Äippäloman aikana kertyneet lomapäivät????

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maikki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maikki

Vieras
Jäin äippäloman jälkeen suoraan hoitovapaalle. Ilmoitin työnantajalle, että olen hoitovapaalla sinne saakka, kunnes kuopus täyttää 3v. Nyt olen kuitenkin raskaana eli jään hoitovapaalta taas äitiyslomalle loppuvuodesta. Miten minun kannattaa toimia edellisen äitiysloman aikana kertyneiden lomapäivien kanssa? Voiko ne säästää jonnekin hamaan tulevaisuuteen (esim. maksettavaksi/käytettäväksi toisen äistiysloman jälkeen) vai voinko ottaa ne rahana ennen seuraavan äippäloman alkua?

Auttakaa asiasta tietävät!!

Mä ainakin nyt sain kesälomarahat kun jäin äippälomalta hoitovapaalle. Tai se tuli vähän myös työnanatajan taholta että lomarahat maksetaan muillekin niin sain ne minäkin jo.

Eipä tästä sulle varmaan mitään apua ollut...ja muuten valitettavasti osaa oikein auttaakaan. Oman kokemuksen silti kerroin. Kannattaa kysyä esim. palkanlaskennasta että miten heillä tapana menetellä asian kanssa ja jos voisivat kertoa vaihtoehdoista.

Voi ne jättää roikkumaan - mutta ehkä kannattaisi ne ottaa rahana tässä hoitovapaan aikana ennenkuin uusi äippäloma alkaa. Et varmaan pysty edes olemaan 100% varma, menetkä vielä koskaan vanhaan työpaikkaan???

Minulle maksettiin omasta pyynnöstäni rahana ekan äitiysloman aikana kertyneet lomat. Nyt toiselta äitiyslomalta kertyneet lomapäivät olen jemmannut, että saan sitten kunnon kesäloman, kun palaan töihin.

Yhteistyössä