Aika messevä särky, poistettiin eilen kaikki hampaat..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Krista38
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Krista38

Vieras
Kotiin laittoivat pronaxen 250mg aamuin illoin sekä panadol forte 1g kolmesti päivässä.

Mulla räjähtää pää tähän kipuun. Buranaa/panacodia en voi syödä.

Mitä ihmettä mä teen?

Jumalaton hammaslääkäripelko ja kun tulee reikiä ja niitä ei hoidata niin tiedätkö mikä on lopputulos..

Enkä tekis mitään toisin, koska mä pyörryn jo pelkästä hammaslääkärin hajusta.

Ai jos eilen poistettu ja ikenet ihan auki ja tikeillä :D no ei nyt sentään vielä, mutta eiköhän niitä ens viikolla aleta tekemään. Nukutuksessa revittiin kaikki pois.

juuri äsken oli lehdessä juttua oikeudessa olevasta hammaslääkäristä joka poisti potilaalta kaikki hampaat kerralla ja näin tappoi tämän - vaarallista ja laitonta.

Jumalaton hammaslääkäripelko ja kun tulee reikiä ja niitä ei hoidata niin tiedätkö mikä on lopputulos..

Enkä tekis mitään toisin, koska mä pyörryn jo pelkästä hammaslääkärin hajusta.

En ole koskaan ymmärtänyt miten joku voi pelätä hammaslääkäriä niin paljon että luopuu mieluummin hampaistaan. Mua pilalle menneet hampaat ja hampaattomuus pelottaisi paljon enemmän. En sano tätä millään pahalla, mietin vaan.

"En ole koskaan ymmärtänyt miten joku voi pelätä hammaslääkäriä niin paljon että luopuu mieluummin hampaistaan. Mua pilalle menneet hampaat ja hampaattomuus pelottaisi paljon enemmän. En sano tätä millään pahalla, mietin vaan."

Minä itse hammaslääkäri pelkoisena (pelko on liian lievä sana) ymmärrän hyvinkin! Itsellä unelmissa omien hampaiden poisto, ja istutetut tilalle.

En ole koskaan ymmärtänyt miten joku voi pelätä hammaslääkäriä niin paljon että luopuu mieluummin hampaistaan. Mua pilalle menneet hampaat ja hampaattomuus pelottaisi paljon enemmän. En sano tätä millään pahalla, mietin vaan.

Fobiat on irrationaalisia. Kylla minakin tiesin, kuinka ennen pitkaan tulee kaymaan, mutta en siltikaan pystynyt hammaslaakariin menemaan.

Nykyaan kaikki hyvin. Mita nyt suu taynna implantteja ja niita maksellaan viela vuosia.

Joo ei tää pelko oo ees järjellä selitettävissä oleva asia. Mutta iso voitto on tämä askel minkä otin, ehkä saan sosiaalisen elämäni takaisin ja pääsen masennuskierteestä.

Mä nyt nappasin tuplat, en mä pysty soittaan mihinkään kun mun sössötyksestä ei saa selkoa. Jospa aamuun sinnittelen ja koitan aamusta käydä päivystyksessä.

[QUOTE="...";29957408]"En ole koskaan ymmärtänyt miten joku voi pelätä hammaslääkäriä niin paljon että luopuu mieluummin hampaistaan. Mua pilalle menneet hampaat ja hampaattomuus pelottaisi paljon enemmän. En sano tätä millään pahalla, mietin vaan."

Minä itse hammaslääkäri pelkoisena (pelko on liian lievä sana) ymmärrän hyvinkin! Itsellä unelmissa omien hampaiden poisto, ja istutetut tilalle.[/QUOTE]

Eikö sitten nukutuksessa voitais laittaa hampaita kuntoon?

Juu toki voidaan. Mutta sama on taas edessä hetken päästä. Pointti tuossa olikin, että pääsisi omistaan eroon, ettei tarvitsisi kantaa niistä aina huolta, kärsiä kivuista ja säryistä, eikä hyperventiloida kuukautta kun on se aika tiedossa milloin sinne kidutukseen pitäisi raahautua.

Kyllähän nukutuksessa koko kalusto (nykyään) laitetaankin kuntoon mutta olisimpa tiennyt 15v sitten tuon saman, tai että joku hammaslääkäri olisi ottanut edes puheeksi sen.

Pelkoja on ihmisillä kaikenlaisia. Jotkut pelkää hämähäkkejä ja toiset käärmeitä. Ei tuo hammaslääkäripelko ole sen ihmeellisempi. Minäkin saan heti kun astun odotushuoneeseen diapamin, jotta edes tarkastus onnistuisi rauhallisesti.

[QUOTE="...";29957474]Juu toki voidaan. Mutta sama on taas edessä hetken päästä. Pointti tuossa olikin, että pääsisi omistaan eroon, ettei tarvitsisi kantaa niistä aina huolta, kärsiä kivuista ja säryistä, eikä hyperventiloida kuukautta kun on se aika tiedossa milloin sinne kidutukseen pitäisi raahautua.[/QUOTE]

Ja niitä tekareita tai implantteja ei tarvi huoltaa, eikä ne aiheuta särkyä tai vaivaa? Okei...

Onko ihan normaalia, että kaikki hampaat poistetaan kerralla? Minä olen luullut, että jos kaikki hampaat poistetaan niin ne poistetaan useammalla kerralla, ettei kaikkia poistettaisi kerralla.

Aloittajana pyytäsin jotain tuttua soittamaan sairaalaan ja kysymään mitä tehdä jos se kipu on niin hirveä, ettei pysty olemaan.