Aion aloittaa 6kk kestävän karkki-, herkku-, ja roskaruoka-lakon huomenna!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja joku hihhuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

joku hihhuli

Vieras
Että tavoitteena ois sitten jouluna seuraavan kerran mässäillä. En tiedä miten onnistuu, kun olen ihan toivottoman koukussa sokeriin.

Samalla ois tarkoitus tarkistaa tuota ruokavaliota terveellisemmäksi, ihan normaalia peruskotiruokaa nytkin mutta paljon valkoista jauhoa tulee käytettyä. Lapsia on kaksi joten heidänkin takiaan ois hyvä vähän katsoa mitä syödään.

Ylipainoa ei ole mutta turvonnut vatsa ja aikuisiällä taas päätään nostanut akne. Ei niin pahana kuin nuoruudessa mutta finnejä pukkaa.

Nyt jos jollain ois hyviä, terveellisiä ruokavinkkejä, ehkä vähän korvaamaan valkoista jauhoa ja pastan ja perunan "liikakäyttöä", niin mielelläni kuuntelen :)

Ja jos joku haluaa liittyä mukaan niin kiva juttu!!

Me syödään paljon ruoaksi salaattia, sen lisäksi kanaa tai lihaa. Myös raejuusto ja pähkinät salaatin kanssa tekee salaatista ruokaisan. Univihanneksia ja sen kanssa lihaa/kalaa. Joku wokkityylinen menee ilman lihaakin. Vihannekset on yllättävän täyttäviä ja niistä ei tule sellaista ällöähkyä. Itse en ole kova syömään lihaa. Keitto on terveellistä. Ja se että lapset ei tykkää ei oo syy välttää vihanneksia, ne oppii kyllä tykkäämään.

Matkaan! Kuulostaa kiinnostavalta, mutta jouluna et pysty mässäilemään.:) Tauon jälkeen mässäilystä tulee nopeasti tosi huono olo!!!toki voi vähän maistella herkkuja.

Matkaan! Kuulostaa kiinnostavalta, mutta jouluna et pysty mässäilemään.:) Tauon jälkeen mässäilystä tulee nopeasti tosi huono olo!!!toki voi vähän maistella herkkuja.

Kiitos! :)
No mä vähän toivon sitä että se mässäily jäisi, meillä menee ihan älyttömät määrät herkkuja, lähinnä suklaata ja karkkia, miehen kanssa. Ollaan tosi koukussa sokeriin molemmat :/

Minä lähden tähän mukaan!! Ja miehinkin meinaan kannustaa samaan :) Emme ole ylipainoisia, mutta nyt kun on pieniä lapsia niin varsinkin iltaisin menee suklaata ja jätskiä. Ja ruokavaliota voi vielä tarkistaa terveellisempään ja kasvisvoittoisempaan suuntaan :) Nyt ollaan menty sieltä missä aina on matalin...Liikuntaakin pitää lisätä, että löytyy taas kaikki kadonneet lihakset :)

Minä lähden tähän mukaan!! Ja miehinkin meinaan kannustaa samaan :) Emme ole ylipainoisia, mutta nyt kun on pieniä lapsia niin varsinkin iltaisin menee suklaata ja jätskiä. Ja ruokavaliota voi vielä tarkistaa terveellisempään ja kasvisvoittoisempaan suuntaan :) Nyt ollaan menty sieltä missä aina on matalin...Liikuntaakin pitää lisätä, että löytyy taas kaikki kadonneet lihakset :)

Jeee!! Tsemppiä :)

Meilläkin just iltaisin, kun lapset on menny nukkumaan, otetaan herkut esiin. Omaa aikaa ja karkkia..

Mieheni tuossa ehdotti vitsinä, että aina kun alkaa tehdä mieli karkkia niin tehdäänkin vaikka vatsalihasliikkeitä esim. 10 :D Äkkiä löytyis vatsalihakset, luulen että tiukkaa tulee olemaan ainakin aluksi tuon sokerihimon kanssa. Ei toisaalta hullumpi idea..

Joku korvaava "herkku" ois vaan keksittävä varsinkin noihin iltoihin. Porkkanoita ollaan joskus mutustettu, parempaa toki vaikka jonkun dipin kanssa.

Aiemmin ollaan oltu ehkä joku 1-2viikkoa lakossa, alussa ihan hirveät päänsäryt mulla aina, mut kyl se siitä kun nyt sen yli päästään.

Myös se, että vois aina sen rahan mitä karkkiin menis päivässä laittaa vaikka säästöpossuun. Meillä varmaan 3-5e päivässä, herranjestas!

Tsemppiä. Raikkaita kesän kasviksia paljon ja lisäks vähän kalaa. Leipä ruisleiväksi tai näkkäriksi.
Keitto on hyvää ja riittoisaa.
Itse olen ollut puoli vuotta karkkilakossa ja lakko jatkuu. Ei tee mieli karkkia. Jäätelöä menee jonkin verran näin kesällä, mutta liikun niin paljon, ettei se haittaa.

Alkuperäinen kirjoittaja tällaanen;30025957:
Tsemppiä. Raikkaita kesän kasviksia paljon ja lisäks vähän kalaa. Leipä ruisleiväksi tai näkkäriksi.
Keitto on hyvää ja riittoisaa.
Itse olen ollut puoli vuotta karkkilakossa ja lakko jatkuu. Ei tee mieli karkkia. Jäätelöä menee jonkin verran näin kesällä, mutta liikun niin paljon, ettei se haittaa.

Kiva juttu, mukavaa kuulla että tosiaan siihen pystyy. Oliko alussa kuin vaikeeta?

Kiva juttu, mukavaa kuulla että tosiaan siihen pystyy. Oliko alussa kuin vaikeeta?

Olen siis ollut jo useamman vuoden siten, että jouluna syön suklaata, mutta tapaninpäivänä syön viimeisen suklaan ja seuraavan sitten taas seuraavana jouluaattona.
Ensimmäinen kuukausi oli vaikeaa, koska ennen lakkoa söin joka päivä karkkia. Nykyään ei tee edes mieli karkkia. Minä siis syön jäätelöä ja kakkuakin otan juhlissa eli en ole totaalisessa herkkulakossa, vain karkki on pannassa.

Alkuperäinen kirjoittaja tällaanen;30026333:
Olen siis ollut jo useamman vuoden siten, että jouluna syön suklaata, mutta tapaninpäivänä syön viimeisen suklaan ja seuraavan sitten taas seuraavana jouluaattona.
Ensimmäinen kuukausi oli vaikeaa, koska ennen lakkoa söin joka päivä karkkia. Nykyään ei tee edes mieli karkkia. Minä siis syön jäätelöä ja kakkuakin otan juhlissa eli en ole totaalisessa herkkulakossa, vain karkki on pannassa.

Just tollanen kohtuukäyttö ois meilläkin tavoitteena sen _JOKApäiväisen_ karkin syönnin sijaan! :) Mut olen siinä uskossa että tuohon tilanteeseen pääseminen vaatii ekaksi jonkun totaalikieltäytymisen, irtioton siitä karkista, miten on? Tai ainakin itseni tuntien jos otan jossain synttäreillä herkkuja, saattaisin repsahtaa sitten kotioloissa myös.

Tulinen ruoka saattaa lievittää sokerihimoja. Muutenki ruuassa pitää olla makua.
Ja rasvaa ja proteiinia riittävästi jotta saa tarpeeksi energiaa, liian vähillä kaloreilla ei jaksa taistella sokerinhimoa vastaan. Suosittelen että ainaki muutaman päivän ajan laskette kaiken mitä syötte. Itelleni oli yllätys, että syön liian vähän aamulla/päivällä...onko se sit ihme jos illalla tekee mieli herkkuja.

Erityisesti iltapäiväruuan olis hyvä olla tukeva, jos illalla sortuu helpommin herkkuihi.

Jos perunaa pitää vähentää, niin miksi jos se on terveellistä?
Voitko sanoa, mitä terveellistä perunassa on vaikka vrt makarooni?

No mikäs sua rassaa?
Siis voihan sitä vaihtelun vuoksi syödä muuta kun perunaa, vai eikö saa syödä kun perunaa? Jos et tiedä perunasta niin suosittelen etsimään tietoa vaikka Googlesta.

Kyllähän kuka tahansa tietää, että peruna vrt makarooni esim.
- luonnollista vrt tekemällä tehty
- vitamiineja vrt ei vitamiineja (tosin kuorineen pitäis kai syödä)

Sinänsä taitavat kuulua molemmat ryhmään ei-niin-välttämätön-ihmiselle, mutta itse olen ihan pienestä pitäen syönyt perunaa eri muodoissa, ei meillä ikinä ollu pastaa/riisiä. Perunan valitsen niistä jos pitää valita.

Yhteistyössä