Aikooko kaverini itsemurhaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
moi, oon 12v tyttö. mun paras kaveri, 12v on masentunut. puhuu usein et "mä kuolen ennen ku täytän 20". en oo koskaan kysynyt tästä mitään. meijän kaverisuhde on sellanen et ei usein puhuta vakavasti, melkeen aina vaan vitsaillaan, joten en tiiä miten puuttuisin tähän. se joskus ohimennessä mainitsee kuinka vihaa itteään. se on myös monta kertaa varastanu sen isän kaljoja ja juonu niitä. kerran se tuli kännissä kouluun (mut kukaan ei tajunnu tätä) ja tää on tosi huolestuttavaa, koska SE ON VAAN 12! oon monta kertaa käskeny sitä lopettamaan sen juomisen. se juo tyyliin kerran kahessa viikossa :((( se pitää itteään läskinä, laskee kaloreita vihkoon ja kerran ku olin kaupungilla sen kaa, se osti kaupasta sellerin. joten on mulla myös syömishäiriö käynyt mielessä. oon huomannu et se on myös laihtunu aika paljon (mut ei ihan kauheesti) pliis auttakaa): miten otan asian puheeksi ja kuinka vakavaa tää on? suunnitteleekohan itsemurhaa tai jtn?

Miksi ihmeessä mieluiten koulun aikuisille? Ai että saadaan heti sossut perheen kimppuun, jäitä hattuun. Puhu sen kaverin äidille, vaikka kaveri voi alkuun suuttua, mutta selkeesti on masentunut ja tarvitsee apua

Moi, ikävä kuulla, mutta hienoa että yrität löytää apua. Tältä palstalta et saa todennäköisesti kovinkaan asiantuntevia vastauksia, joten suosittelen ottamaan yhteyttä Mannerheimin lastensuojeluliittoon, jossa aikuiset ammattilaiset osaavat paremmin vastata. Sinne voi soittaa, lähettää mailia tai vaikka chattailla (vaikka nimettömänä, jos haluat). Täältä löydät lisätietoja: https://www.mll.fi/vanhemmille/toiminta-lapsiperheille/lasten-ja-nuorten-puhelin/

Yhteistyössä