Aika kallista, kun pitää kaksi lasta viedä hoitoon,

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja santsu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
auttakaas joku.. kun olen itse opiskelemaan lähdössä, 2 lasta kokopäivähoitoon. miehellä tulot ehkä 2500e brutto. mitä meille tulee tuloja, mitkä tuloiksi lasketaan? ja paljonko olisi maksut?

jos muistan oiekin niin luin tänään lehdestä, että Kemissä tuetaan lapsiperheitä ja vain ainoastaan yhdestä lapsesta otetaan hoitomaksut =) Hyvä juttu jos näin on.Itselläni ei vielä ole lapset hoidossa.

Alkuperäinen kirjoittaja Cosmopolitan:
Alkuperäinen kirjoittaja Vastarannankiiski:
Hmmm...meilla pelkka koulumaksu on 1000e/kk.

Oho. Mikä maa, ja millaiset palkat?

Maa on Sveitsi ja palkat on riittavat.

No ihan sillä kysyin, että jos täällä on lastentarhanopenpalkka 2000e, niin mikä olisi vastaava siellä, jos koulumaksu jo puolet brutosta =)

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
jos muistan oiekin niin luin tänään lehdestä, että Kemissä tuetaan lapsiperheitä ja vain ainoastaan yhdestä lapsesta otetaan hoitomaksut =) Hyvä juttu jos näin on.Itselläni ei vielä ole lapset hoidossa.

Juu, ja olivat miettineet jopa kokonaan ilmaista päivähoitoa, mutta siitä oli luovuttu, koska kysyntä ois sit kasvanut niin kovaksi.

No ihan sillä kysyin, että jos täällä on lastentarhanopenpalkka 2000e, niin mikä olisi vastaava siellä, jos koulumaksu jo puolet brutosta =)

En tieda lastentarhanopettajien palkkaa, mutta varmasti suurempi kuin Suomessa. Ja verotus on alhainen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
auttakaas joku.. kun olen itse opiskelemaan lähdössä, 2 lasta kokopäivähoitoon. miehellä tulot ehkä 2500e brutto. mitä meille tulee tuloja, mitkä tuloiksi lasketaan? ja paljonko olisi maksut?

Kaikki mitä saatte on tuloja. Mun käly opiskeli, mies raksalla, hoitomaksu 233e/kk. Omistusasunto, ei asumistukea.

En tieda lastentarhanopettajien palkkaa, mutta varmasti suurempi kuin Suomessa. Ja verotus on alhainen.

Ok. Tätä meinasinkin, että tulotkin on sitten eri luokkaa, jos maksutkin. Yleensä ainakin
=)

Yhteistyössä