ainainen päänsärky ja väsymys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja väsynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

väsynyt

Vieras
mistä voi johtua kun aina tuntuu nukuttavan vaikka nukun öisin sellasen 8 tuntia alkaa n.tunti heräämisen jälkeen päänsärky ja väsymys, mikään ei tunnu huvittavan mieli tekee vaan nukkua, särkylääkkeet ei auta pääkipuun.

Varmaan oletkin jo saanut apua tilanteeseesi, mutta oletko henkisesti väsynyt? Siitäkin voi tulla fyysistä väsymystä ja päänsärkyä. Myös univaikeudet (apnea esim.) voivat aiheuttaa tuollaista.

Särkylääkepäänsärky. Ei tarvitse ottaa kuin kerran tai kaksi särkylääkettä kuukaudessa niin voi tulla ainainen särkylääkepäänsärky.

Siitä tulee tosi helposti kierre. Itse olen tuosta kärsinyt kunnes pääsin neurologille joka valaisi miksi pää on aina kipeä ja väsyttää.

Alkuperäinen kirjoittaja Tässä diagnoosi:
Särkylääkepäänsärky. Ei tarvitse ottaa kuin kerran tai kaksi särkylääkettä kuukaudessa niin voi tulla ainainen särkylääkepäänsärky.

Siitä tulee tosi helposti kierre. Itse olen tuosta kärsinyt kunnes pääsin neurologille joka valaisi miksi pää on aina kipeä ja väsyttää.

no mikä se syy sitten oli ja miten pääsit eroon päänsärystä?

Alkuperäinen kirjoittaja villikka:
Alkuperäinen kirjoittaja Tässä diagnoosi:

no mikä se syy sitten oli ja miten pääsit eroon päänsärystä?

No tuossahan se syy lukee. Mutta tässä vielä tarkennusta. :) Eli otin Panadolia suunnilleen kerran tai kaksi kertaa kuussa niska-hartiaseudun jumitusten takia aiheutuneeseen päänsärkyyn. Tuo määrä riitti aiheuttamaan särkylääkepäänsäryn. Ja ennen diagnoosia otettiin ties mitä verikokeita ja pään magneettikuva. Eroon säryistä ja väsystä pääsi vähentämällä huomattavasti särkylääkkeen käyttöä ja pitämällä niskan seudun lihakset kunnossa.

mäkun syön buranaa viikottain. toi kerran pari kuussa ei tosiaankaan oo paljon. ja mahtaako niin vähäinen määrä ees aiheuttaa mitään särkylääke särkyä, jos sellaista nyt ees on. empä ole ikinä kuullut ja koko ikäni olen päänsäryn tähden lääkärissä rampannut.

Alkuperäinen kirjoittaja nonnii:
mäkun syön buranaa viikottain. toi kerran pari kuussa ei tosiaankaan oo paljon. ja mahtaako niin vähäinen määrä ees aiheuttaa mitään särkylääke särkyä, jos sellaista nyt ees on. empä ole ikinä kuullut ja koko ikäni olen päänsäryn tähden lääkärissä rampannut.

Kyllä vain voi tulla. Itse otan kerran kuukaudessa menkkakipuun n. kahtena päivänä särkylääkettä (Burana 400mg). Joudun ottamaan monesti kyllä päivän aikana 3-4 tbl, mutta en siis pidempään kuin kahtena päivänä kuukaudessa. n. 3 päivän kuluttua alkaa voimakas pääsärky ja kestää päivästä kahteen.

ei nyt kannata pelotella sentään ihmisiä. Ei kyllä kahden päivän särkylääkekuurista mitään riippuvuutta tule! Kyllä useamman päivän joutuu peräkkäin särkylääkkeitä syömään ennen kuin riippuvuus tulee.

Särkylääkepäänsärky ei tosiaan synny muutamassa päivässä, hyvä jos edes viikossa. Itse söin reilut kolme viikkoa joka ikinen päivä 6x400mg panadolia eikä siitä minkäänlaisia ongelmia syntynyt! Joten turha pelotella ihmisiä tuollaisilla väitteillä.

Minuu on kans huolettanu, kun melkein joka päivä koskee jossain vaiheessa päähän. Että ei kai oo jotain vakavaa päässä vialla.:(
Mutta, joskus kipu tulee kun esim.kumarrun niin että pää on melkein alaspäin tai muuten "oudosti" ja oon kans huomannu että niskat jotenkin naksuu kun yritän venytellä..voisko se kipu johtua vaan noista niska- hartiaseudun jäykkyydestä tms.?

Hiilarit ja muutoinkin epäterveellinen ruokavalio aiheuttaa väsymystä ja päänsärkyä. Kokeileppa ketokarppausta, minulla ainakin hävisi päänsäryt tuhkatuuleen sekä väsymys.

Mulla ainakin johtuu suurimmaksi osaksi niskoista. Välillä on kyllä migreenisärkyäkin. Oon nyt jumpannu joka päivä hetken niskojani ja lisäski venyttelyt päälle. auttaa kyllä, kun jaksaa vaan sinnikkäästi tehdä.
Lisäks multa kiellettiin yhdistelmäehkäsy ja oon nyt syönyt jonkin aikaa minipillereitä ja tuntuu et sekin on jeesinyt..Ja siis just päänsäryn takia kiellettiin.