Aina tää toistuu. Miks mä en osaa syödä karkkia niin, että jäljelle jäisi mukava, nautinnollinen olo :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Harmaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Harmaja

Vieras
Oksettaa. Pussissa on vielä muutama karkki ja ne on PAKKO syödä pois. Miksi mä en osaa ajatella niin, että ne voi jättää sinne pussiin tai kaataa roskiin. Miksi mä en osaa ostaa vain sitä hillittyä määrää karkkia?! Aina vähintään puoli kiloa ja kaikki alas.

Mä olen ollut 7kk tälle vuodelle syömättä karkkia. Harmikseni huomasin, että aloin korvaamaan karkkia jätskillä ja pullalla joten söin taas pitkästä aikaan makeisia :o

Onko oikeasti olemassa ihmisiä jotka pystyvät syömään karkkia niin, että olo pysyy hyvänä? JA että sitä karkkia voi jättää sinne pussiin lojumaan eikä niitä tarvi ahtaa itseensä kaikkia kerralla.

Minä pystyn useimmiten. Valitsen pussista pieneen kippoon sopivan yhdistelmän syötävää, otan lasin vettä ja ksylitolipastillin mukssn ja lösähdän sohvalle katsomaan jotain kivaa telkkarista. Karkkipussin jätän keittiöön. Ei siitä sitten ihan heti viitsi nousta, varsinkin kun on raikas maku suussa ksylitolipastillin jälkeen. Käytän tuota konstia usein, että jos on vaikka kova suklaan hinku, syön suklaata sen mitä olen suunnitellutkin ja sitten pistän jotakin muuta suuhun, syön omenan, yhden salmiakin, ksylitolipastillin tms. ja sen jälkeen ei tee mieli aloittaa suklaan syöntiä uudelleen. Kuulostaa ehkä vähän epätoivoiselta, mutta toimii ainakin minulla:)

No miulla on eilisestä 300g karkkipussista yli puolet viellä jäljellä. :D
Mie en enää pysty syömään koko karkkipussia päivässä.

Mä otan aina "vielä yhden" ja sitten yhtäkkiä huomaakin että on paha olo, eikä olisi kannattanut ottaa enää "sitä yhtä" :D Kummasti sitä lapsena pystyi vetelemään karseat määrät karkkia, enää ei siihen pysty :x

tässä on sama kun kuulemma suomalaisilla yleensä ruuassa,että kaikki syödään mitä lautasella on.ruuan kanssa ratkasu on pienempi lautanen,karkkien kanssa sit kai pienempi pussi :) irtokarkit on pahimpia! niitä on niin montaa lajia että niitä pystyy syömään enemmän,kun ei tuu sitä yhteen makuun kyllästymistä.

Jotkut ovat sellaisia kohtuusyöjiä, minä en, ainakaan kovin usein. Syön vielä sittenkin,
kun on paha olo. Siinä vaiheessa on sellainen itseinho-oksetus olo ja sitä korostaakseen on sitten 'saatava se pussi tyhjäksi.

Itseinho-oksetus. Siinäpä sujuva sana tähän mielen- ja kehontilaan.
Eli tämän pienimuotoisen kyselyn perusteella on siis olemassa ihmisiä joiden ei tarvitse änkää koko pussin sisältöä suuhun. Voi myös oppia ostamaan vähemmän :D sitä päivää odotellessa!!

Yhteistyössä