Aiotteko te muut kiittää Kokoomusta äänestämällä sitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sopuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Yhtä hyvin noista ap:n ilon aiheista voisit ap äänestää Keskustaa (päähallituspuolue!), Vihreitä tai RKP:tä. :snotty:

Kuntavaaleissa kuitenkin äänestän oman kuntani asioista. En hallituksen vuosi sitten tekemien linjausten kiitokseksi.

peesi

Alkuperäinen kirjoittaja 3 lapsen yh kotiäiti:
En todellakaan ole niin tyhmä. Äänestän äärivasemmistoa; ne on oikeasti köyhän puolella.

Näin minäkin, itse ehdolla ja paras valinta!!!

en o kans kuullu tosta kh-tuen noususta...hmm,mistätietoo siitä???
tosinn, en mä kokoomusta äänestäisi,ei mun juttu. Ja kuten joku kirjoitti,äärivasemmisto on perusduunareitten puolella, kokoomus johtajien, keskusta maanviljelijöiden..kukinäänestääsitämihin kokee kuuluvansa.
Kunhan esim Heslingin ydinkeskustassa asuvat toimistotädit eivätäänestäisi keskustaa, nimi hämää liian monia ja sitte ihmetellää ku tukiaiset npusee maanviljelijöille =)

Alkuperäinen kirjoittaja sopuli:
Ai täällä on vaan vasureita :D
Sdp haluaa ilmaisen päivähoidon, ettei vaan vahingossakaan kukaan jäisi kotiäidiksi :D

Ja ilmaisesta päivähoidosta hyötyvät eniten rikkaat (et kenenköhän etuja ne vasurit ajaa??)

[quote="Sörhis]
Valinta kotiäitiyden ja töihin menon välillä on naisen ihmisoikeus. Kukaan ei saa jäädä siihen loukkuun, että kotiin on pakko jäädä, kun päivähoitomaksut ovat niin pirun kalliita. Yhteiskunta tarvitsee myös naisten panosta, muuallakin kuin nyrkin ja hellan välissä (minne palstan ihmisistä pelottavan moni jää vapaaehtoisesti).[/quote]

Siis onko tosiaan niin, että jonku on pakko jäädä kotiin lasten kanssa, kun ei varaa hoitomaksuihin? Itse kun olen ymmärtänyt, että useimmat joutuvat laittamaan hoitoon, koska ei ole varaa jäädä kotiin lapsia hoitamaan?

Anteeksi, että menee vähän OT:ksi, tarkoitus ei myöskään ole aloittaa riitaa tästä, eli ihan uteliaisuudesta kyselen, koska aina olen kuullut, että pakko viedä hoitoon, ku rahat loppuu... Tämä kotihoito kun on yksi tämän palstan kiistellyimpiä aiheita. Ja toki toimeentulo on aina kyse perheen valinnoista ja elämäntilanteesta...

Ja kokoomusko sen ratkaisisi? Antaisi lisää rahaa kotiäideille, palvelumaksut pienenisi ja kaikki(ruoka,bensa ym.)halpenisi? Mietippä nyt viime vuotta paljonko enempi rahaa sulle jää käteen kuussa?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
[quote="Sörhis]
Valinta kotiäitiyden ja töihin menon välillä on naisen ihmisoikeus. Kukaan ei saa jäädä siihen loukkuun, että kotiin on pakko jäädä, kun päivähoitomaksut ovat niin pirun kalliita. Yhteiskunta tarvitsee myös naisten panosta, muuallakin kuin nyrkin ja hellan välissä (minne palstan ihmisistä pelottavan moni jää vapaaehtoisesti).

Siis onko tosiaan niin, että jonku on pakko jäädä kotiin lasten kanssa, kun ei varaa hoitomaksuihin? Itse kun olen ymmärtänyt, että useimmat joutuvat laittamaan hoitoon, koska ei ole varaa jäädä kotiin lapsia hoitamaan?

Anteeksi, että menee vähän OT:ksi, tarkoitus ei myöskään ole aloittaa riitaa tästä, eli ihan uteliaisuudesta kyselen, koska aina olen kuullut, että pakko viedä hoitoon, ku rahat loppuu... Tämä kotihoito kun on yksi tämän palstan kiistellyimpiä aiheita. Ja toki toimeentulo on aina kyse perheen valinnoista ja elämäntilanteesta...
[/quote]

Tällä olen kuullut kotiäitiyttä puolustettavan. Naiset on usein niin matalapalkkaisissa töissä, että useamman lapsen hoitoonvieminen tulee kalliiksi.

Hoitomaksu määräytyy tulojen mukaan ja on suurimmillaan jotain reilu 200?/kk yhdestä lapsesta. Pienimmillään se maksu on jotain reilut parikymppiä. Täytyy siis olla aika pienituloinen tai niitä lapsia täytyy olla todella paljon, jotta töissäkäyminen tulee niin kalliiksi, että kotihoito on kannattavampi vaihtoehto noin taloudellisesti...

No en aatellu kiittää. aattelin äänestää Minun arvojani vastaavasti ajatteleavaa vasemmiston edustajaa. Aattelin sit kiitellä häntä jos pääsee kunnanhallitukseen ja ajaa Minulle tärkeitä asioita.

Alkuperäinen kirjoittaja Perri:
Missä on sanottu, että kotihoidontuki nousisi työttömyyspäivärahan tasolle? Onkohan joku nyt huijannut?

Kyllä se ihan oikeasti nousee. Samoin lapsilisä kolmannesta lapsesta muistaakseni 10e/kk. Kelan sivuilta vois löytyä tosta kotihoidontuesta juttua enempi, mutta totta se on.

Valitan, mutta ääni meni jo vasemmalle B). Tämä asia ei muutenkaan kosketa mua, ja toisekseen lapsiperheitä tuetaan mielestäni jo ihan riittävästi (paitsi opiskelevia lapsiperheitä, joiden asumistuet ym. huononee lapsen myötä!). Sitä paitsi Kokoomuksen ympäristöpolitiikka on ihan hanurista. Keskittyisin muutenkin mieluummin vanhustenhuoltoon ja tuloerojen tasaamiseen.

Yhteistyössä