Aikuislukion opettaja ahdistaa, mitä tehdä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja auttakaa kanssasisaret!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

auttakaa kanssasisaret!

Vieras
Olen 24 -vuotias nainen ja olen aikuislukiossa aineopiskelijana. Yhtä kursseistani opettaa noin 50 -vuotias mies ja hän on ottanut minut silmätikukseen. Itseäni on alkanut ahdistaa olla hänen tunneillaan :S

Istun melko etuosassa luokkaa ja miehen puhuessa luokalle hän katselee usein pelkästään minua. Olen huomannut miehen katsovan minua, vaikka itse en häntä katsoisikaan. Tämän on varmasti huomanneet muutkin opiskelijat sillä moista toljotusta ei voi olla huomaamatta. Hän on jotenkin kummallisesti kääntyneenäkin minuun päin.

Olen yrittänyt olla hyvin etäinen tähän opettajaan, mutta en voi sille mitään, että hänen hymyillessään minulle meinaa oksennus päästä. Yritän kuitenkin olla sellainen perusystävällinen, mutta minua ahdistaa suunnattomasti opettajan hymyily ja toljottaminen =(

Mitä voin tehdä? En haluaisi laittaa läskiksi opiskelujani, mutta ahdistaa käydä tunneilla.

Älä ole noin hysteerinen. Joillakin opettajilla on tapana tuijottaa luokassa tiettyä kiintopistettä, oli se sitten tietty paikka tai vaikka opiskelija. Ei siinä sen kummempaa.

Voitko kysyä joltakin toiselta opiskelijalta/opiskelijoilta ovatko he huomanneet saman kuin sinä?

Joskus voi tulla tunne, että sinua tuijotetaan vaikka puhuja saattaa käyttää perinteisiä kikkoja katsomalla sinun ylitsesi takaseinälle. Tätä käytetään paljon, että ikään kuin katsoo kuuntelijoita "silmiin". Toinen mahdollisuus on se, että sinä tuijotat itse opettajaa, muut jonnekin muualle, jolloin puhuja voi ottaa kontaktin sinuun päin tiedostamatta sitä itsekään.

Mielestäni olet saanut miehestä päähänpinttymän, jota suurentelet. Jos kyse on jostakin muusta varmasti kuulisit siitä.

Alkuperäinen kirjoittaja riläks;28961286: