yksi on jo koulussa. =)

Lisään vielä, et laskujeni mukaan liki 500? kuussa tulis maksamaan, eikä ne meidän tulotkaan nyt niiiin isot ole, mitä käteen jä, ja kun se työssäkäyminenkin maksaa. (autolla kulkeminen välttämätöntä+eväät, ei ruokailumahdollisuutta)

Mut huomioikaa myös, et lapsi syö hoidossa 3 ateriaa. Meillä on hoitoon menemisen jälkeen pienentynyt ruokalasku ja toisaalta kun täällä ei päivisin enää ole ketään kotona, niin eipä ole kukaan vetämässä vessaa tai pesemässä käsiä jatkuvasti tms eli vettä ja sähköä kuluu vähemmän.

No niin se vaan on, että kaikki maksaa. Ja selvä juttu se oli meillekin, että jos lapsia saa, niin hoidosta joutuu maksamaan muutaman vuoden. Meilläkin maksu on 443e/kk, jää n. 100e enemmän kuussa nyt kun olen töissä, kun jos olisin ansiosidonnaisella ja lapset kotosalla. Vaan kun kuitenkin olisi oltava työmarkkinoiden käytetettävissä ja sijaisuuksiakin varmaan tarjottaisiin, niin hoitoon olisi kumminkin vietävä..

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mut huomioikaa myös, et lapsi syö hoidossa 3 ateriaa. Meillä on hoitoon menemisen jälkeen pienentynyt ruokalasku ja toisaalta kun täällä ei päivisin enää ole ketään kotona, niin eipä ole kukaan vetämässä vessaa tai pesemässä käsiä jatkuvasti tms eli vettä ja sähköä kuluu vähemmän.

Hyvä pointti. Huomasimme tämän saman.

Mulla on ihan paska palkka, jotain 1300e/kk ja miehellä on joku 2600e/kk (+ tulee kuussa lisäks paljon ylitöitä, 1 parin päivän työmatka, josta päivärahat ja matkakulut muutaman satasen kuussa) ja meillä on kolme lasta. Eli meillä kai sit hoitomaksut jotai 600e? :O Eli ei oo mun kannatusta lähtee mihkää töihin vielä.
Mites eskarilainen sitten, meneekö siitä minkälainen maksu?

Tässä onkin tää laskuri http://elomake.novogroup.com/modules/form3/show_form.asp?id=BB42CE5A03974EFDBF9DBBEB3C4B4062
Eli menis meillä kahesta ekasta 180 ja kolmannesta 36, voiks toi olla oikeesti noin?

Olettekos koskaan laskeneet, mitä se tekee yhden lapsen hoitopäivän maksuksi. Jos maksaa korkeimpaa maksua 233e/kk ja se jaetaan 21 hoitopäivällä, joka on se yleisin yhden päivän hoitomaksun jako luku. Niin yhden päivälle tulee maksua n.11e. Siinä on kolme päivän ruokaa + muut kulut....

Vaikka omasta pussista maksettuna tuo 233e tuntuu tosi suurelta summalta....

Alkuperäinen kirjoittaja mm:
Mulla on ihan paska palkka, jotain 1300e/kk ja miehellä on joku 2600e/kk (+ tulee kuussa lisäks paljon ylitöitä, 1 parin päivän työmatka, josta päivärahat ja matkakulut muutaman satasen kuussa) ja meillä on kolme lasta. Eli meillä kai sit hoitomaksut jotai 600e? :O Eli ei oo mun kannatusta lähtee mihkää töihin vielä.

Ekasta 233e, tokasta 210e ja seuraavista 20% ekan maksusta (eli n. 47e) täällä meillä päin ainakin. Ja nuo siis maksimimaksuina.

Muoks. eskarilla 4 h ilmaista, sen jälkeen max. 5h = puolipäiväinen = puolet maksusta MEILLä, en tiedä kuin muualla. Mikäli enemmän kuin 5h, menee kokopäiväiseksi.

Alkuperäinen kirjoittaja mm:

Eskari on ilmainen, mutta jos tarvitset eskarin jälkeen vielä hoitoa menee puolipäiväisen maksu.

Alkuperäinen kirjoittaja Päivähoitaja:
Olettekos koskaan laskeneet, mitä se tekee yhden lapsen hoitopäivän maksuksi. Jos maksaa korkeimpaa maksua 233e/kk ja se jaetaan 21 hoitopäivällä, joka on se yleisin yhden päivän hoitomaksun jako luku. Niin yhden päivälle tulee maksua n.11e. Siinä on kolme päivän ruokaa + muut kulut....

Vaikka omasta pussista maksettuna tuo 233e tuntuu tosi suurelta summalta....

No tätä minäkin yritin sanoa, kun sanoin, et ruokalasku pienenee, samoin vesilasku ja sähkölasku. Meillä on selvästi havaittavissa, et loma-aikana nämä laskut on isompia, koska lapset on kotona.

Alkuperäinen kirjoittaja Mamma italiana:
mutta osan maksusista saat maksetuksi pelkillà lapsilisillà eikò?

Mä saan kahdesta lapsesta 210,50 lapsilisää + n 60 eur (verot vähennettynä) osittaista hoitorahaa ja niillä kattaa osan 443 eur hoitomaksuista. Toki jos tekisin täysiä työpäiviä, niin saisin enemmän palkkaa eli ei toi Kelan 70- verot ihan sitä erotusta kyllä kata, mut tyhjää parempi sekin.

Siksipä kannattaakin kouluttautua että on varaa pitää lapsensa hoidosa ja tehdä töitä.
Maailma on pullollaan näitä kouluttamattomia kotiäitejä jaotka ei meinaakaan mennä töihin, ilmaisin pitävät lapsensa tarhassa ja vievät töissäkäyjiltä paikat.

Yhteistyössä