Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Paljonko työvuosia pitää olla takana, että saa aikuisopintotukea? Olen ollut vakituisessa työsuhteessa toukokuusta 2006. Sitä ennen osa-aikatyötä monen vuoden ajan.. Mistä tätä voisi tarkemmin kysellä ja tietääkö kukaan onko se tuen määrä joku prosenttiosuus palkasta vai miten se lasketaan?
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Opintotukea. Lasta hoidan kotona kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ihan tavallista opintotukea, en saa aikuisopintotukea. Likka on päiväkodissa hoidossa/eskarissa.
Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Opintotukea. Lasta hoidan kotona kotihoidontuella.
Alkuperäinen kirjoittaja Tisoissi:Alkuperäinen kirjoittaja Scarlett O Harava:Ihan tavallista opintotukea, en saa aikuisopintotukea. Likka on päiväkodissa hoidossa/eskarissa.
Mites tuo päivähoitomaksu?
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Opintotukea. Lasta hoidan kotona kotihoidontuella.
Toivottavasti en nyt kysele ihan tyhmiä, mutta tuli vaan mieleen että voiko siis opintotukea ja kotihoidontukea saada yhtä aikaa, mikäli opiskelee ja hoitaa lasta kotona samanaikaisesti? Olen aina luullut ettei se ole mahdollista..?
Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Opintotukea. Lasta hoidan kotona kotihoidontuella.
Toivottavasti en nyt kysele ihan tyhmiä, mutta tuli vaan mieleen että voiko siis opintotukea ja kotihoidontukea saada yhtä aikaa, mikäli opiskelee ja hoitaa lasta kotona samanaikaisesti? Olen aina luullut ettei se ole mahdollista..?
Voi saada, itse ainakin saan. Mutta rankkaa on kyllä yhdistää täysipäiväinen opiskelu siihen, että hoitaa nuorinta lasta (1,8 kk) kotona.
Yhdistäminen onnistuu, koska tiedekunnassa, jossa opiskelen, on kursseja, joissa ei ole läsnäolopakkoa, vaan tenttiminen riittää. Samoin käyn myös avoimessa ilta-aikaan tälläkin hetkellä yhtä tiedekuntani kurssia, jonka saa suoraan liittettyä tutkintoon. (lasten isä lasten kanssa illalla)
Mutta kyllä jo odotan ensi syksyä, jolloin nuorinkin lapsi saa sitten aloittaa päiväkotiuransa...
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Opintotukea. Lasta hoidan kotona kotihoidontuella.
Voi saada, itse ainakin saan. Mutta rankkaa on kyllä yhdistää täysipäiväinen opiskelu siihen, että hoitaa nuorinta lasta (1,8 kk) kotona.
Yhdistäminen onnistuu, koska tiedekunnassa, jossa opiskelen, on kursseja, joissa ei ole läsnäolopakkoa, vaan tenttiminen riittää. Samoin käyn myös avoimessa ilta-aikaan tälläkin hetkellä yhtä tiedekuntani kurssia, jonka saa suoraan liittettyä tutkintoon. (lasten isä lasten kanssa illalla)
Mutta kyllä jo odotan ensi syksyä, jolloin nuorinkin lapsi saa sitten aloittaa päiväkotiuransa...
Ok, hyvä tietää!On varmasti tosi rankkaa tuo lapsenhoidon ja opiskelun yhdistäminen.. Yritän juuri itse ottaa selvää voinko saada aikuisopintotukea, se olisi kyllä rahallisesti kaikkein paras vaihtoehto. Poika olisi siis osapäiväisesti hoidossa ja osan ajasta kotona minun tai miehen kanssa. Tsemppiä sulle opintoihin!
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Tisoissi:Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Alkuperäinen kirjoittaja Tilli:Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Alkuperäinen kirjoittaja Helmat korvissa:Opintotukea. Lasta hoidan kotona kotihoidontuella.
Ok, hyvä tietää!On varmasti tosi rankkaa tuo lapsenhoidon ja opiskelun yhdistäminen.. Yritän juuri itse ottaa selvää voinko saada aikuisopintotukea, se olisi kyllä rahallisesti kaikkein paras vaihtoehto. Poika olisi siis osapäiväisesti hoidossa ja osan ajasta kotona minun tai miehen kanssa. Tsemppiä sulle opintoihin!
![]()
Paljonkohan tuo aikuisopintotuki on?
Alkuperäinen kirjoittaja RockMummy:Se on 500 ? + 20% palkasta. Lisäksi on jonkin verran mahdollista tienata palkkaa siihen päälle, muistaakseni niin että se ei saa ylittää 3/4 aikuisopintotuen määrästä. Kriteerinä on kuitenkin vähintään 5 vuoden työkokemus. Lisätietoja löytyy: http://www.koulutusrahasto.fi/