ainanen köyhyys..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja köyhtynyt
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

köyhtynyt

Vieras
alkaa niin kyrpii tää ainanen pennin venytys.. varmaan on aiemminki joku kyselly täällä, mut kertokaas miten voisin saada vähän lisätienestiä ollessani kotiäitinä, eli jotain mitä vois myydä netissä tai muuta vastaavaa, siivouskeikoilla käyn jo mut niitä on niin harvoin ja muutenki huonosti mahdollista ko ukko yötäpäivää töissä.

ei mainostenjakoa.

ajattelin enste et oisin huutonetin kautta ruvennu myymään merkkivaatteita tms mut ne pitää tilata ulkomailta ja postimaksut on ihan tajuttomat, ei se kannata ellei ole muutamaa tonnia nyhjästä tyhjästä millä pääsis alkuun..

voisko siellä myydä jotaki muuta? auttakkee jos voitte, kiitos sille joka jaksaa vastata =)

miehellä on oma yritys joka viime vuonna otti niin kovaa takapakkia et kädestä suuhun eletään vaikka hän raataa töissä n 12 tuntia päivässä.. ja mun keikat on pienituloisia eikä niitä ole usein ku sit jos pääsee pitää maksaa puolet lapsenlikalle.. huoh

Mä kans ihmettelen, et on köyhä, jos ympäri vuorokauden töissä, ja itekin teet keikkaa. Kannattaako sit kenties tehdä ees sitä hommaa, jos joutuu kituuttamaan, vaikka on hullun pitkiä päiviä? Pitäähän työstä saada palkkaa kuitenkin...

Toisaalta, jos ei yhtään osaa rahaa käyttää, niin helposti sitä saa menemään vaikka useita tuhansia euroja kuukaudessa, eli kaikki menee mitä tulee, ja loppukuusta voi joutua jopa kituuttamaan kun alkukuun leveilee...

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
miehellä on oma yritys joka viime vuonna otti niin kovaa takapakkia et kädestä suuhun eletään vaikka hän raataa töissä n 12 tuntia päivässä.. ja mun keikat on pienituloisia eikä niitä ole usein ku sit jos pääsee pitää maksaa puolet lapsenlikalle.. huoh

Voi teitä, ymmärrän täysin! Meillä myös miehellä yritys joka tehnyt tappiota pari viimeistä vuotta. Silti aina jotenkuten kitkuteltu eteenpäin.
Ilman rahaa ollaan usein vaikka mies tekee pitkiä päiviä. Itse olen koulunpenkillä, joten en tienaa mitään tällä hetkellä. Anoppi on auttanut pahimpien rahajuttujen kanssa ja laskuista ollaan aina pyritty sopimaan.
Tämä vuosi on mennyt hieman paremmin, vaikka ei vielä mitenkään vakaalla pohjalla noiden raha-asioiden kanssa ollakaan.
Kyllä se jollakin tavalla helpottaa, toivottavasti! Tsemppiä teidän perheelle, se on raskasta, mutta pitäkää toisistanne huolta vaikka kuinka ketuttaisi rahattomuus!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No sitten ymmärrän, jos kyse tämmöisestä tilanteesta, eikä kuitenkaan ihan ympäripyöreistä päivistä... :D Itse tässä saman asian kanssa painiskellaan, stressaavaa ikuinen kituuttaminen, ja ainainen huoli huomisesta. :( Mies meilläkin 12 tuntia päivässä töissä, jäädään just alle asumistuen, ja miehen palkka menee kokonaan vuokraan ja työmatkoihin. Kyllä se vaan niin on, että työnteosta sen verran pitäs palkkaa saada, että sillä tulis toimeen, eipä toi työmotivaatio järin pitkälle riitä, jos et koskaan mitään muuta saa kuin katon pään päälle ja töissäkäynnin riemun...

Alkuperäinen kirjoittaja :
Mä kans ihmettelen, et on köyhä, jos ympäri vuorokauden töissä, ja itekin teet keikkaa. Kannattaako sit kenties tehdä ees sitä hommaa, jos joutuu kituuttamaan, vaikka on hullun pitkiä päiviä? Pitäähän työstä saada palkkaa kuitenkin...

Toisaalta, jos ei yhtään osaa rahaa käyttää, niin helposti sitä saa menemään vaikka useita tuhansia euroja kuukaudessa, eli kaikki menee mitä tulee, ja loppukuusta voi joutua jopa kituuttamaan kun alkukuun leveilee...

Suomessa pienyrittäjän asema ei tod ole kummoinen. Se on iso juttu valita, että yrittääkö kitkutella eteenpäin sillä tulolla mitä on vai tekeekö konkurssin. Kumman itse valitsisit?

ap, eli paljon tulot kuussa ja monta perheenjäsentä?
Loppujen lopuksi, hyvin harvan ei tarvitse laskea rahoja tai venyttää penniä.
Yleensä menot kasvaa, kun tulot kasvaa ja sitä tottuu siihe aikanaan.
Usein kuitenkin perheissä lasketaan ja on venytettävä penniä, jos ei aina, niin joskus.
Klisee mutta toisinaan riippuu asenteesta ja ihan omista menoista, se köyhyys.
Harva Suomessa on oikeasti köyhä, noh, tietysti tietyn määritelmän mukaan alle tuon rajan menee turhankin moni... ja hakee ne ruoat jakelusta...

Joudutteko hakemaan avustuksia? Sos.toimiston asiakkaita?

kivaa kun netti tökkii, nyt vasta pääsin kirjautumaan.

minä olen lähihoitaja, joten töitä piisais kunhan ois joku aina hoitamaan vauvaa, päiväkotiin kun ei noin pientä oteta enkä laittaisikaan vielä.
uusioperhe, 2 aikuista ja 4 lasta, eli 1 vauva ja muut kouluikäisiä jotka syö ja kuluttaa vaatetta paljon yms.. miehellä jää käteen n 2500e kuussa, lyhennetään siitä asuntolaina ja autolaina ja loput menee pakollisiin laskuihin ja ruokakauppaan. mitään ylimääräistä emme tee, lapset ruinaa lintsille nii voi voi ku ei ole rahaa eivätkä oikein ymmärrä semmosta :( miehen vanhemmat hoitais mut asuvat toisella puolen suomea, miun äiti hoitaa mutta on hällä omakin työnsä ja alaikäinen veljeni asuu hällä myös..

ja mä alotan jatko-opinnot ku hoitovapaa loppuu joten monta laihaa vuotta edessä...

Ruoka on asia jossa on helppö "säästää". Kerta kun kotiäitinä olet, sinulla uskoisi sen verran löytyvän aikaa että voit itse tehdä ruan, eli ei tarvirse eineksiä tai puolieineksiä ostella. Perunalla, kanalla, jauhelihalla ja makaronilla pääsee pitkälle.

Ja jos teille sattuu tulemaan ylimääräisiä lehtiä ja sen sellaisia, ne kannattaa lakkauttaa, tai ostaa vaan määräaikasia tilauksia.

me ollaan aina tehty itse ruoka ja teen edelleen, ja pyrimme pitämään ns halvemman ruuan päiviä. tai siis ei me muutenkaan pihviä joka pvä syödä, mut ruokakuluista on jotenki karsittava, kauppaan menee ihan älytön määrä rahaa.. :( mutta kun on vähän vaikea karsia mitään menoja, siksi ensimmäisessä kysymyksessä kysyinki neuvoja mistä sais lisätienestiä, enkä mistä voisi säästää. kun emme voi enää mistään tinkiä, kaikki on vedetty jo minimiin. vanhimman piti lopettaa harrastuskin, kun oli niin kallista.

Yhteistyössä