Aikuislukion opettaja ahdistaa, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa kanssasisaret!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa kanssasisaret!

Vieras
Olen 24 -vuotias nainen ja olen aikuislukiossa aineopiskelijana. Yhtä kursseistani opettaa noin 50 -vuotias mies ja hän on ottanut minut silmätikukseen. Itseäni on alkanut ahdistaa olla hänen tunneillaan :S

Istun melko etuosassa luokkaa ja miehen puhuessa luokalle hän katselee usein pelkästään minua. Olen huomannut miehen katsovan minua, vaikka itse en häntä katsoisikaan. Tämän on varmasti huomanneet muutkin opiskelijat sillä moista toljotusta ei voi olla huomaamatta. Hän on jotenkin kummallisesti kääntyneenäkin minuun päin.

Olen yrittänyt olla hyvin etäinen tähän opettajaan, mutta en voi sille mitään, että hänen hymyillessään minulle meinaa oksennus päästä. Yritän kuitenkin olla sellainen perusystävällinen, mutta minua ahdistaa suunnattomasti opettajan hymyily ja toljottaminen =(

Mitä voin tehdä? En haluaisi laittaa läskiksi opiskelujani, mutta ahdistaa käydä tunneilla.

Älä ole noin hysteerinen. Joillakin opettajilla on tapana tuijottaa luokassa tiettyä kiintopistettä, oli se sitten tietty paikka tai vaikka opiskelija. Ei siinä sen kummempaa.

Voitko kysyä joltakin toiselta opiskelijalta/opiskelijoilta ovatko he huomanneet saman kuin sinä?

Joskus voi tulla tunne, että sinua tuijotetaan vaikka puhuja saattaa käyttää perinteisiä kikkoja katsomalla sinun ylitsesi takaseinälle. Tätä käytetään paljon, että ikään kuin katsoo kuuntelijoita "silmiin". Toinen mahdollisuus on se, että sinä tuijotat itse opettajaa, muut jonnekin muualle, jolloin puhuja voi ottaa kontaktin sinuun päin tiedostamatta sitä itsekään.

Mielestäni olet saanut miehestä päähänpinttymän, jota suurentelet. Jos kyse on jostakin muusta varmasti kuulisit siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja riläks;28961286:
Älä ole noin hysteerinen. Joillakin opettajilla on tapana tuijottaa luokassa tiettyä kiintopistettä, oli se sitten tietty paikka tai vaikka opiskelija. Ei siinä sen kummempaa.

Mutta tiedätkö kuinka voi oikeasti ahdistaa kun opettajan kiintopiste ovat kasvojeni lisäksi rintanikin? Hän aina muka sivusilmällä kälmisti katsoo rintojani ja voi hemmetti kun se kuvottaa. Sitten kun tunti päättyy ja nousen paikaltani seisomaan niin hän katsoo vartaloani mittailevaan sävyyn. Niin ja sanomattakin selvää, että en todellakaan pidä avokauluksisia paitoja.

[QUOTE="vieras";28961289]Voitko kysyä joltakin toiselta opiskelijalta/opiskelijoilta ovatko he huomanneet saman kuin sinä?

Joskus voi tulla tunne, että sinua tuijotetaan vaikka puhuja saattaa käyttää perinteisiä kikkoja katsomalla sinun ylitsesi takaseinälle. Tätä käytetään paljon, että ikään kuin katsoo kuuntelijoita "silmiin". Toinen mahdollisuus on se, että sinä tuijotat itse opettajaa, muut jonnekin muualle, jolloin puhuja voi ottaa kontaktin sinuun päin tiedostamatta sitä itsekään.

Mielestäni olet saanut miehestä päähänpinttymän, jota suurentelet. Jos kyse on jostakin muusta varmasti kuulisit siitä.[/QUOTE]

Kukaan opiskelija ei oikein puhele toistensa kanssa mitään. Syynä voi toki olla sekin, että olemme vasta kuukauden opiskelleet yhdessä 2 kertaa viikossa parin tunnin ajan. Joten tästä johtunee, että minäkään en ensimmäisenä alkaisi kysellä että "Oletko huomannut opettaja-Pertin nuolevat katseet minun suuntaani" :D

Opettaja siis katsoo kroppaasi, rintojasi, kasvoja, silmiäsi ja huuliasi taukoamatta ja hymyilee kun lottovoiton olisi saanut? Miten ihmeessä tulet hänen kanssaan toimeen? Eikö sinu iljetä? :D

Kyllä, mutta osallistun silti tunnille normaaliin tapaan. :D
Menen aina taakse, vasemmanpuoleisiin penkkeihin istumaan. Olen huomannu että monet naiset hakeutuu sinne, joten siinä on ryhmätyö/tuntityöskentelykavereita sitten :D

Kyllä, mutta osallistun silti tunnille normaaliin tapaan. :D
Menen aina taakse, vasemmanpuoleisiin penkkeihin istumaan. Olen huomannu että monet naiset hakeutuu sinne, joten siinä on ryhmätyö/tuntityöskentelykavereita sitten :D

Onneksi on kohtalotoveri. Täytynee kai huomenna ajatella, että "kyllä minä pystyn ottamaan tämän nyt huumorilla kun se kaksplussan palstalainenkin joutuu kärvistellä saman asian kanssa". En voi kun toivoa onnea opiskeluihisi :D

Onneksi on kohtalotoveri. Täytynee kai huomenna ajatella, että "kyllä minä pystyn ottamaan tämän nyt huumorilla kun se kaksplussan palstalainenkin joutuu kärvistellä saman asian kanssa". En voi kun toivoa onnea opiskeluihisi :D

Joo samoin, onnea kärvistelyyn :D
Menet sinne oppimaan niinkuin olet ajatellutkin, ja jos opettaja kiinnittää sinuun enemmän huomiota kuin muihin, niin puhuttelet häntä lehtorina/opettajana ja vastaat vain käsiteltävän aiheen kysymyksiin.

Mulla oli samanlainen ope pari vuotta sitten mutt ei haitannu koska kyseessä oli aika hottis (ja nuori) :P
Se katteli muitakin kyllä, kuulin kirjastossa kun yhet puolitutut puhu siitä pöydän toisella puolella.. Mua ne tunnit ei siis häirinnyt ollenkaan, ja valitsinkin useamman kuin yhden kurssin häneltä ;)

Sulla kyllä harmi tilanne, ällöö :/

Ala käyttää jotain jättiläismäistä teltan tapaista huivia. Semmoista kampaamon suojaviittaa suurin piirtein.

Eikä tietty koko ajan, vaan kun ope tulee luokkaan, niin näyttävästi ja huolaillen kaivat sen burkhan esiin ja käärit sen niin, että ei näy kuin pää. Ja vasta tunnin loputtua käytävällä (mielellään open nähden) pakkaat sen pois.

Meinaan kyllä tuli ekana mieleen ,että pidätkö tiukkoja ja avokaulausia paitoja?

Mun pomo on tosi ok tyyppi. Kerran mä näin sen tuijottamasta mun ei-edes-kovin-isoja tissejä (enkä o muutenkaan hoikka ja hyvännäköinen). Joo, mekko oli vähän avonainen, mutta täysin säädyllinen. Sitten ,mä tajusin ,että kun mä oon tämmönen 157 cm hukkapala ja pomo on 198, niin sehän kattoo mua ihan eri vinkkelistä kuin vaakasuoraan... eli kauluksesta sisään.
Edelleen se pomo on ihan mukava - ja mä pidän aaningin peittävämpiä paitoja.