A
ankara vitu...
Vieras
Mä rupean olemaan aivan finaalissa tähän kotitöiden jakoon meidän perheessä. Mä teen täällä kaiken muun paitsi yhden ruoan päivässä, jonka mies tekee. Käy jokusen kerran yksin kaupassa. Kävisin minäkin, mutta en osaa kuulemma tuoda oikeita ruokia/tavaroita. Mä hoidan sitten meidän lähes 110 neliöisen asunnon kotihommat yksin eli siis kaiken;
- pyykit koneeseen, pois koneet narulle ja narulta kaappiin
- astian pesukoneen täytön ja tavarat kaappeihin
- kerään ympäri kämppää levitetyt tavarat (lapsen lelut, lehdet, mukit jne.)
- imuroin, moppaan
- siivoan vessan ja suihkutilat
- pyyhin pölyt
- tuuletan vuodevaatteet, tamppaan matot
- huolehdin pienen taaperon tarpeista (syömiset, pesut ja leikkiminen).
Lisäksi saan jotain sata miljoona kertaa muistuttaa tota äijää, että
- viitsit edes kerran vuodessa pestä auton. Useimmiten sen pesen sitten minä. Pesettäminen kuulemma maksaa liikaa, mutta ei voi herra itsekään pestä.
- leikkais nurmikon
- laittais listaa ja naulaa seinää, niin tulis 1,5 vuotta sitten aloitettu remppakin valmiiksi
- viitsit asentaa palo- ja häkävaroittimet kattoon (asuttu tässä jo 6 vuotta ilman noita, odottavat kaapissa)
Olen vaan aivan totaalisen väsy tähän. Kun joskus jotenkin auttais, keräis vaikka tyhjät limsapullot ja veis mennessään kauppaan, keräis sanomalehdet ja veis lehtiroskikseen tai olis jumalauta edes joskus ton lapsensa kanssa ilman, että tarttee pakottaa! Se lapsikin kun piti saada ja sitten sen kanssa ei viitti olla. Mun tarttee huolehtia noi kotihommat ja pystyä olemaan siinä sivussa koko ajan leikittämässä tota 3,5-vuotiasta, joka ei sekuntiakaan kykene yksinleikkiin!
Vali vali! Kiitos, helpotti vähän!
- pyykit koneeseen, pois koneet narulle ja narulta kaappiin
- astian pesukoneen täytön ja tavarat kaappeihin
- kerään ympäri kämppää levitetyt tavarat (lapsen lelut, lehdet, mukit jne.)
- imuroin, moppaan
- siivoan vessan ja suihkutilat
- pyyhin pölyt
- tuuletan vuodevaatteet, tamppaan matot
- huolehdin pienen taaperon tarpeista (syömiset, pesut ja leikkiminen).
Lisäksi saan jotain sata miljoona kertaa muistuttaa tota äijää, että
- viitsit edes kerran vuodessa pestä auton. Useimmiten sen pesen sitten minä. Pesettäminen kuulemma maksaa liikaa, mutta ei voi herra itsekään pestä.
- leikkais nurmikon
- laittais listaa ja naulaa seinää, niin tulis 1,5 vuotta sitten aloitettu remppakin valmiiksi
- viitsit asentaa palo- ja häkävaroittimet kattoon (asuttu tässä jo 6 vuotta ilman noita, odottavat kaapissa)
Olen vaan aivan totaalisen väsy tähän. Kun joskus jotenkin auttais, keräis vaikka tyhjät limsapullot ja veis mennessään kauppaan, keräis sanomalehdet ja veis lehtiroskikseen tai olis jumalauta edes joskus ton lapsensa kanssa ilman, että tarttee pakottaa! Se lapsikin kun piti saada ja sitten sen kanssa ei viitti olla. Mun tarttee huolehtia noi kotihommat ja pystyä olemaan siinä sivussa koko ajan leikittämässä tota 3,5-vuotiasta, joka ei sekuntiakaan kykene yksinleikkiin!
Vali vali! Kiitos, helpotti vähän!