Aikuinen dysfaatikko

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mämä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mämä

Vieras
En nyt tiedä osaanko selittää silleen hienosti,mutta meillä siis nuori aikuinen dysfaatikko,joka opiskelee muualla..Ollaan sovittu,että joskus voi olla opistolla vkl.,mutta ei aina,koska en luota häneen mitä siellä puuhailee ja missä mahd. kulkee. Meillä ei oikein hyvät välit ole,koska hän ei noudata oikein kodin sääntäjä ja niitä pitää kaikkien lasten noudattaa niin kauan ,kun asuvat kotona. Hän ei mielellään tule kotiin,mäköttelee ja siten saa aikaan riitaa,kun alan kyselemään mikäs vaivaa. Rahaa ei uskalla liikaa antaa pankkikortista puhumattakaan. Unohtelee sovittuja juttuja,ehkä tahallaan? Tai sitten tosiaan muisti on tosi huono.
En myöskään tykkää,kun laittelee facebookkiin kovasti meikattuja kuvia tai jotakin kieli roikkuu pihalla irvistys kuvia,eli käyttäytyy jokseenkin 12-14v. tavoin.
Tuntuu jotenkin turhauttavalta pyykätä hänen pyykit,ruokkia valmiilla ruualla esim.,kun välit on mitä on ja mua loukkaa,kun kotiin vaikea tulla..Miksi on niin vaikeaa olla perheen kanssa,miksi kamut vaan ainut tärkee..Olisko paree nuoren muuttaa pois kotoa? Saisko tukia asumiseen?

Voi kun tuo kuulostaa niin tutulta, niin tutulta. Mun veli on 30 v dysfaatikko, asuu edelleen kotona. Tällä hetkellä vanhemmat hakevat hänelle jonkinsortin tuettua asumismuotoa, kotona kun ei yksinkert. tule enää toimeen. Noihin paikkoihin on vaan kuulemma ihan kamalat jonot :(

[QUOTE="piipi";22002650]Voi kun tuo kuulostaa niin tutulta, niin tutulta. Mun veli on 30 v dysfaatikko, asuu edelleen kotona. Tällä hetkellä vanhemmat hakevat hänelle jonkinsortin tuettua asumismuotoa, kotona kun ei yksinkert. tule enää toimeen. Noihin paikkoihin on vaan kuulemma ihan kamalat jonot :([/QUOTE]

Mä olen sen luontonen,että en ala mun talossani kattomaan vinkujia ja olemaan piika hänen tarpeilleen. Miksi ei asu esim. yksin ja sitten vanhemmat perään kattois?

Sitten mua ärsyttää,kun sukulaiset pitää,että on niin herttainen,että ei osaa edes suuttua tai pahaa sanaa sanoa,siis tää meidän nuori..Kehutaan koko ajan ja itse hakee kehuntaa myös. juhlissa ja muutenkin käyttäytyy hyvin ja on itse aurinko,mutta jännää ompi se,kun totuus ei nyt yleensä oo sitä...Osaa näytellä?

Yhteistyössä