aikuisten lahjattomuus/lahjominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Mitenkös teidän perheellisten aikuisten joululahjat? Saatteko ne niitä ja kuinka paljon? kiinnostaako enää edes saada?

Mä saan yhden paketin ja sekään ei ole mieheltä. sovittiin miehen kanssa ettei hankita tänä vuonna lahjoja toisillemme. Ystävältä sain nätin kynttiläsetin ja kynttilän sammuttajan, pari joulukukkaa oon saanut siinä kaikki, Lapsi ei sairauden takia voi hankkia lahjaa. Huomaan, että oishan sitä ollut kiva saada joku joululahja enemmän, mutta olosuhteet nyt oli mitä oli.

Mitenkä muilla?

Kyllä saan ja innolla odotan. Mielelläni myös läheisille lahjoja ostan. Miehen puolen suvussa ei ole tapana ostaa aikuisille joululahjoja, paitsi ehkä joulukukka tai lahjapussissa sukat ja konvehtirasia. Mutta ei mitään lahjojenjako-osuutta ole jouluun sisältynyt, silloin kun lapsia ei ole paikalla. Ihan tylsää minusta, latistuu koko joulutunnelma jo iltapäivästä, joten siellä ei jouluja vietetä tai jos käydään syömässä, palataan alkuillasta kotiin avaamaan lahjoja. Miehen olen kuitenkin opettanut toisille tavoille, joten ostaa minulle lahjoja. Samoin äidiltäni saan useamman. Isäni siirsi lahjat suurimmaksi osaksi lapselle, kun lapsen sain, mutta jonkun paketin saan häneltä itsekin. Lisäksi koko perheelle tarkoitettuja tulee vanhemmiltani muutama. Kavereiden kesken ei ole ollut tapana lahjoja ostaa.

Näin on minusta hyvä, eli läheisimmille ostetaan useampikin paketti. Ne on yleensä helppo keksiä, sitä paitsi kun ostaa monta, ei ole niin suurta painetta siitä, että yksi ja ainoa on täydellinen. Mutta kavereille olisi jo vaikeampi keksiä joka joulu osuvia lahjoja, joten hyvä että lahjojenvaihdosta luovuttiin jo joskus teini-iässä.

Ehkä olen vähän lapsellinen, mutta oikeastaan lahjat on minulle edelleen joulun tärkein asia. Joo joo, tietysti yhdessäolo ja hyvä ruoka on tärkeitä myös, mutta niitä nyt on onneksi muulloinkin, pääasiassa siis lahjat erottaa joulun normaaliviikonlopusta.

Pari pakettia on tulossa mieheltä. Ja pari pakettia laitoin miehelle myös. Jotenkin sitä aina toivoo, että tulisi monta lahjaa, ikuinen kakara:love:

No ostin eilen itse itselleni lahjan,laitan sen muodon vuoksi pakettiin,mies teki samalla tavalla. Ei ostella toisillemme lahjoja, ollaan molemmat samaa mieltä että on ns turhaa,hankitaan mielummin jotain yhteistä kivaa jne.

Miehen vanhemmilta varmaan joku paketti tulee tänäkin vuonna ja omalta äidiltä myös. Miehen ja omien sisarusten/kavereiden kanssa ei vaihdeta lahjoja. Lapsille hommataan mieluummin senkin edestä :) omasta mielestä joulu on lasten juhla

Mä en tarvitse mitään. Vaimo ostaa yleensä jotain pientä, kuten villasukat. Ne on oikein sopivat. Itse annan vaimolle jotain vähän parempaa. MK kengät, Calvin Kleinin korun, iPhonen tai jotain sen semmoista. Mikä nyt milloinkin sitten sopii parhaiten. Sen lisäksi aattoiltana vielä aikuisten lahja, joka toivottavasti menee kokeiluun jo samana iltana.

Muille aikuisille vaimoani lukuun ottamatta, en anna mitään. Enkä toivo saavani heiltä mitään, ettei tule kiusallinen olo.

Yhteistyössä