M
Miä
Vieras
Koulussa tänään puhuttiin siitä kun sen kukan myrkyllisyydestä pelotellaan. Se ei ole myrkyllinen. Sitä urbaanilegendaa yritetään nyt kumota ja miä ajattelin teidän kanssanne tämän tiedon jakaa. =)
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:Mä oon kuullu et ois vähäsen. Mut siis niin vähän et pitäis syödä monta joulutähteä että sais oireita. Mä en jaksais syösä edes salaattia niin paljoo![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pidä tietos omana:No miksiköhän mun sisko joutui sairaalaan syötyään kyseistä kukkaa?
Sielä oksetettiin ja annettiin lääkkeitä jne.. Joten siinä sulle urbaani legendaa !
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Alkuperäinen kirjoittaja auryn:Mä oon kuullu et ois vähäsen. Mut siis niin vähän et pitäis syödä monta joulutähteä että sais oireita. Mä en jaksais syösä edes salaattia niin paljoo![]()
Miä en ihan faktaa voi ladella mutta sen tutkimuksen mukaan mitä luin niin 20 kiloisen lapsen pitäisi syödä 500 joulutähden lehteä että siitä tulisi myrkytysoireita. Siinähän popsii![]()
Alkuperäinen kirjoittaja pidä tietos omana:No miksiköhän mun sisko joutui sairaalaan syötyään kyseistä kukkaa?
Sielä oksetettiin ja annettiin lääkkeitä jne.. Joten siinä sulle urbaani legendaa !
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:Mä oon vähän ajatellutkin ettei se ainakaan tappava oo kun kissa pisteli poskeensa yhtenä jouluna melkein koko puskan![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:Minäkin luin viime jouluna aikaan tästä, että voi tulla joitakin pieniä limakalvovaurioita, jos tätä kukkaa esim laittaa suuhun..![]()
Alkuperäinen kirjoittaja auryn:Mut kuis, onko hyasintti myrkyllinen?
Son mun lempijoulukukka (tai lempi-sellanen minkä raaskin ostaa ) mutta kissakin tykkää siitä kamalastiVaikka hengissä ja hyvinvoiva tuo edelleen on, vaikka hyasintteja jauhaakin joka vuosi :|
![]()
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Alkuperäinen kirjoittaja auryn:Mä oon kuullu et ois vähäsen. Mut siis niin vähän et pitäis syödä monta joulutähteä että sais oireita. Mä en jaksais syösä edes salaattia niin paljoo![]()
Miä en ihan faktaa voi ladella mutta sen tutkimuksen mukaan mitä luin niin 20 kiloisen lapsen pitäisi syödä 500 joulutähden lehteä että siitä tulisi myrkytysoireita. Siinähän popsii![]()
Alkuperäinen kirjoittaja kyselyikä:Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Alkuperäinen kirjoittaja auryn:Mä oon kuullu et ois vähäsen. Mut siis niin vähän et pitäis syödä monta joulutähteä että sais oireita. Mä en jaksais syösä edes salaattia niin paljoo![]()
Mä haluaisin tietää että miksi juuri tämä sun lukema tutkimukses olisi oikeassa,eikä ne aikaisemmat?
Ja onko oikeesti jotkut 20lkiloset vetäneet 500kpl joulutähtiä,vai miten tuollainen tulos on saatu..
Alkuperäinen kirjoittaja kyselyikä:Mä haluaisin tietää että miksi juuri tämä sun lukema tutkimukses olisi oikeassa,eikä ne aikaisemmat?
Ja onko oikeesti jotkut 20lkiloset vetäneet 500kpl joulutähtiä,vai miten tuollainen tulos on saatu..
Alkuperäinen kirjoittaja Miä:Alkuperäinen kirjoittaja jossu:Minäkin luin viime jouluna aikaan tästä, että voi tulla joitakin pieniä limakalvovaurioita, jos tätä kukkaa esim laittaa suuhun..![]()
Voi. Mutta se ei ole myrkyllinen. Iho-oireita voi tulla myös. Mutta terve ihminen saa pistellä poskeensa kasvihuoneellisen joulutähteä ennenkuin se aiheuttaa myrkytyksen![]()
Alkuperäinen kirjoittaja jossu:tarkoitin juuri tätä, että kukka ei ole niin myrkyllinen, mitä siitä puhutaan, että korkeintaan jotain pieniä limakalvovaurioita voi tulla. Ymmärsit kyllä nyt minut väärin.
Alkuperäinen kirjoittaja Neppi:Niin ja oon myös huomannut että anopinkielet ja peikonlehdet ei myöskään oo niin myrkyllisiä kuin väitetään, meidän kisuli nimittäin rakastaa niitä yli kaiken..kissoille tarkoitettu heinä ja "epämyrkylliset" kasvit ei kelpaa..