Aikuisten päiväunet..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja antimatti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

antimatti

Vieras
Mä en oo ikinä tajunnu miksi helv*etissä aikuisen ihmisen pitää nukkua päivällä?! Jos yöllä on nukkunu hyvin,syö hyvin ja on terve niin ei päivällä pitäis nukkua..vituttaa kun äijä tulee töistä niin eka asia mitä pitää tehdä on nukkua *argh* mä oon nukkunu päikkärit viimeks lapsena,jos sitä et on kipeenä ni ei lasketa.

Jokainen ihminen on erinlainen. Itse nyt töissä ja vaikka nukunkin yön hyvin, niin pienet unet on paikallaan päivisin. Muuten ei tahdo jaksaa lasten kanssa. Onneksi vielä mahdollista.. :p

Alkuperäinen kirjoittaja Nipsuliina:
Jokainen ihminen on erinlainen. Itse nyt töissä ja vaikka nukunkin yön hyvin, niin pienet unet on paikallaan päivisin. Muuten ei tahdo jaksaa lasten kanssa. Onneksi vielä mahdollista.. :p

mikä on erinlainen?

http://www.hoitonetti.fi/hoidot/lyhyet_p%C3%A4iv%C3%A4torkut/

Onhan sitä todettu monta kertaa että aikuiset hyötyisivät päiväunista, jossain isoissa yrityksissä tarjotaan työntekijöille 20 min uniaikaa. Parantaa muistia ja keskittymiskykyä. Luin jutun jossa testattiin keskittymiskykyä ja vireyttä iltapäivällä ja tutkimuksessa oli 3 ryhmää: kahvinjuojat, ei-kahvinjuojat ja sellaset jotka ei juonu kahvia mutta nukkui 20 min kesken työpäivän. Parhaammat tulokset sai ne jotka oli nukkunu ja huonoimmat ne jotka joi kahvia.

Opiskellessa päiväunet edistää muistia ja on hyödyllistä varsinkin ennen tenttiä.

Meillä mies on kans sellainen et aina kun on vaan mahd niin nukahtaa pikku päikkäreille...ja voi perse et se ärsyttää. Kun aina ois kuitenkin jotain kotiaskareita tehtävänä...niin vois niitäkin tehdä.

Yhteistyössä