Mie olen niin kyllästynyt siihen, että ikinä ei ole rahaa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "myö"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"myö"

Vieras
Me ollaan ihan keskituloisia, mutta asuntolaina ja kaikki omakotitalon kulut aiheuttaa sen, että elämä tuntuu kituuttamiselta. Juu, kaikki saadaan, mitä tarvitaan, mutta mie haluisin joskus ihan vaan mennä shoppailemaan: ostamaan itselleni ihan mitä just sillä hetkellä haluan; käyttää rahaa vähän liikaa, mutta niin, että en mie tuosta vaikeuksiin joutuis...

Nyt kaikki rahat menee laskuihin ja ruokaan, autojen ja talon kuluihin, ym. Mie olen kyllästynyt!

Ja ei, en ole valmis luopumaan talostamme. En edes tarvitse ratkaisuehdotuksia. haluan vain jakaa tämän kertakaikkisen kyllästymiseni kanssanne.

Mä tossa laskeskelin, et kuinka paljolla ollaan maksettu alkuvuoden aikana laskuja/kk (sisältää siis asuntolainan lyhennyksetkin) ja kuussa laskuihin menee n. 2700€!! mä oikeasti järkytyin tosta summasta!! sit loppurahoilla pitäis elää niin aika tarkkaan saa kaiken laskea

Mä tossa laskeskelin, et kuinka paljolla ollaan maksettu alkuvuoden aikana laskuja/kk (sisältää siis asuntolainan lyhennyksetkin) ja kuussa laskuihin menee n. 2700€!! mä oikeasti järkytyin tosta summasta!! sit loppurahoilla pitäis elää niin aika tarkkaan saa kaiken laskea

Meillä mennään samoissa summissa per kuukausi :(. Ja nyt, kun on ruoka kallistunut niin mahdottomasti, niin vaikka kuinka tarkka olis, menee siihenkin ihan mielipuolisesti rahaa.

Sitten, jos jatketaan valittamista, niin ärsyttää sekin, että kun oltiin vielä miehen kanssa kaksin, niin se onneton joutui työttömäksi. Eli silloin kun ei olis ollut lapsia eikä lainaa, jouduttiin tuleen toimeen yhdellä palkalla ja oltiin köyhiä silloinkin. Sitä ennen olin opiskelija. Ja sitä ennen yh-äidin lapsi. Mie oikeesti ootan, että saisin joskus edes perinnön, mutta miun äiti ei kuole koskaan. Tämä oli julma vitsi :).

Juuri tuosta syystä me ei asuta omakotitalossa vaan rivarissa. Sitten kun mun tulot nousee ja ollaan saatu säästöön jonkin verran voidaan harkita, ei tartte kituuttaa.

Mä en kestäisi yhtään mitään kituuttamista enää, sitä oli ihan tarpeeksi kotiäiti- opiskeluaikoina.
Tällä hetkellä tilanne on se että mies opiskelee ja tekee vain osa-aikaisena töitä mutta yhtään mistään ei tingitä. Halutaan matkustella, käydä usein ulkona syömässä, harrastaa jne. ja tämä on vaatinut sen että minä teen töitä ihan pirusti. Joskus on raskasta mutta elämä on valintoja.

Yhteistyössä