Ainainen riitely ja *ittuilu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja surullinen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

surullinen

Jäsen
03.08.2004
199
0
16
Meillä on 3½kk ikäinen poika, maailman ihanin sellainen. Aiemmin meillä ei ole ollut miehen kanssa mitään ongelmaa, mutta nyt tuntuu, että on pinna kireällä koko ajan. Raastaa, kun rahat tiukilla, miehen tultua töistä kotiin alamme heti riidellä pikku jutuista ja 'ittuilemme kaikesta! Niin raivostuttavaa!!! :kieh: Sanoin hänelle äsken suutus päissäni, että on vissiin ruvettava miettimään erilleen muuttoa...
Voiko tämä johtua siitä, että aloitin kolmisen viikkoa sitten e-pillerit...jos niiden sivuvaikutuksena on heikko hermoisuutta?
Nyt ymmärän täysin sen, kun ihmisiä eroaa niin paljon lapsen syntymän jälkeen! Ei ihmekkään, ei kenenkään pää kestä tällaistapitemmän päälle!

Tämä ei voi johtua siitä, että olisin erakoitunut ja masentunut sillä vietän aikaa kaupungissa päivisin ystävien ja heidän vauvojen kanssa yms..

Onko muilla ollut tällaista ongelmaa?

Haluaisin niin rakastaa miestäni vielä... :ashamed:

Voihan se pilsuista johtua...Mulle ne ei käy ollenkaan,ei sit minkäänlaiset hormonit.Alan hyppii seinille ja silmille ja sit jälkikäteen hävettää ku tuli taas käyttäydyttyä tyhmästi.. :ashamed:
Lisäksi saatat olla hieman väsynyt,kuten miehesikin,onhan teillä pieni vauva ja lyhyet/katkonaiset yöunet + muuta ongelmallista mietittävää.
Koittakaahan nyt selvitä pahimman yli ja yrittäkää molemmin kertoa tunteistanne rauhallisesti ja olla hermostumatta,vaikka se toinen kuinka ärsyttäisi.Tää vaatii molemmilta hermoja ja halua puhaltaa yhteen hiileen.Koittakaa katsoa vähän etäämmälle,joskus vielä nauratte ehkä tämän hetken ongelmille.Ja jos ei olo helpota,käy/käykää juttelees ammatti-ihmisille.Ja pilsujen vaikutus voi helpottua jonkun ajan päästä,mutta jos ei,harkitkaa jotain toista vaihtoehtoa.
Tsemppiä molemmille! :hug: :wave:

Minulle hormnaalinen ehkäisy ei käynyt lainkaan, minusta tuli oikea noita-akka :kieh: Keskustele lääkärisi kanssa asiasta, koska ei elon ole tarkoitus olla jatkuvaa ärsyyntymistä.

Lisäksi oma aika, ihan vaikka kävelyllä käyminen itsekseen tai ystävän kanssa ilman vauvaa auttaa tuulettamaan pääkoppaa. Aika usein riitoja tulee siksi, että itsellä on paha olla, mutta sitä ei vaan oikein osaa pukea sanoiksi tai teoiksi ja puoliso alkaakin tuntumaan idiootilta :ashamed:

Kiitos teille ketkä jaksoitte lukea juttuni, ja vielä vastata siihen! :hug: Mies taisi loukkaantua aika pahasti eilisestä, kun ei ole soittanut kertaakaan, eikä aamulla sanonut hei hei kun lähti...niin yleensä tapahtuu. No hyvä toisaalta jos sain hänetkin miettimään asioita syvemmin!

Älä ainakaan eroamaan ryhdy tässä vaiheessa. Käytöksesi on oikesti melkoisen normaalia tässä vaiheessa synnytyksen jälkeistä elämää.

Kiukkuilusi voi toki johtua pillereistä, mutta todennäköisimmin kuitenkin muuttuneesta hormonitoiminnasta synnytyksen jälkeen. Tähän lisättynä mahdollisesti valvomisesta johtuva väsymys - soppa on valmis.

Olen kokenut itse saman viimeisimmän lapseni kanssa ja sen lisäksi olen terveydenhoitoalalla. Mutta omalla kohdallani en tietenkään itse osannut asiaa hoitaa vaan kerroin asiasta omalle terveydenhoitajalleni ja hän suositteli helokkiöljykapseleita. Otin ne sitten päivittäiseen käyttöön ja oli ihana huomata kun aikaamyöten pahin kiukku ja terä oli laantunut.

Itsekkin olin välillä kuin mikäkin hirmu välillä kotona ja mies oli kummissaan. toki otin sitten asiasta selvää ja kerroin hänellekkin mistä lopulta oli kysymys. Mutta helokkiöljyt auttoivat vaikka välillä todella kuvittelin olevani hulluksi tulossa ja avioeron partaalla.

Ota asia keskusteluun neuvolassa jos terveydenhoitajasi tuntuu sellaiselta jolle voisit jutella. Keskustele asiasta myös miehesi kanssa ja usko ettäkyseessä on ohi menevä ilmiö. Me ´naiset joudumme melkoiseen hullunmyllyyn hormoniemme kanssa synnytyksen jälkeen ja vie aikaa saaea ne taas tasapainoon.

Meillä on tällähetkellä aivan ihana vajaa 3-vuotias prinsessa ja olemme todella tasapainossa ja onnellisia tänäpäivänä. Ei todella kannata näissä hormonihöyryissä ryhtyä eroilemaan!

Onnea!

Kuulostaapa tutulta...

Meillä on 8 kk ikäinen poika ja välillä risoo vieläkin ja lujasti. Kun on väsynyt ja lapsi esittänyt "parhaat puolensa" päivän aikana, kyllä isäntä saa kuulla kunniansa kotiin tultuaan. Olenkin sanonut hänelle, että on pakko sanoa pahamieli ulos, ettei pääse patoutumia syntymään.

Häntä vaan pystyyn ja hyvää kevättä!

Helokkiökjykapselit ovat luontaistuote ja kysyin itsekkin ostaessani niitä ovatko turvallisia imetyksen aikana. Ovat ja söin niitä juuri silloin.

Sen lisäksi että mieli rauhoittui, hiukset alkoivat kasvaa paremmin.
Muutaman viikon se vie että vaikutus alkaa mutta on se sen väärtti ja perhesopu palaa, ainakin meillä.

Yrittämisestä ei ainakaan haittaakaan ole joten onnea koitokselle kohti sopuisampaa elämää.

Yhteistyössä