Aikuisopiskelujat hoi! (Toimeentulosta kyse)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Poujou
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Poujou

Jäsen
07.03.2007
403
0
16
Olen hoitovapaalla ja kohta pitäisi palata työelämään. Nykyinen työpaikka tökkii ja mietin josko vaihtaisi kokonaan alaa. Mutta kuinka asuntovelallinen tulee toimeen rahallisesti? Onko asuntovelkaisena mitenkään mahdollista opiskella?

aikuisopintoraha suhteutetaan sinbun palkkaasi. vaatimuksena että työkekemusta on muistaakseni 6v ja ikää yli 26v (tuo on siis minimi vaatimus ainakin hoitoalalla että koulutusrahastolta saa tukea)
sen turvin meidän luokalla tosi moni opiskeleekin. (vaatii vakituisen työpaikan)

Mä opiskelen monimuoto koulutuksessa, eli ne kontaktipäivät 3-6 päivää kuussa on palkattomia + (harjottelut meidän alalla). Noille harjottelu päiville voi hakea aikuisopintotukea , vaatii sen työhistorian kylläkin http://www.koulutusrahasto.fi/ . Joku meidän luokalta oli työttömänä 1 päivän ennen kuin alotti koulun ja saa sitten liitolta ansiosidonnaista opintotukea.

Aikuisopintorahaa en voisi saada, koska se edellyttää vakipaikkaa alla. Itse en saisi virkavapaata eri alalle kouluttautumisen vuoksi, eli tämä ei tulisi kysymykseen.

Taitaisin jäädä pelkän opintotuen varaan. Eli ei taida onnistua asuntovelkaisella ilman rikasta ukkoa :(

Alkuperäinen kirjoittaja Poujou:
Aikuisopintorahaa en voisi saada, koska se edellyttää vakipaikkaa alla. Itse en saisi virkavapaata eri alalle kouluttautumisen vuoksi, eli tämä ei tulisi kysymykseen.

Taitaisin jäädä pelkän opintotuen varaan. Eli ei taida onnistua asuntovelkaisella ilman rikasta ukkoa :(

entäs jos opiskelisit työn ohessa? Sitten vasta vaihtaisit alaa kun on jo paperit kädessä?

Yhteistyössä