Aina kun syön ( ihan mitä vain), niin hetken päästä sattuu yläselkään ja kylkiin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sattuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sattuu

Vieras
Myös syvään hengittäminen, äänen korottaminen ja äkistäminen sattuu kylkiin.
Mitä ihmettä tää voi olla. Olen käynyt lääkärissäkin ja keuhkokuvissa ja ei mitään. Buranaa ja Panadolia vain määrätty kipuun. Tunne on kuin olisi jokin ruokapala jäänyt kiinni jonnekkin tuonne kurkun ja mahalauksun varrelle.

Älä syö sitä buranaa. Se vain pahentaa tuota tilannetta, tiedän omasta kokemuksesta. Ärsyttää vatsaa..ja vatsakipu tuntuu usein kyljissä ja yläselässä.
Ja onpa ollut tyhmä lääkäri kun on vatsakipuun määrännyt särkylääkkeitä...

Pureskele ruoka hyvin.
Ja Gavisconia voisit koittaa, se muodostaa semmoisen suojaavan kalvon vatsalaukun pinnalle. Tai sitten ihan apteekissa kysyt että mikä parhaiten auttaisi.

Anteeksi myöhäinen vastaus. Olen kokeillut närästyslääketta Zolt -merkkistä kuuriluotoisena,mutta se ei auttnaut ja siksi otettiin keuhkokuvat. Niissä ei siis tosiaankaan ollut mitään ihmeellisistä.

Eilen koekilin sildaludia kun meni hermo totaalisesti ja se helpotti,mutta ei kai noitakaan voi syödä jos ei lääkäri määrää.
Olen ottanu vain Panadolin kun tosiaan Buranan ei ollu mahalle hyvä vaan pahensi asiaa

Maksakokeet on otettu n 4kk sitten ja ne oli ok. 2v sitten sappi ultrattu ja silloin ei löytynyt ainakaan kiviä,mut siitä tosiaan se 2v.
Lääkäri oli sitä mieltä että ei vaikuta sappivaiovoilta

Sappivaivaa se todennäköisesti on. Toisilla oireilee nimenomaan tuollaisilla oireilla, mutta lääkärit eivät aina osaa yhdistää sitä sappiongelmiin, koska oireet eivät ole oppikirjanmukaiset. itselläni sama tilanne johti päivystysluontoiseen leikkaukseen, kun sappirakkoon tuli sulkukiviä, jotka tulehduttivat sappirakon. Nyt vaan kipinkapin vaatimaan ultraäänikuvausta, jolla saadaan sappirakko hyvin tutkittua.

Yhteistyössä