Aiotteko te muut kiittää Kokoomusta äänestämällä sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sopuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sopuli

Vieras
Tarkoitan, kun nyt vuoden alusta nousee minimi-äitiyspäiväraha ja kotihoidontuki työttömyystuen tasolle niiden ansiosta?
Itse aion kiittää ja äänestää nitä, olen kyllä edes sen velkaa! Itkin kun kuulin että tuet nousee!
Ei ketään muuta puoluetta ole kiinnostanut kotiäitien tukeminen millään tavalla. :/

miks tukisin enhän mä saa mitään vaik kotona muksuni hoidan =(, käyn tytön kans puheterapias (jäljellä n.6-7krt) mut nyt toinen nousemas siihen kans eli rumba alkaa sit taas ainaski pariks kuukaudeks ja työkkäriin ei kannata mennä ku tuumaavat et ukol on liian hyvät tulot eli ei mua kukaan palkkaa ku muksujen mukaan joudun juokseen eikä p-karjalas kyl töitäkään oikeen ole ps.ei ollaedes naimisis mikä on hulluu et ei saa ees työmarkkinatukee

ajattelin kyllä äänestää, mutta koska mieheni nosti just metakan siitä, etten äänestä, niin taidan jättää välistä. Uhkas erota kirkosta, jos en äänestä. Tosi naurettavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Itse äänestä demareita. Meilläpäin kaikki kokoomuksen ehdokkaat on jotain johtajia kun kattelin ammatteja.

No mitä vikaa johtajissa on? Kai ne nyt tietää asioista enemmän ja on koulutetumpia ku jotku duunarit.

Soitin kelaan ja kysyin tuosta minimiäippärahasta.

Se korottuu kelan mukaan vain niillä, jotka saavat sitä työtulojen perusteella. Eli mikäli saat minimiäippärahaa, koska olet ollut työtön tms. niin kelan mukaan tuo tuen korotus ei koske heitä.
Korotuksen saa siis vain ne, jotka ovat olleet töissä, mutta tienanneet vain niin vähän (puolikasta päivää tehneet tms), että saisi vat muutoin alle sen 540, mutta ovat oikeutettuja kuitenkin yli sen nykyisen minimin.
Näin tosiaan kiven kovaa keloassa väittivät kun sinne viime viikolla soitin ja asiaa tiedustelin. Eli tämän mukaan se minimi ei todellakaan kaikilla nouse. Tammikuussa sitten nähdään, mikä tilanne todellisuudessa tulee olemaan.

Jos tilanne tosiaan on tämä, niin en kyllä kokoomukselle äntäni anna, sillä tuo on mielestäni kyllä osittain ihan jees, kun työssäkäyviä palkitaan, mutta toisaalta mielestäni pitäisi tukea nimenomaan niitä kaikken pienituloisimpia ja tämä ei tässä mallissa toteudu.

Itse muistan vielä sen, kun muutama vuosi sitten lapsilisää korotettiin 10 eurolla...ihan kiva mutta opiskelevan yh-äidin tilannetta se ei muuttanut mihinkään, sillä se samainen 10 euroa vähennettiin sitten toimeentulotuesta. Että näin!

Tuosta kotihoidontuesta en ole kyllä lkuullutkaan, siis että mihinkään nousisi...mutta kaipa siinäkin taas on jotain ehtoja :headwall:

Näissä kuntavaaleissa on meidän kunnassa ehdokkaana hyvä tuttavani. Hän on kokoomuksen riveissä ja todellakin aion äänestää häntä. Tiedän hänen mielipiteensä asioista ja tapansa toimia ja arvostan häntä ihmisenä suuresti. Äänestäisin toki häntä vaikka olisi minkä tahansa puolueen kirjoilla.

Oliks se Eero Heinäluoma vai kuka joka oli pelkällä ylioppilaskoulutuksella ministerinä :D
Hassua että vaativaan työhön pitää olla koulutus, mutta sitten esim. presidentiksi pääsee vaikka peruskoulupohjalta kunhan pärstä miellyttää ihmisiä. Aika pelottavaa :/

Alkuperäinen kirjoittaja HyacinthBucket:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Yhtä hyvin noista ap:n ilon aiheista voisit ap äänestää Keskustaa (päähallituspuolue!), Vihreitä tai RKP:tä. :snotty:
Minä en voi, koska Keskusta ei oo mieleeni ja Vihreitä ja RKP.läisiä ei oo ehdolla :xmas:
Sä oletkin poikkeus, sun äänivalinnan taustalla olevat syyt huomioiden :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja sopuli:
Oliks se Eero Heinäluoma vai kuka joka oli pelkällä ylioppilaskoulutuksella ministerinä :D
Hassua että vaativaan työhön pitää olla koulutus, mutta sitten esim. presidentiksi pääsee vaikka peruskoulupohjalta kunhan pärstä miellyttää ihmisiä. Aika pelottavaa :/
Se on pelottavaa, olet oikeassa! Ja Anne Holmlund on kai nyt lukio-ministeri? Eikös? Ja Tanja Karpela oli opisto-ministeri, eikös? Ja onhan noita.

Äänestän kyllä yleensä Keskustaa.Nytkään siis en aio Kokoomusta äänestää.Enpä ole kuullutkaan että kotihoidontuki nousee...Vähän on huhua että täällä kuntalisän maksu lopetetaan että tuskinpa k-hoidontuen nousu minua sitten rikastuttaisi :whistle:

Kyllä varmaan niillä kouluttamattomillakin jotain liikkuu siellä pärstän takana. Meistä kaikistahan se on kiinni annetaanko äänemme pärstän perusteella vai perustellummin. Koulutus on tärkeää mutta niin myös työ tekijäänsä opettaa ja kutsumustahan hyvän poliitikon pesti vaatii eniten. Puolueessa kuin puolueessa. Koulutuksella tai ilman.

Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Se on pelottavaa, olet oikeassa! Ja Anne Holmlund on kai nyt lukio-ministeri? Eikös? Ja Tanja Karpela oli opisto-ministeri, eikös? Ja onhan noita.

Ja Harri Holkerilla tais olla alakoulun todistuksessa useampia nelosia, siis hylättyjä ja mihin hän sitten pääsikään!?! :whistle:

Ai täällä on vaan vasureita :D
Sdp haluaa ilmaisen päivähoidon, ettei vaan vahingossakaan kukaan jäisi kotiäidiksi :D

Valinta kotiäitiyden ja töihin menon välillä on naisen ihmisoikeus. Kukaan ei saa jäädä siihen loukkuun, että kotiin on pakko jäädä, kun päivähoitomaksut ovat niin pirun kalliita. Yhteiskunta tarvitsee myös naisten panosta, muuallakin kuin nyrkin ja hellan välissä (minne palstan ihmisistä pelottavan moni jää vapaaehtoisesti).

Alkuperäinen kirjoittaja huhhu:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Itse äänestä demareita. Meilläpäin kaikki kokoomuksen ehdokkaat on jotain johtajia kun kattelin ammatteja.

No mitä vikaa johtajissa on? Kai ne nyt tietää asioista enemmän ja on koulutetumpia ku jotku duunarit.

Just... Kyllähän se on niin, että elävästä elämästä enemmän tietää just se tavallinen duunari kuin yksikään johtajatason paskahousu. Sitä päivää ei tule että kokoomukselle ääneni antaisin.

Yhteistyössä