aina kun muut alkavat puhua/muistelemaan miehen entistä ja entisen lapsia menee mun päivä pilalle ja alkaa vituttaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja silli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja sama:
Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Alkuperäinen kirjoittaja ss:
Varmaan voisivat sitten soitella tälle "Riikalle"?, kun kiinnostaa niin asiat ja tämä kirjoittaja yrittänyt kertoa ettei tiedä heistä mitään....

Totta. Tämä olisi paras ratkaisu tilanteeseen.

Ikinä en ole Riikalle soittanut. Kerran lähettänyt sähköpostia ja siitä sain melkein poliisit perääni. Mutta mieheni sukulaiset (äiti) kyllä aika ajoin Riikalle soittavat ja kysyvät kuulumisia. Mutta (anteeksi vain) pidän heitä hieman moukkamaisina, kun sen lisäksi vielä kyselevät minultakin Riikasta. Kaiken sen jälkeen, että olen sanonut ettemme ole Riikan kanssa edes väleissä.
Ok. No kyllä ne sitten munkin mielestä on moukkamaisia.

Alkuperäinen kirjoittaja heillo:
Alkuperäinen kirjoittaja kyllä näitä idiootteja riittää:
Mä oon kimpassa miehen kanssa, jolla on 3,5 v lapsi ja jonka äidistä mies erosi 2 v sitten. Olivat yhdessä 10 v.

Miehen vanhemmat ja isän sukulaiset ovat melko ajattelemattomia tai moukkamaisia. Ihan miten sen ottaa. He aina minulta kyselevät, että mitä sille Riikalle nykyään kuuluu, onko sillä uutta miestä ja mitähän kuuluu Krisselle siis heidän lapsenlapselleen.

Ja mistäköhän minä sen voisin tietää? Olen niille yrittänyt selittää, etten ole Riikan kanssa missään väleissä, koska Riikka haukkuu minua koko ajan (syyttä, emme ole oikeastaan koskaan edes jutelleet) ja Riikka ei halua olla minuun missään väleissä. Vaikka tämän kerta toisensa jälkeen sanon, niin aina minulta silti kysellään Riikan ja Krissen kuulumiset.

Kai tää pitäis kestää. Näyttäähän noilla olevan vielä hääkuvakin seinällä. oon joskus isännälle sanonut, että naulaakohan ne uuden naulan tuon hääkuvan viereen, sit jos ja kun me joskus mennään naimisiin ja annetaan niille hääkuva. Vai syrjäyttääkö meidän hääkuva tuon aiemman hääkuvan.

No eiköhän vanhemmat voi olettaa, että tottahan toki oma lapsensa pitää yhteyttä OMAAN LAPSEENSA ja siinä samassa sen uusi kumppani tietää mitä omalle miehen lapselleen kuuluu.

Minusta tuntuu kummalle, jos et yhtään tietäisi mitä miehesi tietää lapsestaan..

Kyllä minä miehen lapsesta tiedänkin ja siitä heille kerronkin. Mutta kun lähinnä kysylyt kohdistuvat tähän Riikkaan, joka on siis miehen exä. Vaikka olen heille miljoona kertaa sanonut, että emme ole Riikan kanssa väleissä, koska Riikka vain haukkuu ja arvostelee minua, niin silti he kyselevät. Ja usein vielä jaksavat siunailla päiväkausia miten Riikka sitä ja Riikka tätä.

Kyllä mä tavallaan ymmärrän tän. Miehesi on ollut naisen kanssa yhdessä 10 vuotta, ja ovat eronneet vasta kaksi vuotta sitten. Teidän suhteenne ei siis liene vielä kovin vanha?
Ei se varmaan reilua ole, eikä tahdikasta, mutta jokseenkin ymmärrän miehesi vanhempien käytöksen. Tai siis tajuan, että jotkut ihmiset saattavat vain käyttäytyä noin.

Alkuperäinen kirjoittaja silli:
taas meni kiva sunnuntai...mulla oikee kihahtaa päässä,nielen sen kiukun kyllä...taas mieheni ja meidän yhteinen 5kk lapsi mentii miehen vanhempia moikkaa ja yllättäen taas asia käänty miehen entisen lapsee..muistatteks ku olitte täällä ja se piip kaatus tos ja plaa plaa....JOO EN MUISTA.....aina jossain miehen mummolla tai jossain asia kääntyy miehen entiseen tai entisii...se vaan ärsyttää...seuraavaks alanki oikee kyselee et ai mitäs niille nykyää kuuluu jne.olettavat ilmeisesti mun innostuvan myös keskustelemaan.

Joko ovat tosissaan ajattelemattomia tai sitten veetuilevat päin naamaa =D En itekkää tykkäis. Jos joku entinen on ollut kauan heidänkin elämässään mukana ja on vielä lapsia tämän miehesi kanssa, niin toki he tätä lasta ikävöivät ja muistelevat. En toki itekkään pitäisi tuosta oikeen, ainakaan jatkuvalla syötöllä.

Mulla anoppi aluksi pari kertaa puhui mieheni entisestä eikä se haitannut, toisaalta ei se nyt imartelekaan (heillä ei lapsia). Mutta tiesin että ei tee sit ätahalleen ja ihan sama, vaikka miehelläni ois ollu joku kaveri kämppisenä monta vuotta..niin samallai he hänestäkin puhuisivat, koska näkevät jne. Sitä vaan helposti ottaa tollaset nokkiinsa. Tietysti jos alkaa vertailemaan, niin sitten ottaisin veetuiluna (varsinki jos ei menis itellä positiiviseen päin).

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kyllä mä tavallaan ymmärrän tän. Miehesi on ollut naisen kanssa yhdessä 10 vuotta, ja ovat eronneet vasta kaksi vuotta sitten. Teidän suhteenne ei siis liene vielä kovin vanha?
Ei se varmaan reilua ole, eikä tahdikasta, mutta jokseenkin ymmärrän miehesi vanhempien käytöksen. Tai siis tajuan, että jotkut ihmiset saattavat vain käyttäytyä noin.

Aivan, jos tosiaan noin pitkään ovat yhdessä olleet, niin voivat he vanhemmat ihan vahingossakin pariin kertaan puhua tästä tapauksesta. Kuitenkin ovat varmaan tämän naisen lapseen kiintyneet ja ne muistot tulevat mieleen nyt, kun tiellä on lapsi. En jaksa uskoa, että he ehkä pahalla tarkoittavat..riippuu paljonko käytte siellä? Käyttekö vain harvoin? Mitä harvemmin käytte sitä varmemmin saat kuulla noista vanhoista jutuista. Jos käytte usein, niin pikk uhiljaa unohtuvat nämä ja hoksaavat ajatellakin, ettei ole iha ntahdikasta.

Voithan vaihtaa vaan nopeesti aihetta omaan lapseesi tai muuhun. Voivat siis ihan ajattelemattomuuttaan puhua tuosta..ja minkä ikäisiäkin ovat?

Äitini kerran vahingossa kutsui veljeni uutta avovaimoa vanhan avovaimon nimellä. Ei siinä mitään, itse vaan korjasin nimen ja sitten äitinikin hoksasi, että hups. Jotenkin kun vanha avovaimo oli pitkään kuvioissa mukana, niin meinasin itsekin kerran vahingossa väärällä nimellä kutsua nykyistä. Toki nyt on tämä "uusi" avokki ollut pitkään mukana, niin ei sellaista ongelmaa ole. Äidillänikin on ikää kuitenkin kuutisenkymmentä, joten alkaa pikku hiljaa horisemaan ;)

Sama homma, kun meillä on kumpikin vahingossa pari kertaa kutsunut toista vanhan nimellä. Ihan ajattleemattomuuttaan. Ei kumpikaan siitä ole loukkaantunut, kun ei sitä niin ole tarkoittanut. Me ihmiset nyt vaan ollaan tämmösiä, kun ei oiken ajatella koko ajan tarkasti mitä puhutaan ym.

Jos alkaa vertailemaan tai jatkuvasti puhuu tuosta entisestä ja ei älyä vaihtaa puheenaihetta, jos itse sitä näpsäkästi vaihdat. Niin pyytäisin jo miestä vähän sanomaan, että "ehkäpä ne muistelot on jo muisteltu" tms.

Alkuperäinen kirjoittaja hhmm:

Aivan, jos tosiaan noin pitkään ovat yhdessä olleet, niin voivat he vanhemmat ihan vahingossakin pariin kertaan puhua tästä tapauksesta. Kuitenkin ovat varmaan tämän naisen lapseen kiintyneet ja ne muistot tulevat mieleen nyt, kun tiellä on lapsi. En jaksa uskoa, että he ehkä pahalla tarkoittavat..riippuu paljonko käytte siellä? Käyttekö vain harvoin? Mitä harvemmin käytte sitä varmemmin saat kuulla noista vanhoista jutuista. Jos käytte usein, niin pikk uhiljaa unohtuvat nämä ja hoksaavat ajatellakin, ettei ole iha ntahdikasta.

Voithan vaihtaa vaan nopeesti aihetta omaan lapseesi tai muuhun. Voivat siis ihan ajattelemattomuuttaan puhua tuosta..ja minkä ikäisiäkin ovat?

Joo, Tää Riikka oli miehen kanssa tosiaan 10 v yhdessä ja me ollaan miehen kanssa oltu "vain" 2 v. Eli sama aika, mitä Riikka ja mies erossa toisistaan. Minä en ollut eron syy, mainittakoon sekin, vaan Riika syrjähypyt.

Mutta olen 1,5 vuoden ajan anoppilassa käynyt, vähintään kerran kuussa. Käsittääkseni ex-pariskunta ei käynyt niinkään usein. Eikä Riikka oikein edes ollut hyvää pataa anopin kanssa.

Toki yritän heitä ymmärtää, mutta joskus se on vaikeaa, kuten varmaan ymmärrätte. Ei vaan aina jaksaisi kuulla sitä Riikka sitätätätuota -voivottelua.

Joo, Tää Riikka oli miehen kanssa tosiaan 10 v yhdessä ja me ollaan miehen kanssa oltu "vain" 2 v. Eli sama aika, mitä Riikka ja mies erossa toisistaan. Minä en ollut eron syy, mainittakoon sekin, vaan Riika syrjähypyt.

Mutta olen 1,5 vuoden ajan anoppilassa käynyt, vähintään kerran kuussa. Käsittääkseni ex-pariskunta ei käynyt niinkään usein. Eikä Riikka oikein edes ollut hyvää pataa anopin kanssa.

Toki yritän heitä ymmärtää, mutta joskus se on vaikeaa, kuten varmaan ymmärrätte. Ei vaan aina jaksaisi kuulla sitä Riikka sitätätätuota -voivottelua.

Minä varmaan ottaisin sitten anopin kanssa puheeksi Riikan syrjähypyt ja vielä sen että onneksi heillä ei ole miehesi kanssa lapsia kun isyydestä ei tietenkään olisi siinä tapauksessa varmuutta... jos silloin jo ymmärtäisi että tilanne on sinulle kiusallinen niin pitäisi miehesi puuttua asiaan.

Alkuperäinen kirjoittaja ooo:

Minä varmaan ottaisin sitten anopin kanssa puheeksi Riikan syrjähypyt ja vielä sen että onneksi heillä ei ole miehesi kanssa lapsia kun isyydestä ei tietenkään olisi siinä tapauksessa varmuutta... jos silloin jo ymmärtäisi että tilanne on sinulle kiusallinen niin pitäisi miehesi puuttua asiaan.

Aika raju veto :)

Mä aina ajattelen että ne on niin vanhuksia, ettei niitä viitsi kauheasti "kiusata". Kyllä mies on mun kiusaantuneisuudesta tietoinen. Ja on aika ajoin huomauttanut niin hääkuvasta kuin tuosta Riikasta puhumisestakin. Mutta kuten jo aiemmin mainitsin, niin ikävä kyllä pidän mieheni vanhempia hieman moukkamaisina ja vähintäänkin vanhuudenhöperöinä.

Joo ja katsokaas kun siellä on ihan yleistä, että kun menee kyläilylle, niin kaivetaan vanhat valokuva-albumit esille ja eipä tästä oo aikaakaan, kun mulle esiteltiin 5 vuotta sitten eronneen pariskunnan hääkuvia haikeana muistellen ;) (kyse oli miehen serkusta)

Yhteistyössä