äippäpakkaus 2006

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tiina

Vieras
oonko kukaan saanut uutta äippäpakkausta? Onko se jo vuodelta 2006? Luin Kelan sivuilta, että ne jakaa vielä ""viime vuoden mallia"" ja tuota 2006 mallia sais vasta maaliskuun lopussa. Itse en saa pakettia, asun vakituisesti ulkomailla, mutta ajattelin ostaa sen ja ois kiva saada sitten tuo uusin, 2006 pakkaus. vaikka kivaltahan tuo 2005 pakettikin näytti.....

Mää oon kans kauhistellu 2005 puvun väriä!! Järkky!! Mutta laitoin kuitenkii paketin hakupaperit sisään kun aattelin jos ens vuonna on vielä kaameempi. Edellisvuonna oli ollu joku sinapinvärinen...

Voi hyvänen aika teitä. Sain juuri pakkauksen ja melkein liikutuksesta itkin. Söpöjä ja hienoja vaatteita ja tavaroita 9 kiloa aivan ilmaiseksi!

Värihän ei koskaan voi miellyttää kaikkia.

ehkä kuitenkin on tärkeempää, että saa niitä vaatteita ilmaiseksi. Vaikka kieltämättä toppapuku ei kaikkein kaunein ole... Erehdyin äidilleni asiasta mainitsemaan, ja sain osakseni saarnan tyngän nykynuorten (nuortenpa hyvinkin) asenteesta. Mihinkään ei olla tyytyväisiä jne. Otan siis ilolla vastaan kumman vaan, uuden tai viime vuotisen. Kuten joku jo sanoi, millloinkaan värit ei kaikkia miellytä, tarpeellisia vaatteita kuiteskin!

siis edellisvuonna oli mielestäni todella nätti vaalean sininen, jossa oli jotain vihreäkeltaisia ruutuja ja vastaavaa oli myös rusehtavana, mutta ei se todellakaan ollut mikään sinapin värinen

Jos hakemuksen viimeinen jättöaika on maaliskuussa, niin saattaa kyllä hyvinkin tulla vielä se vanha pakkaus, niitähän jaetaan niin pitkään kuin riittää, eli ei vaihdeta täsmälleen jonain tiettynä aikana uusiin.

Eli sinä, joka asut ulkomailla ja haluat uudemman pakkauksen, odottele niin pitkään kuin mahdollista, ennenkuin ostat. Reilusti huhtikuun puolelle ainakin. Ja tsekkaa ensin kumpi on paremman näköinen sinun mielestäsi. Uusi esitellään varmaan taas maaliskuussa Kelan sivuilla.
Hyvä oli tämä 2005 vuodenkin pakkaus.

Kävin katsomassa kuvat v. 2005 äitiyspakkauksesta enkä voi käsittää mitä valitatte! Missään muualla maailmassa ei tällaista etua ole eli menkää itseenne! Vaatteethan olivat todella kauniita ja toimivia. Itse ottaisin erittäin mielelläni tuon v. 2005 paketin, mutta tulen saamaan sen uuden enkä aio valittaa.

Olisi täyttä tuhlausta jättää pakkauksen vaatteet käyttämättä. Aion muutenkin ostaa suurimman osan vauvani vaatteista kirpputorilta ja suosia kierrätystä, sillä vauvat kasvavat niin hurjaa vauhtia ettei ole järkeä ostaa niille kaapit täyteen upouusia vaatteita! Kirpparilta ja tuttavilta saa melkein uutta ja täysin hyväkuntoista vaatetta. Eiväthän vauvat kuluta!

Makuasioista värien ym. suhteen ei voi kiistellä, mutta se toppapuku oli mielestäni tosi kaunis ja sopii sekä tytölle että pojalle. Nykyäitien vauvoilla kai pitää olla Tommy Hilfigeria, Burberrya tai jotain muuta merkkikamaa kun eivät ilmaiset, laadukkaat suomalaiset vaatteet kelpaa. Hävetkää!

Olen jokseenkin samaa mieltä, en tosin noin jyrkästi, mutta sen vain korjaan, että ei ne vaatteet enää kaikki ole kotimaisia.
Minulla siis tuo 2005 pakkaus käytössä jo.

voisin ja kommentoida noita 2005 pakkauksen värejä: en nimittäin ikimaailmassa edes katsoisi sen värisiä vaatteita kaupasta. Mintun vihreet ja keltaiset kun ei oikein kuulu suosikkeihin - ruskea olis ollut paljon parempi. Mutta tottahan se on, että ei noilla värivalinnoilla voi mitenkään kaikkia aina mielllyttää. Harmittaa vaan kun varmasti suuri osa jää vaatteista käyttämättä kun ne on kertakaikkiaan niin kauhean värisiä.

Tympii kaikki perinteiset vauvojen värit kuten ""sukupuolettomat"" beiget ja perinteiset vaaleanpunaiset ja -siniset. Kaikki pastellit pitäisi laittaa pannaan. Kirkkaita värejä kiitos!

Merkkivaatteista sen verran, että mielestäni on älytöntä maksaa joistain merkillä varustetuista asuista monta kymmentä euroa kun ne ei edes poikkea ns. tavallisista malliltaan, väreiltään jne.

Aikuisten vaatteissa tilanne on hieman eri, niissä merkkivaate voi jopa erottua edukseen.

Ja mitä väliä sillä toppapuvun värillä on väliä kun se on kuitenkin suurimmaksi osaksi piilossa vaunujen uumenissa.

sain tuon pakkauksen (luonnollisesti) kun synnytin viimevuoden puolella, niistä tavaroista meni varmaan 7/8 käytämättömänä kirppikselle. Oli tosi kamalia.. seuraavaan lapsen kohdalla katson kyllä kuvat tosi moneen kertaan ennenkuin teen päätöksen. olisin saanut niin paljon enemmän sillä 140€.. enkä muuten ole nähnyt yhtäkään vauvaa jolla olisi tuo toppapuku päällä.

Älkää saatana ottako pakkausta, jos kerran noin hirvittää; olette te melkoisia hienohelmoja.
On nähty vauvoja ko. haalarissa ja söpöjä olivat.
Niin pistän omallenikin, ja ei ole edes rahasta kiinni. Varsinaisia parkujia olette.
Millään ei voi saada kaikkien värimaailmaan sopivaa pakkausta.

Voi hyvät hyssykyt! En voi edes uskoa todeksi, miten nykyäidit edes kehtaavat valittaa äitiyspakkauksesta, kun sellainen mahtava asia meille tarjotaan ILMAISEKSI (verovaroilla, mutta silti). Itse olen aivan onnesta soikeana, että sellaisen edes saa ja ARVOSTAN yhteiskunnan elettä todella suuresti. Minulla on aivan sama, minkä värisiä vaatteet ovat, koska se ei itse vaatteen toimivuuteen vaikuta. Kai se nyt on vaikea päättää väriä, kun jokaisella oma omat lempivärinsä!!
Menkää pikkaisen itseenne ja miettikää muutenkin, miten hyvää huolta teistä tässä maassa pidetään. Huh huh!

No ei se nyt ihan ILMAINEN ole. Minä jätin paketin ottamatta ja sain siitä hyvästä 140 euroa verottomana. Eli minä sanoisin, että tuo pakkaus maksaa sen 140 euroa, meille Suomessa asuville. Jos tilaa paketin ulkomaille, se kai maksaa jokin verran enemmän?

Niin, että jos ette käytä siitä paketista mitään, saatte aivan varmasti tuolla rahalla enemmän sellaista tavaraa, josta on teille hyötyä.

Minä en ottaisi ilmaiseksikaan sellaista mitä en tarvitse. Tosin onhan äitiyspakkauksen tavaroille aina sen verran käyttöä, että jos ei tuota rahavaihtoehtoa olisi, olisin kyllä ottanut pakkauksen.

On se kumma, että mikä tahansa keskustelunaloitus äitiyspakkauksesta tehdään, niin aina se päätyy samalle linjalle: osa ei tykkää väreistä ja sitten näitä haukutaan kiittämättömiksi jne. Eiköhän tuo aihe ole jo koluttu aika läpi...

Voisikohan tämäkin keskustelu palata siihen, mistä alkuperäinen tahtoi puhua, eli vuoden 2006 äitiyspakkaukseen?

Ilmeisesti täällä kenelläkään ei ole mitään tietoa vielä sen sisällöstä? Ainakin on lehdissä kirjoitettu, että siihen on uutena tulossa kestovaippatarpeita!

Katsoin Kelan sivuilta ja pakkaus maksaisi minulle 274 EUR, koska asun ulkomailla + tietty vielä postimaksut päälle. Taidan odottaa huhtikuulle tilaamista ja odottaa tuota uutta 2006 pakettia.

Sain viime lokakuussa esikoisen kahden vuoden hartaan odottelun jälkeen. Kun hain postista ennen lapsen syntymää äitiyspakkauksen, se oli jotenkin sykähdyttävä kokemus, sillä välillä oli käynyt mielessä, että näinköhän me ikinä omaa pienokaista saamme. Eli siinä vaiheessa kun pakkauksen aukaisi, ei väreillä tms. ollut niin väliä, vaan sillä tosiasialla, että olimme saamassa oman lapsen.
Itse pakkauksesta kaikki vaatteet ovat olleet käytössä ja minusta ne ovat olleet kivoja ja käytännöllisiä, valitettavasti osa on jo jäänyt pieneksi =). Myös peitto, makuupussi, liinavaatteet jne. ovat paikkansa löytäneet eli meillä paketti on hoitanut hommansa täydellisesti.

joskus on ollut myynnissä äippäpakkauksissa esim:huuto.net
ihan uusia käytämättömiä ja jos joku ei halua paukkasta ostaisit siltä sen vaikka 200e kyllä joku myy ku jops ottais rahan muuten niin sais 140e....kannattee kokeilla....

Äitiyspakkaus on ihana etu ja olen siitä äärettömän iloinen. Minun mielestäni vuoden 2005 toppapuku on silti väriltään ruma. Siis MINUN MIELESTÄNI. Totta kai sitä vauvallani kiitollisena käytän ellen vielä uutta pakkausta saa. Aika pelottava yhteiskunta jos täällä eduista, vaikka sitten äärettömän hyviä ja maailmanlaajusiesti ainutlaatuisia ovatkin, täytyy olla niin sokean kiitollinen ettei edes väristä saa mielipidettään sanoa.

Täytyy myös muistaa, että mehän myös olemme niitä veronmaksajia, jotka pakkauksesta maksaa eli kyllä veronmaksajilla on lupa ja tavallaan velvollisuuskin sanoa mielipiteensä asioista. Totta, ettei keskustelupalstalla purnaaminen asioita muuta enkä nyt tosiaankaan tarkoita, että puvun väri olisi asia, mistä ikinä barrikaadeille lähtisin. Sen puolesta voisin lähetä, että kertakäyttövaippojen sijaan pakkauksessa olisi kestovaippoja.

Kokonaisuudessaan vuoden 2005 pakkaus on kuitenkin mielestäni aivan loistava. Mintunvihreä vain kuuluu inhoväreihini. Ihanaa tosiaan olisi saada pakkaukseen myös kirkkaita puhtaita värejä kuten täällä jo joku toivoi, mutta ehkä enemmistö kuitenkin mieluiten pukee vauvansa pastellisvyihin ja silloinhan on perusteltua, että niitä pakkauksessa suositaan...

juu, meillä on 2004 vuoden haalari, ja oon tykänny tosi paljon. mielestäni nätein pitkiin aikoihin. ei sinappia, vaan tosi kiva beige + ruutu. mut makuja on tietty monia!

Siis kenen kanssa Miez on samaa mieltä? No, tää on just tällaista kun pullamössösukupolvi on aina saanut kaiken valmiina ja on tottunut valittamaan kaikesta. Eihän sille mitään voi. Pitäis varmaan koko pakkaus olla täynnä oksettavia retrovärejä (ruskea!) niin sopisi mamman tyyliin ja kehtaisi kävellä kaupungilla vauvansa kanssa. Taitaa olla vauva pelkkä asuste monelle ja kuulua samaan ketjuun auton, sisustuksen, koiran ja vaatetyylin kanssa!

Jos noilla väreillä nyt on jollekulle niin väriä niin ei muuta kuin yhteys KELAan ja ilmaiskaa mielipiteenne sinne!

Itelläni on 2004 vuoden pakkaus, vaikka mitä väliä sillä ees on. Joka tapauksessa nuo pakkauksen vaatteet on käytännöllisiä, toppapuku lämmin, mukava ja reilun kokoinen.

Niille, jotka väreistä täällä paasaa: Ois kiva nähdä paljonko jaksatte väreistä valittaa siinä vaiheessa, ku puklusia vaatteita tai soseessa olevia vaihdatte kymmenettä kertaa päivässä väsyneinä! Ei ole värillä väliä sillon, kuhan on puhdasta päälle! Eiköhän se ole tärkeintä, mitä siellä kuteiden alla on, eli se oma suloinen pienokainen!

Mutta saahan sitä toki valittaakin, ei siinä mitään. Itse en ole jaksanut, kun ei ole ollut syytä. Kaupasta saa lisää vaatteita ja sitten saa valita väritkin mieleisiään.

Yhteistyössä