Aina sitä samaa tylsää ruokaa.. Mitä teillä syödään?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tylsäkokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tylsäkokki

Vieras
Tuntuu että aina pyörii ne samat ruoat, makkarakastikkeet, lasagne, kanakastikkeet, kinkkukiusaukset... Nyt teidän perheen herkkuruokia kehiin :) Jotain uutta ja hyvää ruokaa olisi kiva tehdä :)

Minä tein eilen uunissa lihakastikkeen jota syödään myös tänään. :) Siihen tuli karjalanpaistilihaa, sipulia, paprikaa, porkkanaa ja suolakurkkua, niin ja lihaliemi, mausteita ja suolaa. Annoin hautua pienellään kolme tuntia uunissa. Hyvää on. :)

Alkuperäinen kirjoittaja meidän ruoka;28254226:
Minä tein eilen uunissa lihakastikkeen jota syödään myös tänään. :) Siihen tuli karjalanpaistilihaa, sipulia, paprikaa, porkkanaa ja suolakurkkua, niin ja lihaliemi, mausteita ja suolaa. Annoin hautua pienellään kolme tuntia uunissa. Hyvää on. :)

Mä olen tehnyt vähän samantapaista lihapataa uunissa. Käyttänyt vain possun suikaleita. Ruskistan lihat, maustanut suolalla ja pippurilla, kaatanut uunivuokaan, sekaan sipulia ja valkosipulia ja päälle lihalientä niin että lihat peittyy. Uunissa ainakin kolme tuntia ja lisää vettä jos tarvitsee. Sit kun liha on TODELLA mureaa niin ruokakermaa perään ja vielä hetkeksi uuniin. Se on hyvää :) Mutta sitäkin meillä tarjotaan kauhean usein... Pöh...

Ilahdutan perhettä arkenakin hyvällä ruualla. Arkea on suuri osa elämästä, joten miksei nauttisi siitäkin! Eikä kunnon ruoka ole välttämättä sen vaikeampaa tehdä kuin mättö.

Eilinen ruoka:
-valkosipuliperunoita (ei mistään pakasteperunoista)
-karitsan sisäfileitä (timjamia, persiljaa, suolaa, mustapippuria mausteeksi)
-salaattia, kirsikkatomaatteja, tummia rypäleitä, vähän vuohenjuustoa, balsamico-kastike.

Maanantaina oli paistettua siikaa, pannulle tillilä ja kevyesti kermaa sekä keitetyt perunat ja hyvä salaatti.

Meidän viimeaikaisia ruokia:

-avokadopasta
-soijarouhekastike ja spagetti
-kokoperunat, uunilohi ja kananmunakastike
-mausteinen papukeitto
-chili sin carne
-tonnikalasalaatti
-täytetyt paprikat
-ahvenkiusaus
-pinaattipannukakku ja halloumijuusto
-lankkuperunat ja falafel-pyörykät

Lounaaksi meillä on usein edellisten päivien jämät tai esim. kasvissosekeittoa ja patonkia, munakasta, salaattia joihin saa hyödynnettyä hyvin edellispäiviltä jääneitä ruokia.

Meillä viimeisen viikon aikana, muistaakseni: kanakeittoa (jossa paljon kasviksia), aasialaistauuniseitä ja kasviksia sekä riisiä, linssikeittoa, papumureketta ja perunaa, katkarapu-kikhernekastiketta, sushia (tehtiin kavereiden kanssa viikonloppuna) sekä ohrapuuroa ja tonnikalapannaria.

Vähän asian vierestä mutta meillä oli sama juttu, aina samat ruoat pyöri viikosta toiseen. Sitten sain tarpeekseni ja aloin netistä katsella uusia reseptejä ja tehdä niitä. Noh minkäs siitä saa, lapsi 2 v katsoo lautasta ja työntää ruoan pois ilman maistamatta. Vähän ärsyttää. Itseppähän olen tututtanut hänet samoihin ruokiin.

Mie bongailen facesta ja muualta netistä uusia tuulahduksia. Selaan noista bonuslehdistä (Pirkka, Yhteishyvä tms.) ruokaohjeet ja niistä moni on päätynyt kauppalistalleni. Myös valion sivuilta sain uusia vinkkejä. Monissa noista palveluista (Pirkka ja Valio yms.) on ne reseptihaut, jossa voi laittaa jonkun raaka-aineen tai vaikka määritellä kuinka nopeatekoista ruokaa haluaa ja hakea sillä reseptejä.

Meillä tulossa nuudelitäytteisiä paprikoita, porokasvislasagnea, maissisalsaa ja grillattua broiskua yms. lähiaikoina ruokapöytään.

meillä on tänään ihan vaan lihamureketta, jossa myös sipulia ja paprikaa pieninä kuutioina, fetajuustoa ja miniluumutomaatteja pilkottuna.. ja hyvin uppoo perheen pienimmillekkin.. :) sen kanssa sitten peruna/porkkanamuussi ja leipäjuustosalaattia :)

hirvenselekäkeitto
uunikeitto
kalaruuat
muusi
kana
hirvipaisti
veriset hirvipihvit
kaaliruuat
veriletut, porkkanaletut ja pinaattiletut
jauhelihakeitto
makkarakeitto
juurespaistokset
savuluukeitto
laidasta laitaan kaikkea tulee laitettua

Meillä syödään tänään espanjalaista perunamunakasta, ja parille seuraavalle päivälle olen suunnitellu lounaaksi linssi-porkkanakeittoa ja päivälliseksi lihapullia ja puikulamuusia. Meillä usein toistuvia ruokia ovat mm. luumumarmeladilla ryyditetty kanakeitto, kinkku-homejuustopasta, em. perunamunakas, chiliuunilohi, jauheliha-juureskiusaus, spaghetti bolognese...

Oi, mä laitan tän kirjanmerkkeihin ja rupean urakoimaan täältä ruokia meidän perheelle :) Mies on vaan niin raivostuttavan nirso ja ennakkoluuloinen... Hän saa luvan syödä töissä sit paremmin jos ei minun tekemät UUDET ruoat kelpaa :) Nam. Kiitos ihanat palstalaiset, kyl teihin voi luottaa :)

Meillä tänään ruokana pinaatti-herkkusieni pastaa ja huomiselle sit nuudelitäytteisiä paprikoita ainakin :) Tai sit teen noita paprikoita jo tänään itselleni ja miehelleni iltapalaksi :)

Me syödään ehkä eniten kanafileitä ja lautaselle vaikka kurkkua, kukkakaalia, paprikaa, raejuustoa, peruna ja ihan mitä nyt keksiikin. Tai sitten joku wokki vaikka kanaa, vihreitä papuja, porkkanaraastetta, seesaminsiemeniä, sipulia/punasipulia, parsakaalia ja ihan vähän riisi-ohraa, tähän laitan riisiviiniä ja lorauksen soijaa sekä muita mausteita vähän päivän mukaan.

Tässä mun helpot ruuat jos ja kun laiskottaa, eikä kukaan ole valittanut. :D

Yhteistyössä