Ainainen pukemis ongelma ulos!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiuna83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiuna83

Vieras
Niin se vaan on aina saa miettiä mitä sitä laittaa pojalle päälle, jos pakkasta on paljon esim: nyt -7,00 näyttää tuo mittari.

lampaantalja pyllyn alle ja viltti mukaan jalkojen päälle.

Mutta mitä kaikkee toppapuvun alle..

Mä en varmaan opi koskaan pukemaan lastani oikein.. :(

Vaikka on jo 1v2kk

Olen tyhmä... :headwall: :headwall: :headwall:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2005 klo 09:50 Viblsp kirjoitti:
Mulla poika täyttää huomenna 2v 2kk ja ylipuen yhä... Laittaisin varmaan toppapuvun alle pari pitkähihaista, villahousut ja tavalliset housut.

Saanko udella miten paljon laitat sitten kun pakkasta 20 astetta,jos nyt jo noin paljon?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2005 klo 10:22 Micosa kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2005 klo 09:50 Viblsp kirjoitti:
Mulla poika täyttää huomenna 2v 2kk ja ylipuen yhä... Laittaisin varmaan toppapuvun alle pari pitkähihaista, villahousut ja tavalliset housut.

Saanko udella miten paljon laitat sitten kun pakkasta 20 astetta,jos nyt jo noin paljon?

Et halua tietää. :D No juu, sitten tulee kahden puseron päälle vielä villapaita ja jalkoihin pitkät kalsarit, villahousut ja tavalliset housut. Tai no tuokin riippuu siitä, että istuuko poitsu rattaissa vai käveleekö. Jos kävelee, saatan jättää yhden puseron ja pitkät kalsarit pois. :whistle:

Jestas...mää taidan sitten teidän mielestä alipukee...
meillä tällä hetkellä pakkasta n.5 astetta ja pojalla on kylläkin nyt (tavanomaisesta poiketen) alupaita hiaton ja jussipaita ,sukkikset ja verkkarit ,sukat,villasukat ja vielä toppatöppöset ja sitten lakki ja tumput ja haalari.
normisti yks pitkähihanen ja verkkarit ja sukat ja sukkikset haalari toppatöppöset ja kintaat ja lakki!
nytten poika hieman vilustunut joten laitoin sen takia enemmän...meillä vaan huutaa jos liikaa päällä näes!
on meillä toi vaunut lämpöpussilla varustetut toki!!
Nytten oon aika paksut sukat laittanu ulos kun pojalla aina kylmät varpaat...tosin saaattaa johtua lääkkeistäkin kun kaverini saanut joskus samaa lääkettä ja sano et aina paleli...
tiedä sitten....
mun mielestä jos vauva on tyytyväinen ja nukkuu hyvin niin sillon sillä on tarpeeksi paljon tai - vähän päällä...

Meillä tuommonen 1v2kk jäpikkä, ja kun rattaissa istuu lämpöpussissa (ei kävele vielä), niin vaatetuksena on tuolla kelillä:

lyhythihainen body
collegepuku + sukat
villapaita
toppatumput/-töppöset/kypärämyssy

Jos menee päikkäreille ulos ja on noin kylmä, laitan noitten sisävaatteiden päälle villapuvun tai sen sijaan sitten sukkahousut collegehousujen alle ja villapaidan.

Sitten kun pakkasta alkaa olla -10 niin lisään lampaantaljan alle, mutta sitten saatan ottaa lämpöpussin pois ja laittaa sen tilalle äippäpakkauksen makuupussin. Muuten tulee liian kuuma
:/
siitä seuraa huutoa ja lyhyitä unia... :whistle:

Mutta jokainenhan tuntee lapsensa ja aina voi tehdä testin, onko niska kuuma/kylmä/hikinen/sopiva? Ja lämpömittari sinne vaunuihin sisälle, sillä saa aika hyvät vinkit myös.

Meillä on 1v5kk ikäinen poika joka vasta harjoittelee kävleyä. Jos -5 niin oon laittanut bodyn, sukkikset, toppapuku, tumput + toiset paksummat hanskat, talvikengät, kypäräpipo. Eikä muuta jos vaan leikkikentälle menossa tai pieni lenkki.
Jos lähetään kunnon lenkille tai tuosta vähän enemmän pakkasta, niin poika makuupussiin. -10 asteessa laitoin tuon lisäksi toisen sisävaatekerran ja lampaantalja käyttöön kun oikea talvi alkaa.

Näillä -5 asteen pakkasilla laitan pojalle (1,5 -v) ulkovaatetukseksi pitkähihaisen bodyn, sukkahousut, villahaalarin, villasukat, kypärämyssyn, toppakäsineet ja -hatun, Kuomat jalkaan ja vielä toppahaalari. Nämä päällä pulkkaillaan, kävellään ja möngitään :xmas:

Meillä 2v 3 kk ikäinen tyttö. Nytten kun ulos mennään ja asteita -3, niin ulos puetaan: sukkahousut, pitkähihainen body, sisähousut ja paita, villasukat, rukkaset, kypärämyssy, paksumpi hattu ja toppahaalari. Ja ihan riittävästi on.

Minä puen sitten ali ali... :D
Meiän kaikilla muksuilla on pelkkä toppapuku.

Jos pakkasta alle -10, laitan ohuet trikoo paidan/bodyn ja sukkahousut ja toppapuku.

Jos enempi pakkasta kun tuo kymmenen, laitan collegepuvun ja sen alle sukkahousut/kalsarit ja t-paidan......

Villapukua me ei käytetä. Muutaman kerran erehdyin vanhemmille laittamaan kun olivat pieniä, olivat yltä päältä hiessä ja illan sitte palelivat.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 10:21 katiaana kirjoitti:

Jos pakkasta alle -10, laitan ohuet trikoo paidan/bodyn ja sukkahousut ja toppapuku.

Jos enempi pakkasta kun tuo kymmenen, laitan collegepuvun ja sen alle sukkahousut/kalsarit ja t-paidan......

Villapukua me ei käytetä. Muutaman kerran erehdyin vanhemmille laittamaan kun olivat pieniä, olivat yltä päältä hiessä ja illan sitte palelivat.

Mulla oli jo kylmä hiki otsassa; oonko palelluttanu lapseni!!!
Onneks on joku toinenkin joka ei toppaa ihan Miceliniks.
Miten teidän lapset ei tukehdu noihin vehkeisiin? Onko teillä toppapussitkin vielä käytössä yli vuoden vanhoilla lapsilla? Siis ei millään pahalla, jokainen laps on erilainen niinkun äitikin, mä vaan ite hätäännyin, kun toi mun pieni on pari yötä yskiny. Meillä normaalit sisävaatteet (ei sukkiksia) villapuku, kypärämyssy (villaa ja jotain) rukkaset, toppapuku ja talvikengät. Tässäkin pukemisessa meinaa äiti tukehtua kuumuuteen :laugh: .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 13:54 Miili harmaana kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 10:21 katiaana kirjoitti:

Mulla oli jo kylmä hiki otsassa; oonko palelluttanu lapseni!!!
Onneks on joku toinenkin joka ei toppaa ihan Miceliniks.
Miten teidän lapset ei tukehdu noihin vehkeisiin? Onko teillä toppapussitkin vielä käytössä yli vuoden vanhoilla lapsilla? Siis ei millään pahalla, jokainen laps on erilainen niinkun äitikin, mä vaan ite hätäännyin, kun toi mun pieni on pari yötä yskiny. Meillä normaalit sisävaatteet (ei sukkiksia) villapuku, kypärämyssy (villaa ja jotain) rukkaset, toppapuku ja talvikengät. Tässäkin pukemisessa meinaa äiti tukehtua kuumuuteen :laugh: .

no HEI SINÄ!
OON SAANU KAVEREILTANI PALAUTETTA, KUN PUEN NIIIIIN VÄHÄ... =)
MUTTA JOAKINENHAN TUNTEE LAPSENSA. JA MEIDÄN HIKIPEIKOT AINAKI JUOKSEE JA HYPPII ULKONA, NIIN ETTÄ MELKEEN VOIS ALASTI LAITTAA HYPPIIN... :laugh:
MUTTA PERIAATTEES ME EI KÄYTETÄ VILLAPUKUJA. KUN JOS PAKKASTA ALKAA OLLA -20, NIIN EI ME OLLA EDES ULKONA. JA JOS OLLAAN, OLLAAN JOKU PUOLI TUNTIA, ETTEI SILLONKAA LAITETA VILLAPUKUA.

KUN LAPSET ON OLLU IHAN VAUVOJA, NE OLI VAUNUSSA PELKKÄ VILLAPUKU (ALLA TRIKOO VAATTEET) PÄÄLLÄ, LAKKI+TUMPUT TIETTY..
SITTE LÄMPÖPUSSISSA JA JOS KAUHEE PAKKANEN, VIELÄ JOKU PEITTO PÄÄLLÄ...

EIKÄ KYLLÄ IKINÄ MEIÄN MUKSUT OO VALITTANU ETTÄ KYLMÄ! ENNEMMINKI ETTÄ KUUMA!!!!!!!!

ETTÄ MUKAVA MINUSTAKIN ETTÄ ON MUITAKIN "LAPSENSA PALELUTTAJIA.." :D

mä laitan pojalle toppahaalarin alle seuraavaa:
- alle -5 asteessa vain collarihousut ja body
- -5- -10 asteessa collareitten alle kalsarit ja bodyn päälle trikoopaita
- yli -10 asteessa edellisten lisäksi fleece/villahaalarin

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 10:09 Hanna kirjoitti:
Meillä 2v 3 kk ikäinen tyttö. Nytten kun ulos mennään ja asteita -3, niin ulos puetaan: sukkahousut, pitkähihainen body, sisähousut ja paita, villasukat, rukkaset, kypärämyssy, paksumpi hattu ja toppahaalari. Ja ihan riittävästi on.

Peesaan tätä.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 16:45 twintwin kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 07.12.2005 klo 10:09 Hanna kirjoitti:

Peesaan tätä.

Yhdyn edellisiin! Laitetaan kyllä vielä talvikengätkin. Heh! :laugh:

Välillä mietityttää minuakin että mitä ihmettä ulos pukisi kun välillä on pakkasta vähän, sitten vähän enemmän - ja sitten kohta jo plussassa taas. Ensimmäistä talvi kävelevän ja leikkivän lapsen kanssa. Kokeilenkin aina sisälle tullessa että tuntuuko mikään paikka viileältä (punaposkia lukuunottamatta) ja lisäilen sitten sen mukaan vaatetusta jos tarvetta on. Nykyiset säänkestävät toppavaatteet kun ovat yllättävän lämpimiä.

Antaa siis vaan tulla lisää lunta!

Yhteistyössä