Päiväkoti vs. MINÄ! Me TAAS valvotaan varmaan tonne 12 asti lapsen kanssa :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mä en jaksa..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mun kolmevuotiaan rytmi menee näin:
*klo 7 herätys
*klo 8 päiväkodilla
*klo 12 haetaan kotiin,12.30 menee päiväunille
*klo 15 herää päiväunilta
*klo 21 käy yöunille ja nukkuu koko yön.

Kyllä päivähoidossa, pitkää päivää oleva lapsi tarvitsee päiväunet. Tai edes kunnollisen levon. Ette usko miten rankkaa pk-elämä on lapselle lukuisine siirtymineen. Aina ollaan menossa jonnekin: käsienpesulle, vessaan, syömään, ulos, pukemaan ja joka paikkaa odotetaan! Lisäksi on tultava kuulluksi monen muun joukossa ja on pärjättävä ja skarpattava. Se on raskasta se! Tämän näen, kun välillä olen pk;ssa töissä. Pph:lla meno on joustavampaa ja "kevyempää". Ei ole niin kiirettä ja hässäkkää, kun lapsia on maksimissaan se neljä =)

Kuten joku tuolla sanoi, lapsella on väärä rytmi. Kyllä monet tuon ikäiset vielä tarvitsevat päiväunia. Eli herätä aikaisemmin. Paljon järkevämpää antaa lapsen nukkua päiväunet, kun niitä selvästi tarvitsee, eikä väkisin pitää hereillä.

Meillä 3 v. herää 6.30 ja nukkuu n. 2 tunnin unet päiväkodissa. Nukkumaan menee n. 21 aikoihin. Jos ei rauhoitu, annan melatoniinin (vaaraton unilääke, lapselle määrätty) ja sammuu puolessa tunnissa. Joskus antoivat päiväkodissa nukkua aivan liikaa ja silloin alettiin herättää aikaisemmin ja saatiin tuo unilääkekin.

Yhteistyössä