Aina välillä vaan ärsyttää nuo kissat :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ei jaksa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Tämä voi ärsyttää monia, mutta: asutaan haja-asutusseudulla, meillä on tavis maatiainen joka saa tulla ja mennä ulos miten lystää, ja...

-ei karvoja sohvissa
-ruoka on monipuolista, ehkä kerran oksentanut jos sitäkään
-kissa on terve ja hoikka (madotukset ja rokottamiset on pyritty hoitamaan)
-ei häiriökäyttäytymistä, mouree saa tyydyttää kiipeilynhalunsa tuhansiin metsän puihin, äsken jahtasi meidän pihalla myyrää
-ei mourua tai raavi ovia öisin vaan saalistaa ulkona, kylminä öinä otan sisälle
-kissa saa valita mitä tekee, joinakin päivinä lekottelee tyynyllä paijattavana ja jonakin toisena leikkii jotain leopardia lähipusikossa. Mun tehtäväni on olla jatkuvasti portsarina ovissa mutta teen sen mielelläni.

Väittäisin että kastroimista lukuunottamatta on onnellisin tuntemani kissa. En ottaisi edes paria kultakalaa vaikka mulle annettaisiin parin kuution kokoinen akvaario, eläimet eivät kuulu asumaan kuin sillit suolassa.

Miten niin? Siis meille ei tule enää lemmikkejä kun kissat on hoidettu ns. loppuun asti. Olen "vähän" kyllästynyt lemmikkien aiheuttamaan työhön, enkä oikein kannata mitään "häkkieläimiäkään". Eläinten paikka on luonnossa, eikä ihmisten vankina.

Tarkoitan tuota edes-sanaa. Ihan kuin kultakala olisi jotenkin helppo hoidokki.

onko nuo niiden viralliset nimet :D oikeen jossain tärkeännäköisissä papereissa lukis nuo nimet :D mä en kestä!! liian hauskaa!! :laugh:
Kiitos neuvoista :)

En ole Pipsa.

Pitää varmaan ottaa asiakseen etsiä ahmateille soveltuva ruokakuppi, jos se yhtään hidastaisi tuon yhden ruokailua. Kynsiäkin leikkaan, ei hidasta tuon riekkuapinan elämäntyyliä. Meillä on useita hiekka-astioita jotka pidetään puhtaana, siksi sitä hiekkaakin meillä menee niin paljon.

Paskatassu on 4v, Ahmatti 2v ja Riekkuapina 9kk.

Nyt niillä on päikkäriaika, kai tää tästä taas.

Ai onko ihanaa pelata venäläistä rulettia lemmikilläsi? Mikset pelaa sitä itse?

Venäläinen ruletti? Öö, mä olen maalla asuessani kasvattanut pitkäikäisiä ja terveitä kissoja. Kaupungissa asuessani en olisi ottanut kissaa enkä tule ottamaan, vaikka olisin vanhuudessani joku maailman yksinäisin leskirouva jossain lähiössä.
Missä on ongelma?

Samaisesta syystä päätin tässä kesällä että alan boikotoida eläintarhoja ja delfinaarioita. Ehkä kerran käydään lasten kanssa jos he vaatimalla vaativat päästä semmoiseen.

Venäläinen ruletti? Öö, mä olen maalla asuessani kasvattanut pitkäikäisiä ja terveitä kissoja. Kaupungissa asuessani en olisi ottanut kissaa enkä tule ottamaan, vaikka olisin vanhuudessani joku maailman yksinäisin leskirouva jossain lähiössä.
Missä on ongelma?

Samaisesta syystä päätin tässä kesällä että alan boikotoida eläintarhoja ja delfinaarioita. Ehkä kerran käydään lasten kanssa jos he vaatimalla vaativat päästä semmoiseen.

Olet niin tekopyhä, ettei tekopyhempää edes ole.

Että tulikin ikävä kissoja :D

Omistani halusin välillä tehdä kintaat, mutta ihan saivat elää elämänsä onnellisina luonnolliseen kuolemaan asti.
On ne kyllä välillä niin saatanan ärsyttäviä! Mutta ihania =)

Miten se tuntuu tulevan niin monelle, että lemmikkiin, ihan terveeseenkiin, menee rahaa? Minusta nuo ap:n summat eivät edes kuulostaneet pahalta. Odotapas, kun lemmikki sitten sairastuu - sitten sitä rahaa vasta meneekin. Näistä asioista pitää olla tietoinen ennen kuin edes harkitsee lemmikkiä.

Missä on ongelma?

Sama on kokemus. Neljä kissaa on ollut. Onnellisia, terveitä, vanhaksi eläneitä. Nauttineet ulkoilusta, hiirten jahtaamisesta, ruohikolla lököttelystä ja omenapuissa istuskelusta. Yöksi ovat tulleet yleensä sisälle nukkumaan. Talvisin viihtyvät lähinnä sisällä, käyvät vain tarpeensa ulos tekemässä silloin kun hätä tulee, mikä on vallan kätevää. Ei hajuhaittoja, ei sisälle oksentelua, ei verhojen tai huonekalujen repimistä tms.

• Tykkää
Reactions: Echo
Sama on kokemus. Neljä kissaa on ollut. Onnellisia, terveitä, vanhaksi eläneitä. Nauttineet ulkoilusta, hiirten jahtaamisesta, ruohikolla lököttelystä ja omenapuissa istuskelusta. Yöksi ovat tulleet yleensä sisälle nukkumaan. Talvisin viihtyvät lähinnä sisällä, käyvät vain tarpeensa ulos tekemässä silloin kun hätä tulee, mikä on vallan kätevää. Ei hajuhaittoja, ei sisälle oksentelua, ei verhojen tai huonekalujen repimistä tms.

Nauttineet pikkulintujen metsästyksestä, linnunpesien rikkomisesta, naapurin lasten hiekkalaatikkoon pissaamisesta. Paenneet isompia petoja, koiria, autoja. Eläneet jatkuvassa stressissä ja taistelleet hengissäpysymisestä joka ikinen päivä. Mutta hei, ei hajuhaittoja, ei sisälle oksentelua, ei verhojen tai huonekalujen repimistä tms.

Missä on ongelma?

Aiotko boikotoida myös sellaisia perheitä, joissa on sisäkissa?

Eikö teidän kissa ole joutunut ulkoillessaan tappeluihin muiden kissojen tai koirien kanssa? Näin kävi työkaverin leikatulle tyttökissalle, vaati eläinlääkärikäynnin ja kissa sairasti pitkään.
Toisen työkaverin kissa katosi pihasta, lumihankeen jääneistä jäljistä näytti siltä niin kuin joku isohko petolintu olisi napannut sen saaliiksi.

vieras*: mä boikotoin hyvin harvoja ihmisiä ylipäätään, olen kaikkien kanssa vaikka mukana olisi vaimonhakkaajia tai veropetoksen tehneitä.

Eläintarhat taas ovat ASIA, jota voi vastustaa. Kun kaikki eivät veisi rahojaan niihin niin ne lopahtaisivat.

Olen kysynyt naapureilta toistuvasti onko meidän kissasta ollut haittaa. Alkuvaiheessa otatteli naapurin mirrin kanssa, mut nyt ei enää, enkä ole kuullut kenenkään sanovan että pissii hiekkalaatikolle, jopa meidän hiekkalaatikko on puhdas.Myöskään naapurin kissat eivät tee jätöksiään meidän hiekkoihin.
Kun sitä lääniä ja luontoa täällä riittää, niin kissoja ei kiinnosta hiekkalaatikot. Tämän takia kissa ei sovellu myöskään tiuhaan asutulle omakotitaloalueelle.

Eläinten pyydystämisestä ja muiden eläinten kohtaamisesta: juu, pikkulintuja tappavat. Mutta se on luontoa, ei tuolla metsässä muutkaan eläimet kunnioita toisiaan. Jos tulisikin toisen kollin kanssa tappelua niin hei, tekeväthän muutkin eläimet reviirin ylläpitoa. Minusta taas on kurjaa jos joku eläin eristetään täysin muista ja ainut eläinkontakti on ikkunalaudalla pörräävä kärpänen.

Ei tuo katti kovin traumatisoituneena ulos lähde. Mahdollisuuden olen antanut olla sisällä mutta ulos pyrkii jatkuvasti, kun siellä on jännää.

Jos sit joku sanoo että kissa ei sovi Suomen luontoon niin minkä maan luontoon se sopii? Jokaisessa maassa se tappaa lintuja, vaikkapa Egyptissä jossa sitä taidettiin vuosituhansia sitten pitää. Ja täällä on karvaturkille viileämpi ilmasto kuin aina lämpimässä Egyptissä.

no sehän se on kissan luonnollista elämää se, ennemmin ku nyhjätä koko ikä sisätiloissa. sitäpaitsi kissaeläin on aikalailla ravintoketjun huipulla, ei se tajua stressata esim sitä, että ajaakohan auto päälle, koska se ei kuulu sen luonnolliseen elämään.. ja tyhmät koirat ei pääse puuhun! :) siinä toki olet oikeassa, että vapaana kulkevat kissa, on mahdollisesti haitaksi naapureille kusemalla joka paikkaan ym..
Nauttineet pikkulintujen metsästyksestä, linnunpesien rikkomisesta, naapurin lasten hiekkalaatikkoon pissaamisesta. Paenneet isompia petoja, koiria, autoja. Eläneet jatkuvassa stressissä ja taistelleet hengissäpysymisestä joka ikinen päivä. Mutta hei, ei hajuhaittoja, ei sisälle oksentelua, ei verhojen tai huonekalujen repimistä tms.

• Tykkää
Reactions: Echo
"taistellee hengissäpysymisestä joka ikinen päivä" ihanan dramaattista :D mieti hei, ei se kissa itse tajua olevansa nyrkillätapettavan kokoinen, sehän on jalostunut jostain sapelihammasleijonasta/tiikeristä tai muusta helvetin isosta eläimestä, joka se siis edelleen luulee olevansa! ei paljo varmaa stressaa!

veikkaan että edes-sana viittasi kalojen senkaltaiseen helppouteen, että ne ei pasko joka paikkaan, niistä ei lähde ääniä ym.. muutenhan niissäkin on hommansa kyllä..

Niin, ja sitä, että pienten lasten äitinä tiedän että tulee aika jolloin kinutaan jotain lemmikkiä. En siis enää ala edes siivoamaan kultakalan kippoa, vaan itseni, lasten- ja kodinhoito riittää tästä eteenpäin. Tai siitä kun kissoista aika joskus jättää. Siihen kyllä menee vielä vuooosia. Mutta se hoidetaan loppuun mikä on aloitettukin.

Yhteistyössä